FANDOM

Mieczysław Nocul
Nocul
Informacje podstawowe
Pseudonim(y) Mietek
Miecio
Zajęcie policjant
Rodzina
Stan cywilny żonaty
Mąż/żona Barbara Nocul
Dzieci Ola i Zosia Nocul
Dalsi krewni Roman Nocul (stryj)
Dane produkcji
W rolę postaci wciela się Michał Piela
Pierwszy występ Obcy

Mieczysław Nocul - policjant w stopniu aspiranta sztabowego. Ma żonę Barbarę i dwie córki: Olę i Zosię. Mietek wziął ślub mając mniej niż 20 lat. Poznajemy go w pierwszym odcinku, gdzie siedzi wraz księdzem Mateuszem w autobusie. Mietek Nocul to bardzo poczciwy człowiek.

Młodość Edytuj

Mietek chodził do szkoły w Sandomierzu a jednym z jego nauczycieli był Jan Nalberczak. Wstąpił w szeregi policji. Uczył się w szkole policyjnej w Szczytnie. Podobno miał zostać zdunem. Podczas odbywania służby wojskowej w Żwirach poznał niejaką Janinę Partykę, było to w roku 1988, stąd można wywnioskować, że Nocul ma 46 lat. Bardzo kochał Jankę, pewnego dnia do Sandomierza przyjeżdża rzekomy syn Mietka, Konrad. Tajemnica się wydała, Noculowa była wściekła. Na szczęście okazało się, że Janina Partyka mieszka z mężem w USA, a Konrad, to jej siostrzeniec, a nie syn (odcinek 115 - Daleki Krewny).

W mieście w którym pracował, grasował gang dilerów narkotyków do którego należał nijaki Jasiak. Nocul (jeszcze w stopniu sierżanta) postanowił położyć temu kres. Przez przypadek śmiertelnie postrzelił dilera. Policjant dostał awans i został przeniesiony do Sandomierza.

Kilka lat przed akcją serialu Mietek miał wypadek, dzięki ślubom złożonym przez jego matkę przeżył.

Początki przyjaźni z Mateuszem Edytuj

Nocul wraz z żoną i córkami przeprowadził się do innego miasta. W autobusie poznał księdza Mateusza Żmigrockiego. Gdy zamieszkał w Sandomierzu zaczął pracować w miejscowym komisariacie policji jako aspirant i bezpośredni zastępca podinspektora Możejki. Już w pierwszym odcinku odkrył talent detektywistyczny księdza. W następnych odcinkach Aspirant chętnie szukał u ks. Mateusza porady w sprawach zarówno kryminalnych jak i rodzinnych. Początkowo jego szef tego nie zauważał, ale po pewnym czasie stał się sceptykiem wobec tych zwierzeń.

Zawieszenie Edytuj

Niecały rok po przybyciu Mateusza do Sandomierza, Mietek pomógł pewnej kobiecie która twierdziła że ją okradli. Na policji zeznała, że zna Nocula i jest on dilerem. Mietek został zawieszony jako policjant. Możejko i Mateusz nie wierzyli jednak w jej opowieść. Ksiądz pomógł dowieść, że stoi za tym Jasiak, brat gangstera przypadkowo zabitego przez Aspiranta, który też należał do gangu dilerów, a kobieta oskarżająca go o handel narkotykami to jego kochanka. Mateusz odwiedził go i zachęcił do skruchy jednak on wyjął rewolwer i oznajmił że Mietek zapłaci za śmierć brata. Wtedy zjawił się Możejko z bronią w ręku, Jasiak oddał strzał w inspektora, jednak ten uniknął kuli. Przestępca wybiegł na dwór gdzie stał Mietek; postrzelił Nocula w ramię jednak Możejko w mig oddał celny strzał w bandytę. Mietek rozpaczał, że nie zobaczy córek mimo że miał tylko ranną rękę (odcinek 19 - Osaczony).

Porwanie córki Edytuj

Po pewnym czasie do Sandomierza przyjechała rodzina Winiarskich. Możejko dowiedział się, że są oni chronieni przez policję, ponieważ Winiarski jest świadkiem koronnym i niedługo będzie zeznawać w sądzie przeciwko mafii. Gdy Nocul dowiedział się o sprawie namówił Zosię do przyjaźni z córką Winiarskich, Julią. Mafiozi nie dali jednak za wygraną, porwali Zosię i Julkę.

Porywacze oznajmili, że jeśli Winiarski będzie zeznawać w sądzie zabiją dziewczynki. Mietek był w beznadziejnej sytuacji, nie dość, że nie mógł spać po nocach, a Możejko zawiesił go w policji to Basia obwiniała go o porwanie córki (gdyż kazał Zosi kolegować się z Julką). Policja miała pewność co do tego kto porwał dzieci lecz nie mogli ich aresztować,  gdyż nie mieli dowodu.Nikt nie wie gdzie są dziewczynki. Ksiądz odkrywa skomplikowany proceder z udziałem szkolnego ogrodnika. Winiarski mimo oporu żony jedzie do sądu, a policja dowiaduje się gdzie są Julka i Zosia. Możejko, Nocul i brygada antyterrorystów aresztowała porywacza i uwolniła dziewczynki (odcinek 45 - Cena Prawdy).

Rocznica Edytuj

Półtora roku później Noculowie mieli 20 rocznicę ślubu. Mietek i Basia poszli do restauracji. Spotkali tam Olgierda Smolika, byłego narzeczonego Basi który obrażał Nocula. Następnego dnia rano w ich ogrodzie znaleziono ciało Smolika. Mietek został aresztowany. Natalia i Pluskwa postanowili zabawić się w detektywów.

Pluskwa dowiedział się że denat szantażował właściciela restauracji i wycisnął z niego prawdę, zabił Smolika (odcinek 84 - Rocznica).

Ciekawostki Edytuj

  • Mietek jest obok Mateusza i Możejki głównym bohaterem serialu.
  • Aby Michał Piela dostał rolę Nocula, musiał pójść na kurs prawa jazdy.
  • Mietek ze wszystkimi na komendzie jest po imieniu.
  • Do Możejki mówi raz po imieniu, raz "szefie".
  • Jego numer telefonu to 510-646-544 (odc. 75 "Zanik Pamięci").
  • Przed schudnięciem ważył około 115kg.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki