FANDOM

Miłość po grób
Sezon 13, odc. 164
Informacje podstawowe
Premiera 02.04.2015
Reżyseria Filip Zylber
Chronologia
Poprzedni odcinek Osaczenie
Następny odcinek Piotruś Pan

Miłość po grób - to sto sześćdziesiąty czwarty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Julia przyjeżdża do Kornela Branda i chce go zabrać do Janowa Lubelskiego do dworku z restauracją. W trakcie jazdy zauważają na drodze dwie osoby - jedna leży na ziemi, a druga próbuje jej pomóc. Julia wysiada, żeby sprawdzić co się dzieje i wtedy okazuje się, że to jacyś zamaskowani napastnicy Nagle przychodzi trzeci i grożąc nożem wyciągają Kornela z auta po czym zaciągają go do lasu. Julia wyrywa się i odjeżdża. Napastnicy rozbierają mężczyznę i przywiązują go do drzewa. Nagle słychać strzał. Ewa odwiedza komendę i jest zachwycona, że policjanci coraz lepiej radzą sobie z dokumentami. Nocul dostaje telefon, że grzybiarze, Krystyna i Staszek znaleźli w lesie zwłoki mężczyzny. Natalia zastanawia się czy kupić nowy kapelusz, ale nie potrafi wybrać, więc postanawia na razie odłożyć zakup. Mietek, Gibal i Kobylicka przyjeżdżają do lasu. Okazuje się, że ofiarą jest Kornel, który zginął w nocy od pojedynczego strzału w serce, jednak nie ma przy sobie dokumentów. Ślady wskazują na obecność kilku osób, nie mniej niż trzech. Po leczeniu kanałowym Możejko niewyraźnie mówi przez znieczulenie. Krystyna przychodzi na plebanię i opowiada księdzu i gospodyni o makabrycznym znalezisku. Mietek ustala tożsamość denata, który był notowany za oszustwa, a okoliczności wskazują na porachunki. Orest postanawia, że Nocul i Ewa mają razem prowadzić sprawę. Babcia próbuje pomóc Natalii wybrać kapelusz. Policjanci przeszukują mieszkanie Branda, które zostało wcześniej przegrzebane. Jednak Kobylickiej udaje się znaleźć album pełen zdjęć Kornela z różnymi kobietami. Wieczorem Mietek opowiada żonie o Ewie. Basia jest trochę zazdrosna, zwłaszcza, gdy dowiaduje się, że pani aspirant może być przeniesiona do Sandomierza na stałe. Następnego dnia Nocul przychodzi na plebanię, mówi proboszczowi o albumie i prosi o pomoc w identyfikacji kobiet ze zdjęć. Natalia chce iść do sklepu z kapeluszami, ale ten jest zamknięty. Kobylicka podejrzewa, że album to jakieś archiwum kolekcjonerskie. Gibalski rozpoznaje jedną z kobiet - to fryzjerka. Gdy Mateusz przegląda zdjęcia dzwoni do niego aspirant i mówi o nowym tropie. Niestety duchowny na razie nie rozpoznaje żadnej kobiety. Ewa przychodzi do salonu fryzjerskiego i mówi fryzjerce o zabójstwie. Kobieta przyznaje, że była w związku z Kornelem, który obiecał spełnić jej marzenia za pieniądze i podejrzewa, że jej narzeczony Heniek Wróbel może mieć coś wspólnego z zabójstwem, bo odgrażał się Brandowi, a feralnej nocy nie mógł się z nią spotkać. Marczak dostaje telefon od kierowcy, który przejeżdżał w pobliżu lasu i widział czerwony samochód wjeżdżający do lasu. Basia przychodzi na komendę z jedzeniem dla męża, ale go nie zastaje i dowiaduje się, że Mietek prowadzi sprawę z Ewą. Babcia próbuje pocieszyć Natalie. Nocul i Kobylicka przychodzą na siłownie, gdzie znajdują Henryka i zabierają go na komendę. Natalia pyta Mateusza czy powinna pójść do biura matrymonialnego. Kiedy gospodyni zauważa zdjęcia na komputerze rozpoznaje na jednym z nich swoją modystkę - Dorotę Malicką. Policjanci przesłuchują Wróbla, który twierdzi, że nie było go w okolicy lasu. Przyznaje, że pogonił Kornela i widział kilka razy w siłowni jak podrywał dziewczyny, ale nic mu nie zrobił. Jednak zostaje zatrzymany dopóki nie potwierdzi się jego alibi. Wieczorem Ewa i Mietek wychodzą z pracy. Rano proboszcz przychodzi do Malickiej, żeby zapytać ją o Kornela. Dorota twierdzi, że sprzedała mu kapelusze, ale była to krótka znajomość. Natalia przychodzi do biura matrymonialnego. Na jednym ze zdjęć Możejko rozpoznaje dentystkę i przyjeżdża do jej domu. Kobieta twierdzi, że zdjęcie zostało zrobione po wizycie. Po rozmowie inspektor każe Marczakowi jechać za dentystką. Po powrocie z biura gospodyni przyznaje, że uciekła stamtąd. Na plebanię przychodzą dentystka i modystka, bo chcą porozmawiać z księdzem. Kobiety mówią, że Kornel był naciągaczem, a potem je szantażował, więc nie mogły pójść na policję. Dlatego postanowiły razem z kustoszką Marią i jej córką Julią wywieść Branda do lasu, przestraszyć, zabrać karty kredytowe i dowiedzieć się, gdzie trzyma kompromitujące nagrania. Twierdzą, że nie chciały go zabijać i zostawiły przywiązanego do drzewa. Nagrania znalazły w mieszkaniu. Mietek dzwoni do szefa i mówi, że świadek przypomniał sobie, że auto które widział to czerwony opel combi, jednak żadna z kobiet nie ma takiego. Mateusz dzwoni po Możejkę i sugeruje, że Kornel musiał wiedzieć, że kobiety są samotne i szukają kogoś. Okazuje się, że kobiety były w biurze matrymonialnym "Przystań miłości". Ewa udaje się do biura i zauważa czerwone combi na posesji. Kobylicka domyśla się, że właścicielka Ela ma coś wspólnego z zabójstwem. Kobieta przyznaje, że Kornel rozkochał ją w sobie, a potem odkryła, że tak samo postępuje z klientkami, więc zaczęła go śledzić. Feralnego dnia dotarła za nim do lasu i zrozumiała, że tamte kobiety chciały go ukarać. Ela miała zamiar go odwiązać, ale gdy ten powiedział jej, że nie ma dla niej miłości strzeliła. Broń dostała od nieżyjącego męża. Kobieta zostaje zatrzymana. Natalia jest zdenerwowana, że rozmawiała z zabójczynią i na razie ma dość amorów.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki