FANDOM

Medium
Sezon 15, odc. 195
Informacje podstawowe
Premiera 28.04.2016
Reżyseria Wojciech Nowak
Chronologia
Poprzedni odcinek Pałac
Następny odcinek O mały włos

Medium - to sto dziewięćdziesiąty piąty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Przed kościołek Mateusz spotyka Halinę Łącką, której córka Aneta zaginęła dwa lata wcześniej. Kobieta zabiera księdza do medium Liliany Górki. Halina mówi, że medium widziała Anetę. Proboszcz upomina ją, że to szkodliwe. Liliana mówi, że Aneta prosi o pomoc. Mateusz przychodzi na komendę i mówi policjantom, że medium wie, gdzie szukać dziewczyny. Halina i Liliana udają się na komisariat i medium opowiada, że widziała Anetę idącą przez las patrzącą błagalnie. Był to las liściasty niedaleko urwiska. Policjanci przyjeżdżają tam z księdzem, Haliną i Lilianą. Okazuje się, że jest tam samochód Anety, a w nim ciało dziewczyny. Możejko nie wierzy w moc medium. Aneta pracowała w fundacji tworzącej aplikacje dla niepełnosprawnych, a prowadził ją profesor Edward Bielski, narzeczony ofiary, a matka upierała się, ze to on jest odpowiedzialny za zniknięcie dziewczyny. Mietek i Orest przyjeżdżają do fundacji, żeby porozmawiać z profesorem i oznajmiają, że Aneta nie żyje. Na komendzie Edward przyznaje, że urządził narzeczonej awanturę z zazdrości, ale ta mu wybaczyła, jednak jej matka go znienawidziła. Natomiast przed zaginięciem Aneta pracowała nad programem mogącym poprawić sytuację finansową firmy. Wieczorem Nocul, Natalia i proboszcz oglądają wywiad z Lilianą. Duchowny zastanawia się skąd medium wiedziała gdzie jest auto i zwłoki. Poza tym nie udała się znaleźć czerwonego kapelusza, który Anita miała na sobie w dniu zniknięcia i nie wierzy w winę profesora. Aspirant mówi, że z fundacji odeszła Olga Trzosek, która dostała pracę w Warszawie. Rano Mateusz spotyka niewidomą siostrę Edwarda Beatę, która korzysta z aplikacji napisanej przez brata i Anetę. Ksiądz udaje się do fundacji i dowiaduje się o aplikacji dla dzieci z autyzmem. Olga przychodzi do fundacji, żeby odwiedzić dawnych znajomych. Ta wizyta nie podoba się Beacie. Według sekcji Aneta zmarła w wyniku urazu czaszki, który nie mógł postać na skutek wypadku. Mietek zauważa, że denatka nie miała przy sobie kapelusza, a Orest podejrzewa, że zabójcy chodziło o laptop, w którym była aplikacja. Wieczorem Natalia idzie do Liliany, żeby poznać numery na losowanie. Jednak medium się tym nie zajmuje. Poza tym ciągle ktoś do niej dzwoni. Liliana w końcu daje za wygraną i pisze na kartce 6 cyfr. Wychodząc Natalia trafia na księdza, ale nie chce mu powiedzieć jak było. Proboszcz odwiedza medium, żeby dowiedzieć się, skąd naprawdę wiedziała o miejscu znalezienia zwłok. Jednak Liliana nie chce powiedzieć. Następnego dnia proboszcz spotyka Halinę i zaprasza ją na herbatę. Po śmierci córki kobiecie jest bardzo ciężko i podejrzewa, że to Edward zabił Anitę. Później Mateusz spotyka Nocula, który wyjawia, że Górka była ukarana mandatem za spacerowanie z psem bez smyczy. Ksiądz ponownie przychodzi do Liliany, bo dowiedział się, że spacer odbywał się niedaleko miejsca znalezienia ciała. Jednak medium twierdzi, że to przypadek. W kawiarni Mietek i Orest widzą wywiad z Lilianą, która opowiada o swojej wizji, jednak mówi, że Anita wskazała jej zielony samochód, a pojazd był niebieski. Aspirant przypomina sobie, że Olga ma zielone auto. W jej kawalerce policja znajduje czerwony kapelusz. Poza tym Trzosek dostała pracę w Warszawie po tym, jak sprzedała firmie aplikację przygotowaną przez Łącką. Na komendzie kobieta przyznaje, że Anita była u niej w dniu zaginięcia, ale zapomniała zabrać laptopa, więc Olga sprzedała aplikacje. Jednak nie wie skąd kapelusz w jej kawalerce. Trzosek zostaje zatrzymana. Natalia daje babci numery i prosi, żeby obstawiła jeden kupon, ale nie mówiła nic księdzu. Lucyna zgadza się. Mateusz spotyka się z Edwardem, który mówi, że po ślubie miał lecieć z Anetą do Stanów. Mówi również, że zapasowe klucze od mieszkania Olgi mogą być w fundacji. W sklepie babcia orientuje się, że zgubiła kartkę, ale nie mówi nic Natalii. Emilka zauważa, że Lucyna dziwnie się zachowuje. Babcia przyznaje, że zgubiła numerki, więc wpisała inne. Olga wciąż utrzymuje, że nie zabiła koleżanki. Nocul zdaje sobie sprawę, że Beata ich okłamała, mówiąc, że była niewidoma w czasie zniknięcia Anety, a ksiądz powiedział, że kobieta straciła wzrok dopiero po zniknięciu. Mateusz zauważa Lilianę rozmawiającą w kawiarni z Beatą. Duchowny domyśla się, że plany wyjazdowe brata przeraziły ją. Bielska wyznaje, że chciała tylko przekonać Anetę do rezygnacji z wyjazdu, ale pokłóciły się i Beata odepchnęła koleżankę, która niefortunnie upadła. Bielska zna Lilianę od dawna, a gdy nie mogła żyć z poczuciem winy powiedziała jej o tym. Medium to wykorzystała i postanowiła się rozreklamować. Poza tym szantażowała Beatę i zmusiła ją do podrzucenia Oldze kapelusza. Chwilę potem podjeżdża radiowóz i policjanci aresztują Bielską. Natalia jest pewna, że wygra pieniądze. Gdy padają wyniki okazuje się, że ma piątkę. Babcia mówi jej prawdę.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki