FANDOM

Matczyne serce
Sezon 15, odc. 182
Informacje podstawowe
Premiera 07.04.2016
Reżyseria Jakub Miszczak
Chronologia
Poprzedni odcinek Upadek
Następny odcinek Komornicy

Matczyne serce - to sto dziewięćdziesiąty drugi odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

W trakcie jazdy Pluskwa mówi Natalii, że umówił się z kobietą z drogerii. Nagle zauważają Mirka Fabisiaka, któremu popsuł się samochód. Mężczyzna zostawia auto i prosi o podwiezienie. Gospodyni chce przygotować wyjątkową kolację, ale wszyscy wychodzą. Mateusz odprowadza Emilkę do jej koleżanki Róży Fabisiak. Dziewczyna mieszka z ojcem i jego nową partnerką Kornelią. Przychodząc są świadkami kłótni matki Róży, Marceliny, z Kornelią. Natalia nudzi się sama. Wieczorem Emilka pyta koleżankę o kłótnię. Babcia wzywa policję, bo zastała na plebanii bałagan i otwarte drzwi. Poza tym słyszała kroki. Marczak i Dziubak wchodzą do środka i zastają tam Natalię. Chwilę potem policjanci dostają zgłoszenie o alarmie w magazynie na Ceglanej. Tam okazuje się, że Mirek nie żyje, a obok niego stała Kornelia z pistoletem w dłoni. Gdy Możejko przyjeżdża na miejsce dowiaduje się, że kobieta jest w szoku. Na komendzie Kornelia mówi, że zadzwonił do niej mężczyzna o dziwnym głosie i powiedział, że w magazynie zastanie konkubenta z kochanką. Jednak gdy tam dotarła znalazła ciało Mirka. Kobieta wyjawia również, że mieli problemy finansowe, ale nie zabiła konkubenta. Rano Antoni mówi Natalii, że musi znaleźć matkę Róży, żeby dziewczyna nie trafiła do izby dziecka. Gospodyni mówi mu, że kobieta jest w Sandomierzu. Ksiądz odwiedza Kornelię, która mówi mu, że Róża nie chciała kontaktu z matką, a Mirek nie chciał się z nią ożenić. Duchowny wierzy kobiecie. Dziubak mówi szefowi o kłótni Marceliny z Kornelią. Przed komendą ksiądz spotyka starszych braci Róży, Zbyszka i Norberta, którzy przyszli poręczyć za Kornelią i są wdzięczni, że proboszcz pozwolił ich siostrze zostać na plebanii. Policjanci przyjeżdżają do Marceliny, która mówi, że Mirek próbował jej pomóc w odbudowaniu relacji z dziećmi. Paruzel oznajmia, że bracia Róży ręczyli za Kornelię, a według ekspertyzy na ciele ofiary nie było śladów walki oprócz rany z kuli, jednak strzał został oddany z odległości 1,5 metra. Waldek przyjeżdża na plebanię po paczki. Nagle przychodzi matka Róży i chce z nią porozmawiać. Według bilingów ofiary dzwonił on do notariusza. Policjanci udają się do niego. Notariusz mówi im, że Mirek podpisywał umowę przedwstępną na zakup dużego domu, który miał być niespodzianką dla rodziny. Wieczorem ksiądz zauważa, że Róża się czymś martwi. Dziewczyna nie chce wracać do mamy, bo w ogóle jej nie zna. Duchowny radzi jej o tym powiedzieć. Gibalski mówi szefowi, że denat miał na koncie 4 mln - kumulacja sprzed trzech tygodni. Zauważa również, że synowie Fabisiaka byli w klubie niedaleko od magazynu i to oni odziedziczą spadek. Policjanci przyjeżdżają do klubu i pytają o braci. Byli oni w prywatnym pokoju z Dianą, ale jeden z nich wyszedł na pół godziny ok. 23.00. Co zgadza się z godziną zgonu. Telefon z informacją musiał wykonać zabójca i to on nacisnął alarm. Proboszcz odwiedza Marcelinę i mówi jej, że córka nie chce z nią zamieszkać bo jest przywiązana do Kornelii. Duchowny zauważa na stole wezwanie do zapłaty. Zbyszek przyznaje, że brat wyszedł, ale nie wie na jak długo. Natomiast Norbert twierdzi, że poszedł do klubu, żeby pokazać bratu, że nie jest gejem, a pieniądze na prywatny pokaz podebrał ojcu, który miał mnóstwo pieniędzy. Chłopak przyznaje również, że trochę tych pieniędzy pożyczył mamie. Wieczorem proboszcz zauważa, że Natalia się czymś martwi. Gospodyni wyznaje, że czuje się samotna. Poza tym mówi, że Mirek miał mnóstwo pieniędzy. Następnego dnia policjanci przeglądają rejestr dłużników i znajdują tam nazwisko Marceliny i jej siostry Gabrieli. Mateusz przyjeżdża do domu Gabrieli i znajduje tam nieprzytomną matkę Róży, która zażyła dużo leków. Chwilę potem przyjeżdżają policjanci i wzywają karetkę. W szpitalu Marcelina mówi księdzu, że Gabriela spotkała Mirka kilka dni przed jego śmiercią i przyłapała go z pieniędzmi. Tamtego dnia kobieta podsłuchała rozmowę siostry z Norbertem na temat znaleziska i sprawdziła wyniki loterii. To Marcelina dzwoniła do Kornelii za pomocą modulatora głosu. Później zauważyła rozmowę siostry z Mirkiem. Gdy ten pożyczył jej broń kobieta skorzystała z okazji, że nie ma kamer i zastrzeliła go. Potem włączył cichy alarm i włożyła pistolet do ręki Fabisiaka. Gabriela liczyła, że siostra dostanie spadek, dzięki któremu spłacą swoje długi. Róża podsłuchuje rozmowę, po czym wchodzi do sali. Antoni mówi księdzu, że Gabriela przyznała się do wszystkiego. Bliscy przygotowują Natalii przyjęcie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki