FANDOM

Manuela
Sezon 15, odc. 199
Informacje podstawowe
Premiera 02.06.2016
Reżyseria Wojciech Nowak
Chronologia
Poprzedni odcinek Psina
Następny odcinek Idol

Manuela - to sto dziewięćdziesiąty dziewiąty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Trwają przygotowania do Światowych Dni Młodzieży. Z tej okazji ma przyjechać koordynatorka z Ekwadoru siostra Manuela. Na stacji benzynowej zakonnica jest świadkiem szarpaniny Władka Pęka z Kasią Wronkowską i interweniuje. Manuela dociera na plebanię, gdzie urzeka innych swoją grą na gitarze. Później odbywa się spotkanie w salce parafialnej. Po spotkaniu siostra opowiada Kasi o sobie. Po rozstaniu dziewczynę zaczepia jakiś facet, ale ta nie chce z nim rozmawiać. Dziubak zauważa zakonnicę jadącą na rowerze. Natalia podejrzewa, że rower księdza został skradziony, ale okazuje się, że to Manuela go pożyczyła. Pęk chce spotkać się ze swoim synem, Marcinem, ale wujek chłopaka, Piotr, mu nie pozwala. W pałacu biskupa odbywa się kolejne spotkanie organizacyjne. Manuela martwi się, bo Kasia nie przyszła. Babcia mówi Natalii, że siostra wysprzątała kuchnię. Okazuje się, że Kasia została napadnięta. Mietek i Antek jadą do szpitala. Gdy Manuela wraca ze spotkania gospodyni dziękuje jej za pomoc. Potem wszyscy śpiewają. Nagle przychodzą Nocul i Dziubak i mówią o napadzie na Wronkowską. Na komendzie Manuela mówi o szarpaninie na stacji, ale nie jest w stanie opisać mężczyzny. Proboszcz z Natalią i siostrą przyjeżdżają do szpitala, gdzie policjanci mówią im, że Kasia niewiele powiedziała. W kościele Manuela pokazuje Mateuszowi swoje stare zdjęcia. Na spotkaniu siostra rozpoznaje Pęka. Na komendzie mężczyzna mówi, że Kasia była w związku z Marcinem zanim wyjechała. Chłopak bardzo przeżył to rozstanie, ale potem związał się z Elą. Jednak niewykluczone, że znowu zaczął widywać się z byłą dziewczyną. Mietek i Antek przyjeżdżają po Marcina. Na komendzie chłopak twierdzi, że nie ma nic wspólnego z napadem i nie utrzymuje kontaktów z ojcem i Kasią. Mateusz odwiedza Wronkowską, która wyznaje mu, że zakochała się w Włodku, a Marcin się o tym dowiedział, więc dziewczyna uciekła do Hiszpanii. Potem Pęk znów chciał się z nią spotykać, ale Kasia odmówiła. Siostra rozmawia z Natalią o napadzie. Mateusz przyjeżdża do kurii, gdzie spotyka Mietka, który mówi mu o ustaleniach. Aspirant udaje się na konsultacje z biskupem. Na plebanii Manuela mówi księdzu, że martwi się o Kasię. Nocul przyjeżdża do wujka Marcina, który wyjawia, że Włodek źle traktował nieżyjącą już żonę i syna. Siostra przygotowuje zupę locro. Nagle przychodzą jej znajomi. Nocul i Dziubak spotykają proboszcza i proponują mu podwiezienie. W trakcie jazdy duchowny sugeruje, że wujek Marcina może mieć coś wspólnego z napadem. W kościele młodzież przygotowuje pantomimę, w którą angażuje księdza Jacka. Piotr trafia na komendę, gdzie oskarża szwagra o napaść. Policjanci wyjawiają mu, że siostrzeniec zaczepiał Kasię. Mężczyzna przyznaje się do uderzenia Wronkowskiej, ponieważ martwił się, że przez nią Marcin odwoła swój ślub. Kasia zostaje wypisana ze szpitala i dowiaduje się, że Piotr przyznał się do napadu. Mateusz zawozi Kasię i Manuelę do domu Marcina. Dziewczyna wie, że to on ją uderzył, ale nie powiedziała o tym policji. Marcin przeprasza ją i chce wszystko naprawić. Wieczorem Manuela wyznaje księdzu, że lubi modlić się w kuchni, bo nigdy nie miała prawdziwego domu. Duchowny proponuje jej poprowadzić czuwanie. Zakonnica zgadza się, a na czuwaniu opowiada swoją historię: została porzucona jako małe dziecko i wychowana przez siostrę Teresę.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki