FANDOM

Magiczne zwierciadło
Sezon 12, odc. 149
Informacje podstawowe
Premiera 11.09.2014
Reżyseria Artur Żmijewski
Chronologia
Poprzedni odcinek Ślady przeszłości
Następny odcinek Powrót

Magiczne zwierciadło - to sto czterdziesty dziewiąty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Jurek Lisiecki jest uzależniony od gry i gra do późnej nocy. W nocy ktoś grzebie w jego pokoju. Pluskwa gra w "Timeless mirror", ale Natalia zabiera mu laptopa, żeby zrobić wpis na swojego bloga. Matka Kuby Guzowskiego i jego dziewczyna Magda proszą Mateusza, żeby z nim porozmawiał, bo chłopak nie je, nie śpi, tylko cały czas gra. Gdy Lisieccy wracają do mieszkania odkrywają, ze Jurek nie żyje. Ksiądz wraca na plebanię i pyta o Timeless mirror. Lekarz sądowy nie stwierdza zewnętrznych obrażeń. Lisieccy mówią Noculowi, że syn był uzależniony od komputera i dwa dni nie odbierał telefonu. Leczył się w klinice leczenia uzależnień u doktor Izabeli Nejman. Paruzel znajduje amfetaminę. Proboszcz przychodzi do terapeutki, która właśnie kończy terapię grupową. Izabela przedstawia mu Daniela Króla, który organizuje grę w terenie dla wszystkich uzależnionych. Nagle przyjeżdżają Mietek i Gibal i dowiadują się, że zarówno Jurek i Kuba przerwali terapię. Kuba próbuje porozmawiać z Magdą i mówi jej o śmierci Jurka. Chłopak w końcu przyznaje, że potrzebuje pomocy. Nocul ustala, że jedynym przyjacielem ofiary był Kuba. Gibalski gra w Timeless mirror, bo podejrzewa, że tkwi tam rozwiązanie zagadki śmierci Jurka. Pluskwa opowiada Mateuszowi o grze. Na końcu zdobywa się lustro, które daje władzę nad światem. Na plebanię przychodzi Król i opowiada o swoim pomyśle ożywienia gry. Chciałby użyć zwierciadła Twardowskiego, ale w udostępnieniu musi pomóc ksiądz. Proboszcz spotyka Mietka i radzi mu zajrzeć do komputera ofiary. Duchowny i aspirant rozmawiają z Kubą, który przyznaje, że niektórzy gracze biorą amfetaminę, ale nie Jurek. Mateusz przyjeżdża do biskupa, który zgadza się udostępnić eksponat. Sekcja zwłok wykazuje, ze denat faktycznie brał amfetaminę, co w połączeniu z brakiem snu i niedożywieniem spowodowało zatrzymanie akcji serca. według poczty wewnętrznej namawiał innych graczy do kupowania narkotyku i miał spotkać się z graczem o nicku "Tuptuś". Wszystkim Kieruje "Mr. Dur", który sam nie bierze udziału w grze. Ksiądz przychodzi na komendę, żeby prosić policjantów o pilnowanie lustra. Możejko postanawia, że zajmie się tym Nocul, a Gibalski weźmie udział w grze. Natalia z Pluskwą i Emilką również wezmą udział w grze. Rozpoczynają się zawody. Natalia odgaduje, że pierwszym celem jest Szlak Św. Jakuba. Mietek i Daniel pilnują lustra. Król ma aplikację pozwalającą mu śledzić graczy. Natalia rozwiązuje kolejną zagadkę - celem jest brama na rynku. Paruzelowi udaje się połączyć numer IP komputera Tuptusia z konkretnym adresem. Król opowiada aspirantowi o lustrze, w którym podobno można zobaczyć swoją przyszłość. Daniel zauważa, że prowadzi drużyna Natalii. Mietek postanawia pójść po kawę. W barze Izabela pyta go czy są już jakieś postępy w śledztwie. Emilce udaje się rozwiązać następną zagadkę. Gibal sprawdza, czy koledzy z jego drużyny mają narkotyków, ale nie. Nocul wraca do kryjówki, gdzie dowiaduje się, że drużyna Natalii rozwiązała ostatnią zagadkę i wygrała. Jednak gdy idą zobaczyć lustro w kryjówce znajdują nieprzytomnych Mietka i Daniela. Lustro zniknęło. Paruzel i Marczak przeszukują pokój Kuby, bo to on jest Tuptusiem. Chłopak zostaje zatrzymany. Podczas przesłuchania twierdzi, że nie wie skąd denat wziął narkotyki ani kim jest Mr. Dur. Paruzel ustalił, że ktoś z ekipy nadzorującej grę wchodził i po paru minutach wychodził z trasy podziemnej będąc w kostiumie Duchaka. Nocul wraca na komendę i mówi, że w kawiarni siedziała dr. Nejman. Magda przychodzi do terapeutki i mówi jej o aresztowaniu Kuby. Mietek mówi księdzu, że tylko osiem osób miało kostiumy i wszyscy mają alibi, a poza tym tylko aspirant i Król wiedzieli, gdzie jest zwierciadło. Duchowny podejrzewa, że uszyto więcej kostiumów i ktoś musiał wiedzieć, gdzie wcześniej będzie ukryte zwierciadło. Gibal przyjeżdża do gabinetu Izabeli i znajduje tam lustro. Magda odwiedza Kubę i radzi mu powiedzieć prawdę. Mateusz przyjeżdża do kurii, gdzie dostaje telefon, że policja odzyskała zwierciadło. Na komendzie Nejman zapewnia, że znalazła lustro pod szafą, ale Możejko jej nie wierzy. Kuba mówi, że terapeutka wciągnęła jego i Jurka w handel narkotykami. Proboszcz dziękuje policjantom za odzyskanie zwierciadła, ale zauważa, że Izabela musiałaby wiedzieć, ze aspirant przyjdzie po tę kawę i chciałby z nią porozmawiać. Nejman mówi Mateuszowi, że przyszła do niej Magda i po chwili wyszła. Duchowny domyśla się, że to dziewczyna podrzuciła lustro. Magda przyznaje się, ze ukradła zwierciadło, żeby Kuba mógł je sprzedać i zarobić na spłatę długów. Proboszcz z dziewczyną przyjeżdżają do Króla, bo duchowny domyśla się, ze to on jest Mr. Dur. Po chwili przyjeżdżają policjanci, którym Kuba powiedział prawdę. Daniel mówi, że chciał tylko porozmawiać z Jurkiem, ale gdy przyjechał do jego mieszkania ten już nie żył i to on dosypał środki nasenne do kawy. Blog Natalii staje się bardzo popularny. Izabela dziękuje księdzu za pomoc. Po chwili przychodzi również Nocul.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki