FANDOM

Mag
Sezon 2, odc. 22
Odc.22
Informacje podstawowe
Premiera 01.11.2009
Reżyseria Maciej Dutkiewicz
Chronologia
Poprzedni odcinek Koncert
Następny odcinek Poza grą

Mag to dwudziesty pierwszy odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Marczak przychodzi do maga Doriana pod pretekstem problemów w pracy, aby go sprawdzić (na wróżbitę wpłynęły skargi). Mężczyzna nie chce pieniędzy, co bardzo dziwi Oresta. Ksiądz Mateusz idzie odwiedzić Iwonę, ale okazuje się, że kobieta popełniła samobójstwo zatruwając się gazem. Monika martwi się o swoje zdrowie. Spotyka Doriana, który zaskakująco dużo o niej wie. Tymczasem policjanci zatrzymują braci Jana i Karola Nowaków, którzy pobili się o jasnowidza, ponieważ jeden z nich posłuchał rady mężczyzny i dał mu dużo pieniędzy. Możejko i Nocul udają się do wróżbity, jednak ten nie czuje się winny. O dziwo, dużo wie o inspektorze i aspirancie. Mateusz i Natalia kupują świece w sklepie Moniki i zauważają u niej karty tarota. Po powrocie na plebanię widzą w telewizji reklamę Doriana. Później Monika przychodzi do księdza i wyznaje mu, że ma białaczkę. Jest przerażona. Mąż kobiety, Mateusz, odnajduje ją na mieście i zapewnia ją, że wyzdrowieje. Proboszcz przychodzi odwiedzić załamaną Monikę, aby ją wesprzeć. Wieczorem Natalia martwi się, że wciąż nikogo nie ma, duchowny zapewnia ją, że na pewno kogoś znajdzie. Następnego dnia Nocul i Gibalski przeszukują gabinet Doriana. Wróżbita mówi im, że niektóre amulety są zaczarowane, przez co policjanci boją się otwierać torebkę z nimi. Tuż po wyjściu policjantów Monika przychodzi do maga. Na komendzie okazuje się, że mężczyzna uwolnił Mietka od bólu pleców. Gdy policjanci kłócą się o to, który z nich ma otworzyć rzekomo przeklętą torebkę z amuletami przychodzi ksiądz Mateusz i Możejko pozwala mu zajrzeć do środka. Okazuje się, że w środku była tylko sól, a proboszcz widział takie same woreczki w domu samobójczyni. Na kazaniu duchowny ostrzega ludzi przed czarami i talizmanami. Gdy jedzie przez miasto dowiaduje się, że Monika została uzdrowiona. Kobieta twierdzi, że to zasługa Doriana. Lekarze potwierdzają stan kobiety. Mateusz ma jednak wątpliwości. Ksiądz Jacek opowiada biskupowi o wróżbicie. Eminencja uważa, że ojciec Mateusz zajmie się tą sprawą. Proboszcz udaje się do Doriana i zapewnia, że nie wierzy w moc wróżbity. Monika postanowiła zatrudnić się w gabinecie maga. Nagle do gabinetu przychodzi Natalia, ale na widok księdza natychmiast wychodzi. Rano Michał pokazuje księdzu sztuczkę z kartami. Proboszcz udaje się do kliniki by zrobić badania krwi. Tymczasem Nocul i Marczak przeszukują mieszkanie samobójczyni i aspirantowi udaje się znaleźć woreczki, o których wcześniej mówił Mateusz. Później Mietek spotyka się z księdzem i pożycza mu pamiętnik Iwony. Nagle przybiega do nich mąż Moniki i mówi, że kobieta jest ślepo zapatrzona w Doriana i dała mu 15 tys. Proboszcz stwierdza, że Monika nigdy nie była chora. Aspirant przesłuchuje doktora Janiaka, który stwierdził białaczkę, jednak ten wypiera się wszystkiego, chociaż ostatnio dysponował dużymi kwotami. Mateusz przegląda pamiętnik. Lekarz wraca do przechodni zdenerwowany. Chwilę później przychodzi ksiądz i oznajmia, że wie o jego współpracy z Dorianem - doktor podmieniał wyniki pacjentów, a wróżbita ich "uzdrawiał". Iwona uwierzyła w wielką moc i nie chodziła do lekarzy, a gdy okazało się, że ma nowotwór w zaawansowanym stadium popełniła samobójstwo. Ksiądz Mateusz spotyka Monikę, która dalej nie rozumie swoich błędów. Dorian chce wyjechać, ale nagle przychodzi do niego Janiak i domaga się pieniędzy za milczenie. Prowokuje kłótnię, w której wróżbita przyznaje się do wszystkiego, nagrywa ją i przekazuje policji. Biskup jest zadowolony z wyników sprawy. Monika w końcu przejrzała na oczy. Wieczorem Natalia przyznaje się księdzu, że chciała iść do Doriana, aby ten pomógł jej kogoś znaleźć, a proboszcz zapewnia ją, że sama sobie z tym poradzi.

CiekawostkiEdytuj

  • Monika mówi do męża "Mateusz", ale później ksiądz zwraca się do niego "Wiesiek".

Więcej z Fandomu

Losowa wiki