FANDOM

Lotnisko
Sezon 16, odc. 202
Informacje podstawowe
Premiera 15.09.2016
Reżyseria Artur Żmijewski
Chronologia
Poprzedni odcinek Myszka Miki
Następny odcinek Antyk

Lotnisko - to dwieście drugi odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Mateusz i Natalia spotykają Bartka i Marylę Majewskich. Kobieta jest w szóstym miesiącu ciąży. Ksiądz dawniej pomógł mężczyźnie, gdy ten wyszedł z więzienia. Teraz ma pracę na lotnisku. Wieczorem w hangarze na lotnisku Bartek bierze udział w nielegalnej walce bokserskiej. Organizator Bruno Tadzik każe mu przegrać, jednak Majewski wygrywa. Po kłótni z Brunem Bartek odjeżdża na motorze. Następnego dnia Bartek dowiaduje się, że syn jego szefa, Jakuba Pękala, 19-letni Paweł zginął 15 lat temu w wypadku. Po powrocie z zakupów Majewskich zaczepia Bruno, który każe Bartkowi przetransportować awionetką narkotyki, bo inaczej coś stanie się jego żonie. Gdy Majewski przyjeżdża na lotnisko znajduje w biurze Jakuba leżącego na podłodze, wzywa więc karetkę, po czym dzwoni do księdza. Niedługo potem na miejsce dociera również policja. Jakub w ciężkim stanie trafia do szpitala. Dziubak znajduje część silnika samolotu, którą prawdopodobnie uderzono mężczyznę. W śmietnikach obok hangaru proboszcz zauważa mnóstwo butelek po piwie. Na sekretarce rannego Marczak znajduje nagranie o treści: "Nie czekaj na mnie. Nie chce cię widzieć. Dla mnie nie żyjesz.". Policjanci ustalają, że autorką wiadomości jest Helena Krawicz, córka Jakuba. Na komendzie kobieta przyznaje, że pojechała na lotnisko, ale nie była w stanie spotkać się z ojcem, ponieważ obwinia go za śmierć brata bliźniaka. Na komendę przyjeżdżają matka, ojczym i mąż Heleny, którzy chcą jej pomóc. W szpitalu Mateusz spotyka Bartka, który nie chce mu powiedzieć co działo się na lotnisku. Wyniki badań potwierdzają, że to częścią silnika uderzono Jakuba, a w biurze oprócz odcisków Heleny znajdują się odciski Bruna, który niedawno wyszedł z więzienia. Wieczorem Mietek i Antek odwiedzają księdza i mówią mu o podejrzeniach wobec Heleny oraz o odciskach Bruna. Następnego dnia proboszcz przychodzi do aresztu i próbuje przekonać Helenę, żeby spróbowała wybaczyć ojcu. Na plebanię przychodzi Eugenia, która chodziła z babcią do klasy i bierze Natalię za Lucynę. Babcia niechętnie proponuje wygadanej koleżance, żeby została do jutro. Bartek jest pewny, że to Bruno stoi za napadem na Jakuba. Bandyta każe mu przyjechać następnego wieczoru na lotnisku. Rano Eugenia ciągle opowiada o szkolnych latach. Natalia żali się Basi. Ksiądz odwiedza Damiana, męża Heleny, który czuje się winny, bo to on namówił żonę na spotkanie z ojcem. Ojczym kobiety, Zdzisław, wyjawia, że dawniej Jakub lubił sobie wypić. Bruno i jego pomocnik przygotowują awionetkę do transportu. Chwilę potem policjanci zatrzymuję bandytów. Okazuje się, że to Majewski ich zawiadomił. Podczas przesłuchania Tadzik zarzeka się, że to nie on uderzył Jakuba, tylko znalazł go na ziemi, a na lotnisku szukał Bartka. Następnego dnia Bartek odwiedza księdza, żeby mu podziękować i mówi, że stan Pękala ciągle się nie poprawił. Mówi również o filmie, na którym widział dzieci szefa. Jednak, gdy przyjeżdżają do biura nie ma tam płyt. Proboszcz dzwoni do Nocula, który nic nie wie o płycie. Majewski zagląda do torby od swojego motoru i znajduje tam płytę i list od autorki nagrania. Po obejrzeniu filmu Mateusz i Bartek jadą do domu Zdzisława. Ksiądz domyśla się, że to do niego dzwonił Jakub, ponieważ mężczyzna skłamał iż nie było go na lotnisku w dniu wypadku. Zdzisław przyznaje, że wiedział, że samolot może mieć problemy i to dlatego doszło do śmiertelnego wypadku. Mówi również, że Helena nie spotkała się z ojcem, a gdy Jakub przyłapał go na szukaniu płyty uderzył go częścią silnika. Chwilę potem przyjeżdżają policjanci, którym Jakub powiedział o uderzeniu. Zdzisław postanawia przyznać się do odpowiedzialności za wypadek. Do Eugenii dzwoni jej wnuk, który się przeziębił, więc kobieta postanawia wrócić do domu. Okazuje się również, że Eugenia pomyliła babcię z inną Lucyną. Helena w końcu godzi się z ojcem.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki