FANDOM

Loteria
Sezon 17, odc. 225
Informacje podstawowe
Premiera 01.06.2017
Reżyseria Maciej Dutkiewicz
Chronologia
Poprzedni odcinek Chłopaki

Loteria - to dwieście dwudziesty piąty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Lucjana Bychawskiego, pracownika rozlewni wina, odwiedza jego szef. Potem do Lucjana przychodzi jego partnerka, Wiesia Pokrzyk. Niestety mężczyzna nie ma teraz czasu na rodziny, bo trafiła mu się nowa fucha - malowanie. Po wyjściu partnerki wyciąga z kartonu zdrapki. Razem z kolegą, Gienkiem Strachoniem "Generałem", idzie zagrać. Po przegranej Lucjan kupuje nową zdrapkę i wygrywa. Później spotyka księdza i dziękuje mu za dobrą radę (udział w pielgrzymce do Częstochowy w intencji trzeźwości). Chwilę po rozmowie Lucjan wraca do sklepu i wypytuje kasjera, Zenka, o wypłacanie wygranej (mniej niż tysiąc na miejscu, a powyżej przelewem lub gotówką w siedzibie w Rzeszowie). Wiesia wraca do domu z synem Lucjana Filipem. Chwilę potem przychodzi Piotrem, starszy syn. Wieczorem Lucjana zaczepia jego była żona, Krystyna, która nie chce zrywać kontaktu z dziećmi. Możejko i Dziubak odwiedzają Mateusza. Duchowny proponuje im grę w Scrable. Następnego dnia Gienek proponuje Lucjanowi piwo, a gdy ten odmawia mówi mu, że chce otworzyć firmę remontową. Mężczyźni umawiają się na wieczór. W domu Lucjan daje synom prezenty Filipowi telefon, a Piotrkowi buty. Zapowiada również niespodzianki na następny dzień, po czym wychodzi do pracy. Następnego dnia karetka zabiera uderzonego w głowę Lucjana. Na miejsce przyjeżdżają Mietek i Antek. Pobitego znalazł właściciel. Na widok rannego narzeczonego Wiesia zemdlała. Kobieta mówi, że dostała telefon, iż jej ukochany znowu pije. Dziubak zauważa szampana i zepsutą komórkę. Właściciel mówi, że Bychawski kiedyś stracił swoją firmę, więc go zatrudnił, a kiedyś popijał z kolegami i grywał na loterii, najczęściej właśnie z Generałem. Na komendzie Wiesia opowiada policjantom o SMS, że Lucjan pije na balandze. Gdy dotarła do rozlewni znalazła konkubenta z rozbitą głową i zasłabła. Jednak policjanci uważają, że to ona go uderzyła, gdyż na butelce są jej odciski. Wieczorem Nocul przyprowadza Filipa na plebanię i prosi o opiekę nad chłopcem, ponieważ ojciec jest ranny, a starszego brata nie można znaleźć. Następnego dnia Dziubak i Nocul mówią szefowi, że SMS został wysłany z telefonu na kartę, a właściciel zmarł dwa miesiące temu. Nagle przychodzi Piotr z podbitym okiem. Chłopak mówi, że był w klubie. Policjanci mówią mu, że prawdopodobnie teraz matka się nimi zajmie. Wieczorem Mietek i Antek mówią księdzu, że ktoś mógł wykupić numer zmarłego, gdyż ten w chwili śmierci był pijany. Mateusz mówi im o drogim telefonie Filipa, więc ojciec mógł wygrać jakieś pieniądze. Następnego dnia babcia zauważa transparent, że ktoś wygrał milion. Chwilę potem przyjeżdża ksiądz i dowiaduje się, że Gienek gdzieś przepadł. Mietek oznajmia szefowi, że z rozlewni zniknęły cztery butelki. Z wyników badań krwi pobitego wynika, że był trzeźwy, a z obdukcji, że miał ślady po uderzeniu pierścionka lub sygnetu (General i Piotrek noszą sygnety). Nocul i Dziubak przyjeżdżają do klubu, gdzie dowiadują się, że Piotrek dwa dni wcześniej kupował drogie alkohole i wdał się w bójkę. Barman pokazuje im banknot, którym płacił chłopak (wyjątkowo rzadki i więcej wart niż nominał). Mietek dostaje telefon i dowiaduje się, że Bychawski wygrał milion. Mateusz odwiedza matkę Gienka. Mężczyzna próbuje uciec, ale pojawiają się policjanci i łapią go. W domu policjanci znajdują trzy puste butelki po skradzionym winie. Generał twierdzi, że gdy dotarł do rozlewni zobaczył pobitego kolegę, ukradł butelki i uciekł, ale zarzeka się, że nic nie zrobił, a telefon zgubił. Na liście numerów banknotów z loterii widnieje numer banknotu, którym płacił Piotrek. Wiesia zostaje zwolniona. Następnego dnia policjanci znajdują w domu Lucjana pieniądze, jednak brakuje ponad sześciuset tysięcy. Piotr twierdzi, że zabrał tylko 4 tys., a jego matka spotykała się z jakimiś cwaniaczkami w motelu Paradise. Babcia skreśla kupony i daje jeden Natalii. Proboszcz zabiera Filipa do szpitala. Tam przy Lucjanie czuwa Wiesia, która mówi księdzu, że zatrudniła się w sklepie. Chłopiec mówi jej, że matka znów czekała na niego pod szkołą. Mietek przegląda słowniki i atlasy, żeby wygrać w Scrable. Basia mówi mężowi kilka słów z gwary poznańskiej. Wieczorem babcia i Natalia snują plany co zrobią z wygraną. Nocul ma już dość gry. Dziubak mówi ksiedzu, że jest pewien co do winy Generała, jednak duchowny zwraca uwagę, że podejrzany nie miał przy sobie żadnych pieniędzy, a pobity mógł w coś zainwestować. Następnego dnia proboszcz odwiedza Wiesię w pracy żeby wypytać ją o dawnych znajomych Lucjana. Kobieta mówi, że ci zajmowali się narkotykami i łatwymi kobietami (Krystyna też była prostytutką). Ze zniszczonego telefonu Lucjana wynika, że dzwonił do agenta nieruchomości i pośrednika. Ten zeznaje, że Lucjan chciał kupić dom za 620 tys. gotówką i podpisał już akt notarialny, więc dom jest jego, ale nie zdążył zgłosić się po przekazanie kluczy. Natalia i babcia spotykają Basię i proponują jej grę. Noculowa wygrywa 500 zł. Natalia kupuje wszystkie zdrapki. Do Filipa ciągle wydzwania matka. Okazuje się, że jeden jej numerów jest taki sam jak ten, z którego Wiesia dostała SMSa. Chłopiec mówi również, że Krystyna ma numer do Wiesi. Mietek i Antek ustalają, że zmarły właściciel numeru był "słupem" - za pieniądze użyczał dowodu do rejestracji telefonów w Sopocie i motelu Paradise. Mateusz przyjeżdża do motelu, gdzie spotyka Krystynę. Kobieta spotkała męża u notariusza i domyśliła się, że ten ma duże pieniądze. Przyszła do niego i chciała pożyczyć pieniądze, ale ten się nie zgodził. Gdy Lucjan wyszedł do magazynu otwarła butelkę szampana i znalazła akt notarialny i wysłała SMSa do Wiesi. W czasie kłótni uderzyła Lucjana butelką. Chwilę potem przyjeżdżają policjanci i aresztują Krystynę. Lucjan czuje się już lepiej. Piotrek oznajmia mu, że ma zamiar wybrać się na pielgrzymkę. Babcia i Natalia sprawdzają zdrapki, ale nic nie wygrywają. Mietek coraz lepiej radzi sobie w Scrable i w końcu wygrywa.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki