FANDOM

Lot
Sezon 4, odc. 49
Informacje podstawowe
Premiera 07.10.2010
Reżyseria Maciej Dejczer
Chronologia
Poprzedni odcinek Śmierć na żywo
Następny odcinek Sekrety i kłamstwa

Lot - to czterdziesty dziewiąty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Michał przyjeżdża do Sandomierza. Razem z księdzem i Emilką idzie na festyn. Trwają przygotowania do zawodów motolotniarskich. Z jednym z zawodników, Filipem zrywa jego ukochana. Piotr chce spróbować pracy w policji. Proboszcz spotyka rodzinę Noculów. W trakcie lotu Marcin Denel rozbija się i ginie na miejscu. Uczestnicy festynu są w szoku. Piotr pisze list motywacyjny i zanosi go Możejce, jednak Nocul stwierdza, że organista nie nada się do policji. Według protokołu motolotnia Marcina była uszkodzona (mocowanie skrzydeł do silnika). Dziewczyna Marcina przychodzi do Mateusza, który próbuje ją pocieszyć. Piotr rozwiązuje testy psychologiczne bez okularów, ale nie bardzo mu to wychodzi. Policjanci przeszukują mieszkanie ofiary. Orest przesłuchuje Kasię, która nie wierzy, aby Filip miał coś wspólnego z zabójstwem. Gdy chłopak odwiedza kolegę Grzegorza przyjeżdża po niego policja. Podczas przesłuchania Filip nie przyznaje się do winy. Zostaje zatrzymany. Mateusz otrzymuje od fotografa zdjęcia Marcina. Na prośbę księdza na plebanię przychodzi Grzegorz. Michał zauważa, że wszystkie zdjęcia ofiary są podobne - na wszystkich jest ten sam zagajnik. Proboszcz i Grzegorz pokazują zdjęcia Kasi, który mówi im, że Marcin zobaczył kiedyś coś dziwnego podczas treningu. W trakcie rozmowy Grzegorz odchodzi. Kasia wyznaje księdzu, że ojciec chłopaka znęcał się nad nim. Grzegorz poleciał zrobić kilka zdjęć zagajnikowi. Później przychodzi do Mateusza, żeby porównać je z tymi zrobionymi przez Marcina. Na jednym z nich Piotr zauważa dziwny magazyn. Duchowny idąc na komendę mija się z wyprowadzanym Filipem i obiecuje mu pomóc. Następnego dnia rano policjanci obserwują magazyn. Przychodzą do nich ksiądz z Piotrem. Nagle podjeżdża cysterna, której kierowca wypuszcza ścieki z przetwórni mięsa. Policjanci interweniują. Tymczasem Grzegorz szantażuje właściciela przetwórni mięs - Morawca. Jednak ten nie daje się zastraszyć. Chwilę później po Morawca przyjeżdża policja. Nocul znajduje w jego gabinecie zdjęcie zagajnika zrobione przez Marcina. Mimo dowodów mężczyzna wypiera się. Mateusz zastaje w kościele smutnego Piotra, który oznajmia, że nie chcą go w policji. Duchowny pociesza go. Później ksiądz przychodzi na komendę, gdzie Mietek opowiada mu o śledztwie. Filip zostaje wypuszczony. Nagle proboszcz zauważa, że Grzegorz wie o znalezionym zdjęciu, chociaż wcale nie powinien. Orest dochodzi do wniosku, że ktoś podrzucił zdjęcie Morawcowi, ponieważ nie ma tam jego odcisków palców i nie było ono ukryte. Na plebanii uwaga Piotra naprowadza księdza na nowy trop. Duchowny udaje się go Grzegorza, który planuje wyjechać. Pyta go o zdjęcie, ale chłopak unika tematu. Proboszcz próbuje go powstrzymać przed wyjazdem, jednak ten nie słucha. Od gosposi chłopaka Mateusz dowiaduje się, że ten jedzie na lotnisko. Tymczasem policjanci znajdują w poczcie ofiary list od notariusza. Nagle ksiądz dzwoni do Mietka. Na lotnisku proboszcz oznajmia, że wie iż to Grzegorz uszkodził motolotnię Marcina. Zrobił to po tym jak dowiedział się, że Marcin był jego przyrodnim bratem. Policja przyjeżdża, żeby aresztować chłopaka. Filip chce spróbować pobić swój rekord.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki