FANDOM

Laweciarze
Sezon 9, odc. 119
Informacje podstawowe
Premiera 09.05.2013
Reżyseria Filip Zylber
Chronologia
Poprzedni odcinek Znikająca asystentka
Następny odcinek Niebezpieczne związki

Laweciarze - to sto dziewiętnasty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Na komendzie odbywa się odprawa w sprawie pomoc drogowych, którzy walczą o klientów i naciągają ich. Mietek przychodzi spóźniony. Natalia ma stłuczkę, więc dzwoni na policję. Nagle przyjeżdżają dwie lawety. Ich właściciele Granowski i Luty zaczynają się bić. Po chwili przyjeżdżają policjanci i każą Natalii zgłosić się do ubezpieczalni. Gdy gospodyni wychodzi z radiowozu okazuje się, że laweta Granowskiego wywiozła jej samochód. Niestety policja nie może nic z tym zrobić. Natalia musi zapłacić 600 złotych za odebranie samochodu, więc idzie na komisariat. Policjant z drogówki mówi, że Granowski pokazał jej podpisane zlecenie. Mateusz nie rozumie dlaczego laweciarze docierają na miejsca stłuczek przed policją. Nocul podejrzewa, że ktoś ich podsłuchuje. Nieoczekiwanie ktoś podpala lawetę Granowskiego. Podczas ogłoszenia wyników przetargu dochodzi do bójki między Lutym a Granowskim. Przez to komisja przesuwa termin ogłoszenia wyników. Mietek i Bronek chcą poszukać wtyki. Opony w lawecie Lutego zostają przebite, więc ten napada na Granowskiego i jego syna. Laweciarze trafiają na komisariat. Nocul mówi Możejce, że według szefa drogówki, Wrońskiego, laweciarze podsłuchują ich zgłoszenia, więc trzeba przeszukać ich auta. Natalia mówi księdzu, że mechanik chciał 2,5 tys za naprawę, więc duchowny mówi, że jej pożyczy. Wierzbicki i Wroński przeszukują lawetę Granowskiego, gdzie znajdują radio używane do podsłuchu. Karolina i Marczak sprawdzają kolejne pojazdy. Członek komisji przetargu postanawia odebrać skanery Gronowskiemu i Lutemu. Basia dzwoni do Mietka, że miała stłuczkę. Aspirant przyjeżdża do warsztatu i ma pretensje do żony, że ta skorzystała z pomocy drogowej, ale ta mówi, że za wszystko zapłaciła tylko 70 złotych. Orest oznajmia, że żony Granowskiego i Lutego wykupiły przetarg, a Mietek, że pobito mechanika od Granowskiego. Później aspirant odwiedza księdza, który podejrzewa, że na komisariacie może być podsłuch i trzeba zrobić cichą prowokację. Granowski z synem i mechanikami chcą pokazać Lutemu, kto tu rządzi, gdy nagle do Granowskiego dzwoni proboszcz i prosi o spotkanie. Gdy laweciarz przyjeżdża na plebanię okazuje się, że jest tam też Luty. Duchowny usiłuje zakończyć spór. Możejce nie podoba się pomysł z prowokacją, ale Noculowi udaje się go przekonać. Następnego dnia Natalia na prośbę Mietka dzwoni na policję, w sprawie stłuczki. W tym czasie Możejko obserwuje posterunkowego Wojtka Derenia, przyjmującego zgłoszenie, który wysyła SMS. Chwilę potem obok przejeżdża Balcer, laweciarz z Tarnobrzega, po czym aspirant zauważa radiowóz. Aspirant z Natalią podejmują kolejną próbę w innym miejscu. Inspektor zauważa, jak Dereń znów ukradkiem wysyła SMS-a. Po raz kolejny pojawia się Balcer. Mietek mówi o tym szefowi i dowiaduje się, kto jest wtyką. Możejko podejrzewa, że ktoś kierował Dereniem. Nocul sugeruje, że to Wierzbicki. Niespodziewanie na komendę przychodzi ksiądz i Orest mówi mu o wynikach prowokacji. Możejko i Nocul przyjeżdżają do Wojtka, który mówi, że chciał w ten sposób dorobić, a oprócz niego robią to Andrzej Zawra i Przybyłeg. Zapewnia również, że Bronek nie miał z tym nic wspólnego. Policjanci obserwują Wrońskiego, który spotyka się z Balcerem. Laweciarz ma pretensje, ze z przetargu chcą wycofać ludzi spoza Sandomierza, zamiast miejscowych. Wroński zostaje aresztowany. Kiedy Balcer chce uciec, okazuje się, że policjanci przywiązali jego lawetę do drzewa. Na komendzie Wroński przyznaje, że brał pieniądze od Balcera i napuszczał na siebie Granowskiego i Lutego. Przetarg wygrywa firma Zgoda utworzona przez Granowskiego i Lutego. Laweciarze przychodzą na plebanię, żeby zamówić mszę za nową firmę. Mateusz mówi Natalii, że mężczyźni są spokrewnieni, a firma należy do ich żon.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki