FANDOM

Kurtka
Sezon 11, odc. 145
Informacje podstawowe
Premiera 22.05.2014
Reżyseria Maciej Dejczer
Chronologia
Poprzedni odcinek Poker
Następny odcinek Wesele

Kurtka - to sto czterdziesty piąty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

W domu Bogdana i Ewy Wiślickich trwają przygotowania do przyjęcia z okazji imienin mężczyzny. Tatiana Iwanyczuk, dawna gospodyni prosi szefową, aby pozwoliła jej wrócić do pracy, ale ta się nie zgadza. Mateusz przychodzi na przyjęcie, podczas którego córka Bogdana Paulina obraża Ewę. Natalia zauważa nowy sklep z używaną odzieżą - "Boutique Nathalie", gdzie kupuje kurtkę, szal i buty. Na plebanię przychodzi Tania i mówi księdzu, że wyrzucono ją z pracy z powodu oskarżeń o kradzież. Proboszcz udaje się do domu Wiślickich i znajduje tam ciało Ewy. Na miejsce przyjeżdża policja i podejrzewa kradzież z włamaniem. Lekarz sądowy stwierdza, że 2-3 godziny wcześniej została uduszona szalem. Mąż ofiary ostatni raz widział ją przy śniadaniu. Pod ciałem denatki Marczak znajduje kolczyki. Bogdan nigdy ich nie widział, a w szkatułce leżącej na podłodze Ewa trzymała biżuterię. Możejko i Nocul przesłuchują Tatianę, która zapewnia, że nie okradła Wiślickiej ani jej nie zabiła, ale sąsiadka ofiary widziała ją jak wychodziła z domu około dwunastej, a w jej torebce znaleziono 4 tys. Iwanyczuk zostaje zatrzymana. Piotr, babcia i Emilka są zachwyceni nową kurtką Natalii. Mateusz mówi im o zatrzymaniu Tatiany. Gibalski zwierza się Mietkowi, że jego szwagierka Alicja zaprzyjaźniła się z Paulą i pod jej wpływem ciągle narzeka na niedobór gotówki. W domu podejrzanej nie udaje się znaleźć skradzionej biżuterii. Ksiądz spotyka się z Bogdanem i radzi mu modlić się za duszę żony. Później duchowny zauważa Paulę i Alę. Proboszcz odwiedza Tanię, która ciężko pracuje, żeby zarobić na swojego syna Saszę. Ukrainka wyznaje, że Ewa poprosiła ją o spotkanie, na którym dała jej 4 tys., bo wiedziała, że to nie gosposia kradła. Po wyjściu z komendy aspirant zaczepia księdza i mówi mu o ustaleniach. Mateusz radzi sprawdzić konto Ewy. Nocul mówi szefowi o pomyśle. Proboszcz próbuje porozmawiać z Pauliną na temat kradzieży, ale ta szybko odchodzi. Dyrektorka mówi, że Paula i Ala to ciężkie uczennice. Ksiądz zauważa na jej ręce drogą bransoletę, którą kupiła w Boutique Nathalie. Duchowny udaje się na budowę do Bogdana, gdzie jeden z pracowników mówi mu, że Paulina nienawidziła Ewy. Wiślicki przyznaje, że żona chciała dać Tatianie szansę. Agata przychodzi na plebanię i zauważa, że Natalia ma na sobie jej kurtkę. Mateusz jedzie do Boutique Nathalie, gdzie zauważa naszyjnik ofiary. Policjanci ustalają, że zabita faktycznie wypłaciła z konta 4 tys. i, że podejrzana wróciła do hotelu ok. trzynastej. Nagle przychodzi ksiądz i pokazuje naszyjnik Ewy, który był w Boutique Nathalie. Dyrektorka zeznaje, że kupiła bransoletkę. Sprzedawca mówi, ze dwie dziewczyny sprzedały mu biżuterię - Ala i Paula. Dziewczyny przyznają się. Możejko postanawia, że w ich sprawie wystarczy nadzór rodziny, ponieważ Bogdan i Agata nie złożą oskarżeń. Gibal próbuje porozmawiać ze szwagierką, ale bezskutecznie. Rano wiślicki zwierza się proboszczowi ze swoich problemów. Duchowny radzi mu szczerze porozmawiać z córką. Mietek i Orest nie wiedzą kogo podejrzewać. Inspektor postanawia sprawdzić listę obecności uczniów trzeciej klasy. Przemek wygrywa w Multi Multi i zaprasza żonę na wytworną kolację. Z listy obecności wynika, że w dniu zabójstwa Pauli nie było w szkole. Na komendzie dziewczyna twierdzi, że nie pamięta co wtedy robiła. Wobec tego zostaje zatrzymana. Bogdan jest zbulwersowany aresztowaniem córki. W kościele jest remontowany dach. Kierownik budowy, Cezary Wąduł mówi, że ofiara była wspaniałą kobietą. Proboszcz odwiedza Wiślickiego, który źle znosi aresztowanie córki. Jego przyjaciel Stefan martwi się. Nagle przyjeżdża Czarek, bo chce porozmawiać z szefem. O dziwo twierdzi, że nie ma pieniędzy, chociaż sporo się dorobił pracując w Niemczech. Proboszcz odwiedza Paulę, która przyznaje, że nienawidziła macochy, bo ta miała kochanka. Koledzy próbują pocieszyć Gibalskiego. Mietek przychodzi na plebanię, gdzie gospodyni sugeruje, że Ewa dostała kolczyki w prezencie. Bogdan mówi, że córka napisała do niego długi list. Podejrzewa, że w dniu zabójstwa mogła być u chłopaka, który był uwikłany min. w narkotyki. Poza tym przypomniał sobie, że na krótko przed zabójstwem żona zmieniła numer i kartę sim. Iwanyczuk jest wdzięczna księdzu, który załatwił jej pracę kelnerki. Według starej karty sim do Ewy ciągle dzwonił Cezary. Po przeczytaniu o rubinach duchowny jedzie do Cezarego, bo domyśla się, że to on kupił ofierze kolczyki. Wąduł przyznaje, że kochał ją do szaleństwa, byli nawet w związku, ale ona odeszła do Bogdana. Mimo to Cezary nie mógł się z tym pogodzić i uparcie twierdzi, że tylko jego kochała i ciągle dawała mu znaki. Feralnego dnia poszedł do niej, Ewa powiedział mu że go nie kocha i wtedy ją udusił. Wąduł zostaje aresztowany. Proboszcz podejrzewa, że Cezary ma problemy psychiczny. Psychiatra stwierdza zespół Klerembolta.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki