FANDOM

Kryminał
Sezon 5, odc. 59
Informacje podstawowe
Premiera 17.03.2011
Reżyseria Wojciech Nowak
Chronologia
Poprzedni odcinek Powódź
Następny odcinek Urwisko

Kryminał - to pięćdziesiąty dziewiąty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Biskup prosi Mateusza, aby ten towarzyszył mu na spotkaniu w Nagłowicach z autorką kryminałów Eweliną Lindą. Proboszcz zgadza się. Natalia idzie z Pluskwą na zakupy. Nagle Waldka zaczepia Perełka, dawny znajomy. W Nagłowicach ksiądz poznaje Ewelinę. Na spotkanie przyjechali również Orest z Justyną. Nagle Norbert Kolarski oskarża Lindę o kradzież pomysłów po czym opuszcza salę. Po spotkaniu uczestnicy dostają w prezencie książki. Mateusz jest świadkiem kłótni pisarki z agentem Rafałem Iwińskim. W nocy Natalia zwierza się z księdzu, że nie lubi Pluskwy i opowiada mu o dziwnym spotkaniu. Jednak duchowny ręczy za Waldka. W hotelu pokojówka znajduje pobitego Kolarskiego. Mężczyzna w ciężkim stanie trafia do szpitala. Możejko rozpoznaje napadniętego. Dowiaduje się, że jest on dziennikarzem. Rano Mateusz pyta Pluskwę o kolegę, ale ten twierdzi, że nigdy z nim nie trzymał. Inspektor wypytuje recepcjonistkę na temat Kolarskiego, jednak ta twierdzi, że nikogo nie widziała. Na nagraniu z monitoringu Możejko zauważa agenta Lindy. Mateusz i Ewelina odwiedzają biskupa. Policjanci przyjeżdżają po Rafała. Jeden z nich znajduje w bagażniku mężczyzny kij bejsbolowy. Niespodziewanie do pałacu biskupa przyjeżdża Możejko żeby zabrać ją na komendę w sprawie pobicia. Pisarka nie miała pojęcia, że jej agent był w hotelu. Inspektor wie, że Linde otrzymywała pogróżki. Po wieczornej mszy Pluskwa zauważa książkę Eweliny. Pisarka oznajmia księdzu, że zatrzymano Rafała w związku z podejrzeniem pobicia. Kobieta przyznaje, że historia z jej książki została kupiona od dziennikarza, który nie wiedział co z nią zrobić i to na jej podstawie napisała ostatnią książkę. Od momentu wydania zaczęły przychodzić pogróżki. Niedawno dostała kolejną, co znaczy, że nie mógł tego zrobić Kolarski, gdyż leży nieprzytomny w szpitalu. Rano na komendzie Iwiński zaprzecza, aby miał coś wspólnego z pobiciem. Po chwili przychodzi proboszcz i pokazuje inspektorowi pogróżkę. Natalia wchodzi domu przestraszona bo znowu zobaczyła Perełkę. Duchowny dostrzega podobieństwo w książce. Prosi Waldka o pomoc w znalezieniu Perełki. Nie mogą go jednak znaleźć. Mateusz podejrzewa, że gangster może śledzić Ewelinę. Perełka zabiera pisarkę ze sobą. Policja ustala, że właściciel komórki, z której wysłano pogróżkę znajduje się w Sandomierzu. Możejko z Wierzbickim jadą do hotelu, gdzie dowiadują się, że Linda wyszła stamtąd parę minut wcześniej. Inspektor dzwoni do księdza, który prosi go aby przyjechali do katedry. Pluskwa i Mateusz odnajdują Perełkę grożącego nożem Ewelinie. To on pobił Kolarskiego. Waldek ratuje pisarkę. Policjanci aresztują Perełkę. Iwiński przychodzi do Norberta i wręcza mu pieniądze, ale dziennikarz woli oddać je Perełce. Ewelina odwiedza biskupa i opowiada mu o radach Mateusza. Natalia zajmuje się lekko rannym Pluskwą.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki