FANDOM

Krowy tłuste, krowy chude
Sezon 5, odc. 61
Informacje podstawowe
Premiera 31.03.2011
Reżyseria Wojciech Nowak
Chronologia
Poprzedni odcinek Urwisko
Następny odcinek Paragraf 23

Krowy tłuste, krowy chude - to sześćdziesiąty pierwszy odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Na policje dociera zgłoszenie o kradzieży krów. Mateusz spotyka syna Kwapiszów i córkę Pawelca, którym uciekł autobus. Natalia niechętnie zgadza się ich podwieźć. Gibalski, Wierzbicki i Paruzel przyjeżdżają do gospodarstwa Kwapisza, który zgłosił kradzież. Mężczyzna podejrzewa swojego sąsiada Pawelca. Proboszcz rozmawia z Pawelcem, który mówi, że przez Kwapisza zginęła jego żona. Po chwili proboszcz spotyka policjantów, którzy przyjechali przeszukać gospodarstwo Pawelca. Gibalski opowiada księdzu o wypadku. Później duchowny odwiedza Kwapisza, który oświadcza, że nie ma szansa na zakończenie sporu. Nagle żona rolnika, Helena, zaczyna się dusić. W szpitalu okazuje się, że to bruceloza (choroba, którą można się zarazić przez kontakt z zakażonym zwierzęciem). Lekarz mówi, że to epidemia. Justyna karze zbadać wszystkie zwierzęta, a do zakończenia badań zakazuje transportu zwierząt. Pluskwa poszukuje mieszkania. Weterynarz oznajmia policji, że w mleczarni znaleziono bakterie brucelozy, a każda mleczna krowa mogła zostać zarażona i trzeba przebadać okoliczne stada. Możejko podejrzewa, że Kwapisz ukradł własne krowy bo były chore. Rolnik wszystkiemu zaprzecza. Wierzbicki znajduje pięć krów na polu przy strumieniu. Na komendę dzwoni weterynarz i mówi, że jedna z krów Kwapisza jest chora. Ksiądz jedzie na wieś i rozmawia z weterynarzem na temat chorych zwierząt. Kwapisz twierdzi, że to wszystko sprawka Pawelca, jednak duchowny nie bardzo w to wierzy. Później proboszcz spotyka Anię, której popsuł się łańcuch w rowerze i postanawia ją odprowadzić. Dziewczynka nie rozumie dlaczego ojciec zabrania jej spotykać się z Tomkiem. Ania proponuje Mateuszowi wyścig rowerowy, podczas którego dziewczynka omal nie zostaje potrącona przez ojca. Mimo to mężczyzna anie wierzy, że śmierć jego żony była wypadkiem. Proboszcz odwiedza biskupa i opowiada mu o konflikcie, który chciałby zakończyć. Eminencja stwierdza, że rolnicy muszą mieć wspólny cel. Epidemię udaje się zakończyć. Giblaski zauważa Pluskwę stojącego niedaleko banku i podejrzewa, że ten planuje napad. Policjant wzywa wsparcie, ale okazuje się, że Waldek chciał tylko wziąć kredyt. Pawelec odwiedza księdza, bo chce zamówić msze za żonę. Rolnik dziwi się, że duchowny broni Kwapisza. Po rozmowie z Pawelcem na temat kolczyków krów, proboszcz podejrzewa, że ktoś mógł je ukraść. Mateusz z Pawelcem idą na komendę. Rolnik opowiada policjantom o nielegalnym uboju bydła. Złodzieje zakładają skradzione kolczyki krową ze wschodu i podrabiają paszporty. Jeśli w rejestrze będą numery krów Kwapisza znaczy, że ten jest niewinny. Gibalski przychodzi na plebanię i mówi księdzu, że kilka krów ma te same kolczyki. W rejestrze znaleziono numery krów Kwapisza. Prawdopodobnie złodzieje chcieli ukraść krowy, ale przestraszyli się kontroli i ukradli tylko kolczyki. Dochodzi do kłótni między policjantem i Pluskwą. Waldkowi jest przykro ponieważ ludzie dyskryminują go gdyż był karany. Sugeruje, że złodziejom chodziło tylko o kolczyki. Mateusz odwiedza Kwapisza i mówi mu, że to Pawelec udowodnił jego niewinność. Proboszcz idzie na komisariat, gdzie okazuje się, że znikanie i pojawianie się krów w rejestrze zaczęło się dokładnie pięć miesięcy wcześniej. Gibalski opowiada o tym Możejce. Ksiądz spotyka się z weterynarzem, bo domyśla się, że to on stoi za wielokrotnym używaniem kolczyków. Na komendzie mężczyzna przyznaje się, że współpracował z przemytnikami bydła. Krowy Kwapisza są zdrowe, wyniki badań zostały sfałszowane, a w mleczarni nie było żadnych bakterii. Mietek wraca do Sandomierza. Kwapisz i Pawelec w końcu decydują się na szczerą rozmowę. Gibalski uczy się grać w szachy, znalazł także ofertę mieszkania dla Pluskwy. Gdy przychodzi Mietek speszony Gibal wychodzi.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki