FANDOM

Konkurs tańca
Sezon 3, odc. 43
Informacje podstawowe
Premiera 29.05.2010
Reżyseria Andrzej Kostenko
Chronologia
Poprzedni odcinek Więzienna przeszłość
Następny odcinek Zatrute wino

Konkurs tańca - to czterdziesty trzeci odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Piotr i Mietek widzą plakaty, które głoszą, że w Sandomierzu ma odbyć się konkurs tańca. Kościelny chciałby tam pójść z Natalią. Ryszardowi Fideckiemu nie podoba się, że jego osiemnastoletnia córka, Magda uczęszcza na kurs tańca. Dziewczyna jest w związku na instruktorem Łukaszem Jaworskim, który wkrótce wyjedzie na inne kursy, ale obiecuje jej wrócić. Piotr prosi księdza, aby ten pomógł mu przekonać Natalię do udziału w konkursie. Gospodyni jednak nie chce się zgodzić. Emilka również próbuje ją namówić. Mietek przychodzi z żoną na kursy, chociaż nie idzie im łatwo. Natalia w końcu przystaje na propozycje Piotra. W trakcie ćwiczeń Ryszard siłą chce zabrać córkę do domu, jednak dziewczyna mu się wyrywa. Świadkiem awantury jest ksiądz Mateusz. Magda chce wyjechać z instruktorem. Mimo, że kościelny nie najlepiej tańczy, Natalia jest zadowolona z pierwszego tańca. Wieczorem proboszcz słyszy syreny. Okazuje się, że podpalono przyczepę kempingową, w której mieszkał Łukasz. Rano policja znajduje tam zwęglone zwłoki i łańcuszek podobny do tego, który nosił Jaworski. Na miejsce przyjeżdża przerażona Magda. Za przyczepą policjant znajduje kanister i długopis firmy "Frutex". Możejko i Nocul przesłuchują dziewczynę w obecności psychologa. Ta opowiada im o swoich problemach z ojcem. Orest podejrzewa Ryszarda. Do księdza przychodzi Iwona Fidecka i zwierza mu się z kłopotów rodzinnych. Kobieta miała dawniej romans z Łukaszem, który wtedy nosił inne nazwisko. Policjanci przesłuchują Fideckiego, który twierdzi, że nie podpalił przyczepy, jednak ci mu nie wierzą. Konkurs odwołano, jednak Piotr wciąż chce się nauczyć tańczyć. Mateusz przyjeżdża na komendę, gdzie radzi Mietkowi sprawdzić alibi podejrzanego. Duchowny spotyka się z Fidecką, od której dowiaduje się, że męża przez około godzinę nie była w domu w noc podpalenia. Kobieta zdradza mu również poprzednie nazwisko instruktora - Kołtuń. Nocul przychodzi do księdza na szachy. Proboszcz mówi mu o dawnym nazwisku Łukasza. Następnego dnia Mateusz odwiedza w areszcie Ryszarda. Mężczyzna przyznaje się, że chciał zabić Jaworskiego, ale gdy przyszedł do niego przyczepa już płonęła. Proboszcz wierzy mu. Aspirant ustala, że Łukasz siedział w więzieniu za paserstwo. Możejko widzi księdza na komendzie i domyśla się, że ten nie wierzy w winę podejrzanego. Piotr z Natalią ćwiczą taniec, jednak kościelny nie robi postępów. Babcia stara się mu pomóc. Mateusz dzwoni do Pluskwy i pyta go gdzie można znaleźć Kołtunia. Duchowny przekazuje swoje ustalenia Noculowi. Ten mówi Orestowi, że powinni pojechać w okolice Lublina. Proboszcz znajduje tam rzekomo martwego Łukasza. Chwilę potem na miejsce dociera policja i łapie mężczyznę. Ten na komendzie przyznaje, że sam podpalił przyczepę, a zwłoki należały do bezdomnego. Wszystko to była zemsta na Fideckim, który doniósł o jego paserstwie. Ryszard zostaje wypuszczony i godzi się z córką. Emilka wymyśla nową rozrywkę dla Piotra i Natalii - karaoke.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki