FANDOM

Konferencja
Sezon 16, odc. 206
Informacje podstawowe
Premiera 13.10.2016
Reżyseria Wojciech Nowak
Chronologia
Poprzedni odcinek Gang
Następny odcinek Dębowa górka

Konferencja - to dwieście szósty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Mateusz i babcia żegnają Natalię, która wyjeżdża na weekend do ośrodka SPA przygotować catering na kongres lekarzy. Przed ośrodkiem gosposia spotyka menadżerkę, Gosię, która pomaga jej z ciężką walizką. Później Natalia omal nie zostaje potrącona przez samochód. W trakcie gotowania zagaduje ją jeden z lekarzy, Tomasz Wróbel. Szefowej lekarza, Agacie Okruszko, nie podoba się obecność dziennikarki Marzeny. Później Agata prezentuje lek przyspieszający gojenie ran. Po prezentacji lekarz prosi gosposię o udział w jego pokazie na temat preparatu. Wieczorem odbywa się przyjęcie, po którym Natalia dzwoni do proboszcza i opowiada mu o kongresie. Potem gosposia słyszy jak Marzena z kimś się kłóci. Następnego dnia podczas przygotowywania dań Natalia dowiaduje się, że w jeziorze znaleziono jakąś kobietę. Gdy policja przyjeżdża na miejsce okazuje się, że to Marzena, a znalazła ją reporterka Teresa Waldorf. Lekarz sądowy podejrzewa, że przyczyną zgonu nie było utonięcia, a denatka przed wpadnięciem do wody została silnie uderzona w głowę. Dziubak znajduje telefon ofiary i bransoletkę niedaleko jeziora. Natalia mówi aspirantowi o kłótni, którą słyszała wieczorem. Do ośrodka dociera mąż Marzeny, Eryk, który mówi Noculowi, że nowy lek był testowany w Azji w dzielnicach nędzy, bez żadnych procedur, co odkryła Marzena. Dziennikarka chciała o tym napisać i skonfrontować to z Agatą. Natalia zaprasza policjantów na obiad. Przyjeżdża też ksiądz i Mietek i Antek mówią mu o ustaleniach. Podczas odprawy Możejko zapoznaje podwładnych ze szczegółami sprawy. Podczas przesłuchania Gosi Natalia przynosi Dziubakowi wołowinę. Menadżerka zeznaje, że Marzena kłóciła się z Dorotą, asystentką Agaty. Kobieta twierdzi, że dziennikarka chciała rozmawiać z panią prezes, ale ta się nie zgadzała. Poza tym asystentka nie ma alibi, a chwilę po rozmowie Marzena już nie żyła, więc Dorota zostaje aresztowana. Natalii jest przykro, że nikt z lekarzy nie zjadł posiłku. Na komendzie Agata daje alibi asystentce, jednak jej zeznania zaprzeczają temu co powiedziała Dorota. Prezes twierdzi, że ofiara szantażowała jej firmę opublikowaniem kłamliwego reportażu i prawdopodobnie zleciła jej to konkurencja. Zapytana o alibi mówi, że doktor Wróbel był u niej w pokoju feralnego wieczoru. Mateusz przyjeżdża do ośrodka, żeby zabrać jedzenie, które zostało i Natalia mówi mu, że dzień wcześniej widziała auto Eryka. Niedługo potem mówi o tym Antkowi. Poza tym Eryk omal nie przejechał doktora Tomasza. Do Nocula dzwoni lekarz sądowy, żeby przekazać, że zgon nie nastąpił około północy, ale między trzecią a czwartą. Eryk przyznaje, że przyjechał do ośrodka, ale Marzena postanowiła tam zostać i nie wyłudzała pieniędzy od Medikalabu. Mężczyzna zapytany o doktora Wróbla twierdzi, że go nie zna. Policjanci są pewni, że kłamie. Mietek prosi ludzi z kongresu, aby zostali w ośrodku do wieczora. Teresa zeznaje, że Marzena szukała mocnych tematów, a dawniej miała romans z Tomaszem i Eryk bał się, że uczucie odżyje. Lekarz sam wygadał jej się o Bangladeszu i zabrał ją tam. Policjanci zabierają Wróbla na komendę. Natalia zauważa bransoletkę z miejsca zbrodni i przypomina sobie, że to nie u Marzeny ją widziała. Na komendzie Tomasz opowiada policjantom o swoim romansie z dziennikarką i że rozstali się zaraz po powrocie z Bangladeszu. Zapytany o alibi zeznaje, że do rana był z szefową. Na komendę przychodzi ksiądz i mówi, że Natalia chce z nimi rozmawiać przez telefon, a nie mogła się dodzwonić. W ośrodku policjanci przeglądają zdjęcia z kongresu i zauważają, że Marzena nie miała bransoletki, ale nie ma na nich nikogo, kto by ją miał. Na zdjęciach z laptopa ofiary widać rękę z bransoletką. Następnego dnia gosposia odbiera wynagrodzenie. Teresa odbiera komputer z komendy i zapowiada, że artykuł zostanie opublikowany. Policjanci wiedzą już, że to do niej należała bransoletka. Reporterka wyjawia, że kilka tygodni wcześniej zorientowała się, że Marzena miała przed nią tajemnice. Feralnego wieczoru pokłóciły się i Teresa zabiła Marzenę. Natalia dostaje nagrodę za pomoc w najszybszym ujęciu zabójcy.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki