FANDOM

Koncert
Sezon 2, odc. 21
Odc.21
Informacje podstawowe
Premiera 25.10.2009
Reżyseria Maciej Dutkiewicz
Chronologia
Poprzedni odcinek Ukąszenie węża
Następny odcinek Mag

Koncert - to dwudziesty pierwszy odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Parafialny zespół muzyczny robi próbę. Po ćwiczeniach jeden z członków, Jacek, zostaje śmiertelnie potrącony przez samochód, gdy biegnie by pomóc Małgosi. Policja nie może namierzyć kierowcy. Paweł, również z zespół, martwi się o dziewczynę i prosi księdza, aby ten z nią porozmawiał. Ojciec zabitego chłopaka wniósł o odszkodowanie. Proboszcz przekonuje Małgosię, że powinna żyć dalej. Do Mietka dzwoni żona i pyta, czy ten ma ze sobą zeszyt Zosi. Aspirant znajduje go w teczce i zaczyna czytać wypracowanie. Orest chętnie słucha treści pracy. Gosia w końcu przychodzi na próbę zespołu i poznaje nowego gitarzystę - Damiana. Okazuje się, że Zosia napisała w pracy niezbyt miłe rzeczy o Możejce. Inspektor jest niepocieszony, że kolega go obgaduje przy rodzinie. W czasie śpiewania Małgosia ciągle myśli o Jacku. Gdy wraca do mieszkania, okazuje się, że ktoś się tam włamał i napisał na ścianie "Wynocha". Wzywa policję na miejsce. Następnego dnia dziewczyna opowiada o wszystkim księdzu Mateuszowi. Nocul wraca do domu, jednak Ola ostatnio sprawia rodzicom problemy. Nagle dziewczyna uszkadza ojcu samochód. Ksiądz poleca aspirantowi warsztat, w którym pracuje Damian. Radzi również, aby porozmawiał z córką. Po próbie Małgosia wraca do domu, a na jej poczcie głosowej ktoś nagrał pogróżki. Dostała też anonim. Mietek zwierza się Mateuszowi z problemów z Olą. Następnego dnia na nutach Gosi ktoś znowu napisał "wynocha". Dziewczyna ma wrażenie, że gdzieś już widziała Dawida. Ksiądz rozmawia o Małgosi z jej przyjaciółką Dorotą. Jednej z dziewczyn zniknęło czasopismo, z którego według Mietka ktoś wyciął anonim. Tymczasem Gibalski odbiera telefon, że dwie nastolatki kradły w sklepie. Niespodziewanie jedną z nich okazuje się być Ola. Na domiar złego, to właśnie Nocul został wysłany do supermarketu. Szczęście w nieszczęściu Ola prawdopodobnie nie będzie miała większych kłopotów. Małgosia odwiedza grób Jacka, chwilę później przychodzi tam ksiądz i przekonuje dziewczynę, żeby nie dała się zastraszyć. Dowiaduje się także, że ktoś codziennie przynosi na grób niebieskie róże. Później Mateusz spotyka Możejkę, który opowiada mu o zajściu z Olą. Jest mu głupio, że wysłał tam Mietka i prosi, aby ksiądz z nim porozmawiał. Nocul nie może się na niczym skupić. Proboszcz wspiera zmartwionego aspiranta i mówi, że córka prawdopodobnie chciała wystawić go na próbę. Wieczorem Małgosia widzi jak ktoś rysuje jej samochód. Możejko podejrzewa, że dziewczyna nie mówi im wszystkiego. Rano Mietek decyduje się na szczerą rozmowę z Olą. W końcu udaje im się pogodzić. Małgosia oznajmia reszcie zespołu, że ojciec Jacka przekazał odszkodowanie jej, więc postanowiła wyjechać do Krakowa. Tymczasem matka Damiana mówi księdzu, że martwi się o syna, któremu niedawno skradziono samochód. Proboszcz przychodzi na komendę by sprawdzić coś razem z Noculem. Potem udaje się do Damiana, bo wie już, że to chłopak potrącił Jacka. Samochód sprowadził z Holandii, a po wypadku zepchnął do rzeki. Przyznaje się policji, a ci wydobywają auto. Jednak Damian zaprzecza, aby miał coś wspólnego z anonimami i groźbami. Księdza Mateusza wciąż zastanawiają niebieskie róże. Odkrywa, że pochodzą z kwiaciarni "Błękitna Róża", a na grobie kładła je Dorota. To również ona groziła Małgosi, bo uważa, że to przez nią Jacek zginął. Teraz jest jej głupio. Małgosia wycofała skargę. Nocul przychodzi z rodziną na koncert zespołu parafialnego.

CiekawostkiEdytuj

  • Tuż przed koncertem Mietek, mówi, że jego żona nie przyjdzie na koncert, bo zatrzymano ją w pracy, ale w trakcie koncertu Barbara siedzi obok męża.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki