FANDOM

Komornicy
Sezon 15, odc. 193
Informacje podstawowe
Premiera 14.04.2016
Reżyseria Jakub Miszczak
Chronologia
Poprzedni odcinek Matczyne serce
Następny odcinek Pałac

Komornicy - to sto dziewięćdziesiąty trzeci odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Ksawery i Krystyna Sobota nie chcą poddać się komorniczej egzekucji w swoim zakładzie kamieniarskim. Komornik Andrzej Walenta i asesor Janusz Równy wzywają policję. Ewa i Dziubak docierają na miejsce. Ksawery grozi urzędnikowi i chce go zaatakować prętem, więc policjanci zabierają go na komendę. Kobylicka ma dość Dziubaka. Natalia mówi Mateuszowi, że przyszła Krystyna. Kobieta mówi księdzu o problemach majątkowych i prosi o wstawienie się. Proboszcz odwiedza Walentę, który twierdzi, że komornicy pomagają pokrzywdzonym. Nagle przychodzi żona komornika Mariola. Wieczorem Ewa i Antoni jadą na miejsce wypadku. Okazuje się, że ranny jest Walenta i ktoś rzucił w przednią szybę kamieniem. Rano komornik wychodzi ze szpitala. Dziubak przychodzi do niego, żeby spisać zeznania. Jednak Walenta twierdzi, że nie widział dokładnie napastnika. Kobylicka ciągle narzeka na kolegę, więc szef radzi jej postawić mu tarota. Policjanci przesłuchują Ksawerego, który cieszy się, że komornik miał wypadek. Jednak ten miał wielu wrogów. Po przesłuchaniu dłużników policjanci udają się do domu Walentów, gdzie Mariola pokazuje im listy z pogróżkami. Tymczasem Janusz zgadza się dać trochę czasu dłużniczce z małym dzieckiem. Tuż potem zaczepiają go policjanci, żeby porozmawiać w sprawie napadu na jego szefa. Jednak ten ma czas dopiero następnego dnia. Wieczorem asesor spotyka się z Mariolą, która boi się męża. Tuż po spotkaniu Janusz zostaje pobity. Antoni przyjeżdża do szpitala, ale nie może porozmawiać z pobitym. Następnego dnia Możejko organizuje odprawę, bo podejrzewa, że ktoś chce ukarać komorników. Potem mówi Dziubakowi, że powinien lepiej synchronizować się z kolegami. Mariola obwinia męża za pobicie Janusza. Marczak i Dziubak przyjeżdżają do domu Walentów. Na monitoringu widać dwóch mężczyzn w kapturach, jednak nie ma pewności, że to oni pobili asesora. Kobylicka i Gibalski aresztują Markowskiego, który jest podejrzany o pobicie razem z Leszkiem Waszyńskim. Na komendzie mężczyzna zaprzecza zarzutom. Dziubak zwraca uwagę, że nie ma na niego konkretnych dowodów. Później Antoni opowiada księdzu o śledztwie. Rzucając cytrynami policjant wpada na pomysł. Możejko każe mu znaleźć Waszyńskiego. Proboszcz spotyka Krystynę, która mówi mu, że komornik przełożył spłatę i są z mężem bardzo wdzięczni. Jednak Ksawery wątpi, że to koniec ich kłopotów. Marczak nie rozumie metody Dziubaka, który chodzi po łące tyłem. Niespodziewanie znajduje coś w trafie i chce jechać na parking, gdzie jest zaparkowany samochód Walenty. Orest oznajmia, że prokurator uważa, że dowody są za słabe. Antoni pokazuje mu kamień, którym napastnik mógł rzucić w samochód Walenty. Poza tym kamień nie występuje w tej okolicy - to importowany chiński bazalt służący do wyrobów nagrobków. Sobota trafia na komendę, ale twierdzi, że wiele osób mogło podebrać kamień z jego zakładu. Dziubak każe mu napisać listę osób, które mogły to zrobić. Antoni przychodzi na plebanię, gdzie Mateusz mówi mu, że Ksawery dogadał się z Walentą. Duchowny sugeruje, że komornik widział napastnika i był to Sobota. Ewa przyjeżdża z Dziubakiem do jego mieszkania i dowiaduje się, że ten ma kotka Marlowa. Kobylicka radzi mu zmienić karmę i zauważa, że to samiczka, a nie samiec. Ksiądz odwiedza Leokadię w szpitalu, gdzie zauważa Mariolę przy Januszu. Możejko ma pretensje do Antoniego, ale Ewa wstawia się za nim. Mariola wyjawia proboszczowi, że spotyka się z Januszem, więc jej mąż zrobił się bardzo zazdrosny, a po wypadku oskarżał Janusza o rzucenie kamieniem. Gdy kobieta dowiedziała się, że jest w ciąży postanowiła wyjechać. D kościoła przybiega Walenta, bo podejrzewa, że ksiądz wie, gdzie jest jego żona. Duchowny mówi mu co kobieta powiedziała. Do komornika dociera, że to wszystko jego wina. Gibal i Antoni przesłuchują Sobotę, bo ustalili, że wcale nie wyrzucał tych skrawków tylko robił z nich mozaikę, więc wątpliwe, żeby ktoś jej wziął. Nagle przychodzi Walenta i rzuca się na Ksawerego. Potem komornik wyjawia, że wiedział, że to Sobota, bo widział jak ten podszedł do samochodu sprawdzić, czy żyje. Walenta powiedział mu, że jak pobije asesora to zwróci mu furgon, ponieważ Janusz miał romans z jego żoną. Komornik zostaje zatrzymany. Ewa daje Dziubakowi karmę dla kotki i proponuje przejście na "ty". Antoni opowiada Mateuszowi i Natalii o śledztwie. Nagle przyjeżdża Mariola, która wie już aresztowaniu męża i chce prosić księdza o pomoc w zorganizowaniu spotkania.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki