FANDOM

Komediant
Sezon 8, odc. 104
Informacje podstawowe
Premiera 01.11.2012
Reżyseria Filip Zylber
Chronologia
Poprzedni odcinek Fatalna diagnoza
Następny odcinek Artykuł

Komediant - to sto czwarty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Mateusz idzie z Emilką na zakupy do supermarketu żeby kupić prezent dla Natalii, gdzie pracuje klown Daniel Klimczak, który zabawia dzieci. Gdy ksiądz z Emilką wychodzą zatrzymuje ich Daniel, który chciałby się spotkać. Duchowny proponuje, aby przyszedł następnego dnia. Niestety tort lodowy, który miał być prezentem dla gospodyni, roztopił się. Wieczorem Daniel spotyka się ze znajomą Izabelą, której mąż Krzystof zorganizował mu pracę i mieszkanie w markecie. Teraz musi się wyprowadzić. Następnego dnia Pluskwę boli ząb, więc proboszcz umawia go do dentysty, jednak Waldek nie chce tam iść. Daniel nie pojawia się w kościele. Gdy Mateusz przyjeżdża do supermarketu zauważa policję. Możejko mówi mu, że Klimczak został zamordowany. Nagle przychodzi Krzysztof z żoną. Jacek Drabik, który dzień wcześniej był w markecie na zakupach z bratem Jarkiem dowiaduje się o śmierci klowna. Gdy Krzysztof pokazuje Orestowi nagranie z monitoringu okazuje się, że zostało przerwane między 23 a północą. Inspektor zabiera mężczyznę na przesłuchanie. Natalia zauważa Pluskwę z bolącym zębem, który uciekł od dentysty, więc gospodyni postanawia go tam znowu zabrać. Krzysztof mówi Możejce, że Daniel po odsiadce nie miał gdzie mieszkać, więc pozwolił mu zostać w markecie i pracować tam. Orest dowiaduje się, że odciski palców na łomie, którym zabito Klimczaka są odciski ochroniarza Henryka. Ksiądz spotyka Jarka, jednak ten nie wie, gdzie jest jego brat. Babcia mówi Piotrowi, że Natalia poszła z Pluskwą do dentysty. Możejko i Nocul przyjeżdżają do domu Henryka, ale ten ucieka. Nagle trafia na Waldka, który go łapie. Pluskwa odmawia pójścia do dentysty. Proboszcz spotyka się z Izabelą, która mówi mu, że była zakochana w Danielu z wzajemnością, a poza tym znalazła w rzeczach męża rachunek ze stacji benzynowej świadczący o tym, że Krzysztof w okolicach północy był w Sandomierzu i mógł zabić Klimczaka. Wieczorem Orest przesłuchuje Henryka, który zapewnia, że nie zabił Daniela, a łom podniósł tuż przed znalezieniem ciała. Mówi również, że nie było go na sali, ale nie chce powiedzieć gdzie był, więc zostaje zatrzymany. Ksiądz zauważa Jacka jeżdżącego przy plebani na rowerze. Paruzel daje Noculowi list znaleziony w rzeczach Daniela. Jacek mówi proboszczowi, że nienawidzi brata. Mietek i Orest przyjeżdżają do Izabeli, bo znaleźli miłosny list do niej od Klimczaka, w którym denat namawiał ją do rzucenia męża. Kobieta zapewnia ich, że mąż nie wiedział o romansie, mimo to policjanci decydują się go przesłuchać, ale zapewniają, że nie powiedzą mu o zdradzie. Mateusz udaje się do Krzysztofa, bo wie już, że był on w Sandomierzu w noc zabójstwa. Nagle przychodzą policjanci. Gibalski mówi księdzu o dowodach przeciwko ochroniarzowi. Krzysztof przyznaje się policjantom, że nigdzie nie wyjeżdżał tylko był u kochanki, ale nie chce aby żona się o tym dowiedziała. Okazuje się, że to Jarek instalował monitoring w markecie. Na komisariat przychodzi kobieta, która mówi Marczakowi, że Henryk był z nią podczas zabójstwa, ale że jest mężatką nie chciała wcześniej o tym mówić. Proboszcz przyjeżdża do Jarka bo wie już, że to on zabił Daniela i namówił brata do pomocy w wejściu do marketu. Drabik chciał tylko ukraść kilka rzeczy, ale Klimczak go zaskoczył. Gdy policja przyjeżdża chłopak przyznaje się do zabójstwa. Pluskwa sam wyrwał bolący ząb.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki