FANDOM

Jama
Sezon 12, odc. 160
Informacje podstawowe
Premiera 27.11.2014
Reżyseria Wojciech Nowak
Chronologia
Poprzedni odcinek Złoty interes
Następny odcinek Insulina

Jama - to sto sześćdziesiąty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

W nocy do kościoła wchodzi przerażona dziewczyna, Marina. Gdy Natalia zauważa, że jakiś mężczyzna też próbuje tam wejść mówi mu, że już zamknięte. Rano Mateusz znajduje dziewczynę w konfesjonale. Natalia zabiera ją na plebanię. Daria przychodzi na komendę, ponieważ Orest nie zostawił jej kluczy od domu. Na plebani dziewczyna mówi, że przyjechała do pracy, ale się zgubiła i poszła do jakiegoś magazynu. Chce również skorzystać z telefonu, a po zadzwonieniu wychodzi. Później Marina udaje się na drogę za miastem, gdzie podjeżdża po nią mężczyzna. Dziewczyna odjeżdża z nim. Po drodze wyskakuje z auta. Natalia martwi się o Marninę. Daria odbiera Dominika ze szkoły. Nocul i Gibalski zostają wezwani na miejsce wypadku. Okazuje się, że ranna jest Marina, a Janoszowa zeznaje, że wypadła z samochodu. Przy dziewczynie znaleziono kartkę z zapiskami po rosyjsku, jednak policjanci ich nie rozumieją. Gibal i Marczak wypytują o Marinę, ale nie udaje im się nic ustalić. Mietek przyjeżdża do szpitala i dowiaduje się, że część obrażeń powstała przed wypadkiem i ma laktacje, co znaczy, że urodziła dziecko. Aspirant prosi proboszcza o przetłumaczenie zapisku. Okazuje się, że to list do Nataszy, która miała wyjechać z Jurznego z dziećmi. Duchowny domyśla się, że chodzi o Marinę. Mateusz z Natalią udają się do szpitala i gospodyni mówi Noculowi o mężczyźnie sprzed kościoła, jednak nie potrafi go opisać. Tymczasem dziecko Mariny jest pod opieką jej koleżanek, które ciężko pracują dla mężczyzny z auta. Niektóre kobiety mają dość pracy, ale nie mogą uciec, bo nie mają pieniędzy ani dokumentów. W nocy ksiądz zauważa, że gospodyni nie może spać, bo ciągle śni jej się Marina. Duchownemu przypomina się siatka, którą dziewczyna miała przy sobie. Natalia wyciąga ją z kosza i razem z proboszczem zanosi na komendę, jednak policjanci nie uważają tego za istotny ślad. Ostatecznie gospodyni udaje się ich przekonać i razem z Mietkiem i Przemkiem przeszukuje różne gospodarstwa. Gdy policjanci robią się głodni Natalia daje im po kanapce. Gdy docierają do jednego z gospodarstw Natalia rozpoznaje w gospodyni swoją znajomą - Elkę. Kobiety wybierają się na spacer i Natalia mówi znajomej o poszukiwaniach. Szef Mariny, Marcin, zauważa radiowóz. Okazuje się, że jest on partnerem Elki i znęca się nad nią. Szefa zapowiada, że po robocie będzie miał dla pracownic dobre wiadomości. W nocy babcia zauważa, że Natalia pisze do koleżanek, żeby urządzić spotkanie. Na zdjęciu Elki z partnerem gospodyni rozpoznaje mężczyznę, który był pod kościołem. Natalia mówi o tym księdzu, ale ten chce dzwonić do Nocula dopiero rano. Natalia postanawia pojechać z babcią do gospodarstwa i mówi Lucynie, że jeśli nie wróci za pół godziny ma dzwonić do Mateusza. Gdy Natalia wchodzi do środka spotyka partnera Eli, który zamyka ją i mówi pracownicom, że to złodziejka. Poza tym zamyka pieczarkarnie i odda paszporty. Ela postanawia wyjechać. Jedna z pracownic uwalnia Natalię. Babcia dostaje telefon od proboszcza i mówi mu, gdzie są. Gdy Marcin daje pracownicom paszporty Natalia obezwładnia go od tyłu. Policja przyjeżdża go zatrzymać i gospodyni opowiada Mietkowi o interesach Marcina. Po chwili przyjeżdża też ksiądz. Elka chce dać Marcinowi kanapkę. Kobieta martwi się, że nie poradzi sobie bez niego, ale Natalia ją pociesza. Orest odprowadza Dominika do szkoły. Daria martwi się, że musi już wyjechać. Po wyjściu ze szpitala Marina trafia do domu opieki prowadzonego przez zakonnice, gdzie spotyka swoje znajome. Okazuje się, że niedawno ktoś podrzucił tu jej synka. Marina jest szczęśliwa.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki