FANDOM

Jacek
Sezon 6, odc. 76
Informacje podstawowe
Premiera 20.10.2011
Reżyseria Maciej Dutkiewicz
Chronologia
Poprzedni odcinek Zanik pamięci
Następny odcinek Kolekcjoner

Jacek - to siedemdziesiąty szósty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Mateusz i Pluskwa przyjeżdżają po odbiór kalendarza, jale okazuje się, że nie można go było wydrukować. Babcia robi Natalii zdjęcia. Gospodyni mówi księdzu, że dzwonili z kurii. Biskup zwierza się proboszczowi, że jest problem z księdzem Jackiem - ma jakieś kłopoty rodzinne, wyjechał, ale nie wrócił w ustalonym terminie i nie można się do niego dodzwonić. Eminencja prosi Mateusza, aby ten sprawdził co się dzieje. Duchowny jedzie z Pluskwą do Woli Mrokowskiej, gdzie trafia do starego domu. Znajduje tam księdza Jacka. Tymczasem Pluskwa próbuje się bliżej poznać z barmanką. Jacek mówi, że musi wyremontować dom bratanicy Bożeny, bo ta niedługo urodzi. Mateusz opowiada o tym Pluskwie, który dowiedział się, że Bożena przed zajściem w ciąże spotykała się z jakimś chłopakiem. Ksiądz przyjeżdża do biskupa i mówi mu o ciężarnej bratanicy Jacka. Niestety okazuje się, że w kasie arki, którą duchowny prowadził brakuje 10 tys. Eminencja prosi proboszcza, aby ten wyjaśnił sprawę. Mietek przychodzi na plebanię i zastaje babcię, która prosi go, aby zrobił jej zdjęcie. Gdy proboszcz wraca aspirant mówi mu, że złożono doniesienie na księdza Jacka w sprawie pieniędzy, ale duchowny nie wierzy w jego winę. Policjanci przyjeżdżają zabrać Jacka na komendę. Ksiądz twierdzi, że nie ukradł żadnych pieniędzy. Mateusz przygotowuje jedzenie dla Jacka i jego bratanicy, co nie podoba się Natalii. Nagle dzwoni Nocul i prosi, aby ksiądz przywiózł na komendę dokumenty fundacji. Aspirant pokazuje je właścicielowi fundacji Chrobaka. Widać tam nieregularnie płacone faktury. Mateusz spotyka się Jackiem, który zapewnia, że nic nie ukradł, ale nie umie wytłumaczyć nieopłaconych zamówień. Wieczorem Pluskwa przyjeżdża do Woli Mrokowskiej i widzi, jak ksiądz Jacek jedzie sprzątać w hucie szkła. Później Waldek idzie do Bożeny i mówi jej i jej chłopakowi Adrianowi, że ma dla Jacka dużo pieniędzy. Rano dziewczyna ma pretensje do wujka. Później Jacek opowiada o wszystkim Mateuszowi i wyznaje mu, że Bożena może być jego córką (tak powiedziała dziewczynie jej matka, gdy umierała, a ksiądz przed pójściem do seminarium był z nią w związku). Natalia przegląda zdjęcia z babcią. Proboszcz rozmawia z Pluskwą o jego wizycie na wsi. Waldek postanawia zebrać pieniądze na kalendarz od ludzi. Emilka z Natalią robią zakupy dla Bożeny. Mateusz przyjeżdża do Bożeny i przekazuje jej list od Jacka. Duchowny zapewnia ją i Adriana, że ksiądz Jacek nie może być jej ojcem (gdy jej matka zaszła w ciąże od dawna nie widziała się z nim). Dziewczyna chce porozmawiać z wujkiem. Biskup odbywa szczerą rozmowę z Jackiem. Po chwili przyjeżdża Bożena i przeprasza wujka. Mateusz rozmawia z Mietkiem o sprawie. Wciąż nie ma dowodów na niewinność Jacka. Na plebanii okazuje się, że elektrownia nie dostała przelewu, chociaż ksiądz go robił. Proboszcz i Waldek odwiedzają kilku ludzi, którzy zgodzili się dołożyć do kalendarza. Mateusz ustala, że wpłacił pieniądze na stare konto elektrowni. Dzwoni do Nocula i mówi mu o odkryciu. Następnego dnia Możejko wraca ze szkolenia. Mietek i Gibalski przyjeżdżają do Chrobaka, bo wiedzą już, że podsunął on inny numer konta księdzu Jackowi. Pieniądze nigdy nie trafiły do drukarni, tylko na jego prywatne konto. Mężczyzna przyznaje się, że jest bankrutem, a pieniądze ukradł żeby kupić dziewczynie drogi samochód. Udaje się w końcu wydrukować kalendarz. Mateusz zostaje przydzielony do zajęcia się fundacją. Jacek chce mu wytłumaczyć jak należy to robić.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki