FANDOM

Jabłka
Sezon 2, odc. 18
Odc.18
Informacje podstawowe
Premiera 04.10.2009
Reżyseria Andrzej Kostenko
Chronologia
Poprzedni odcinek Skarb
Następny odcinek Osaczony

Jabłka - to osiemnasty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Józef Walczak składa doniesie na policji w sprawie kradzieży pestycydów. Zbliżają się urodziny księdza. Natalia kupuje jabłka i prezent. Na targu dochodzi do awantury. Po powrocie na plebanię Natalia piecze szarlotkę. W nocy Michał zjada cały placek, a rano budzi w strasznym stanie. W szpitalu okazuje się, że więcej osób czuje się podobnie. Policjanci ustalają, że każdy zatruty jadł jabłka. Analiza owoców wykazuje, że zostały spryskane tuż przed zbiorem. Sprawa łączy się z kradzieżą pestycydów. Jabłońscy zostają zabrani na komendę, a Mateusz w tym czasie zajmuje się ich sześcioletnią córką. Małżonkowie twierdzą, że nic nie wiedzą o pestycydach. Niedługo potem jak proboszcz przyjeżdża z dziewczynką do domu handlarzy z dziewczynką, przyjeżdża tam również policja, by przeszukać ich szopę. Jabłońscy przyjechali z Warszawy i bardzo spodobał im się Sandomierz. Są w konflikcie ze swoim sąsiadem Walczakiem, ponieważ to on chciał wcześniej kupić ich gospodarstwo. Policjanci nic nie znaleźli. Tymczasem Walczak korzysta na aferze. W kościele do księdza Mateusza przychodzi Jabłońska i zwierza się, że oddaliła się od męża i myśli, że ten ma jakiś problem. Proboszcz zgadza się porozmawiać z mężczyzną. Jedzie do Stefana, który jest załamany, ponieważ nie może sprzedawać swoich jabłek. Następnie udaje się do Walczaka. Nagle policja przyjeżdża do gospodarstwa mężczyzny, aby przeszukać magazyny. Sąsiedzi zeznali, że ten w nocy coś pryskał. Mówi, że robił to wywarem z pokrzywy. Na plebani Natalia martwi się o Michała. Telewizja ostrzega przed jabłkami z bazaru. Gospodyni mówi księdzu kłótni Jabłońskiego z mężczyzną z rosyjskim akcentem. Nocul wypytuje ludzi z bazaru. Tomasz mówi księdzu, że owego mężczyznę, Mykołę, można znaleźć za mostem przy szosie. Tymczasem Natalia z Piotrem i babcią odwiedzają Michała w szpitalu. Niespodziewanie Natalia zostaje poproszona, by rozpoznała Mykołę. Policja jedzie we wskazane miejsce. Mężczyzna próbuje uciekać, ale policjanci go łapią. Na komendzie Nocul rozmawia z księdzem o zatrzymanym. Proboszcz ma wątpliwości. Chce porozmawiać z Mykołą, który przyznaje, że Jabłoński nie zapłacił mu za pracę. Wychodząc z komendy proboszcz mija się z Możejką. Biskup ma pretensje do Mateusza, że i Natalia zaangażowała się w śledztwo, ale na prośbę duchownego udostępnia budynek, w którym będą mogli mieszkać obcokrajowcy szukający pracy. Michał wychodzi ze szpitala. Nocul ustala, że trzy siatki zatrutych jabłek zostały bez adresu. Na plebani czeka niespodzianka dla księdza - spóźnione przyjęcie urodzinowe. Po przyjęciu proboszcz z Noculem znajdują ukrytą piwnicę, a w niej bimbrownie i skradzione pestycydy. Jabłoński przyznaje się, że opryskał trucizną owocujące drzewa ponieważ bał się szkodników. Mężczyzna zostaje aresztowany. Mykoła przychodzi do księdza, aby mu podziękować, a proboszcz mówi mu, że otwiera ośrodek dla obcokrajowców. W trakcie obiadu wychodzi na jaw, że Patrycja i jej mama też kupiły nieszczęsne jabłka. Michał i ksiądz w ostatniej chwili zapobiegają tragedii.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki