FANDOM

Insulina
Sezon 13, odc. 161
Informacje podstawowe
Premiera 05.03.2015
Reżyseria Filip Zylber
Chronologia
Poprzedni odcinek Jama
Następny odcinek Przed ślubem

Insulina - to sto sześćdziesiąty pierwszy odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Kasię ze szkoły odbiera jej dziadek Zdzisław Wolski, który chce zabrać ją na ciastko, jednak sam nie może jeść słodyczy, ponieważ choruje na cukrzycę. Następnego dnia w szkole Mateusz zauważa, że Kasia ma jakiś problem. Dziewczynka mówi, że martwi się o dziadka, który twierdzi, że teściowa chce wpędzić go do grobu. Ojciec dziewczynki, Krzysztof, tłumaczy księdzu, że jego ojciec ma cukrzycę i nie radzi sobie z dietą. Proboszcz zgadza się odwiedzić Zdzisława. Następnego dnia duchowny jedzie do jego mieszkania, jednak Zdzisław nie otwiera. Nagle przychodzi pielęgniarz Janek Korczak, który ma klucze i przyszedł zrobić zastrzyk z insuliny. Gdy wchodzą do środka znajdują w łóżku martwego Wolskiego. Pielęgniarz zauważa, że nie ma dwóch ampułek z insuliną. Policja przyjeżdża na miejsce i lekarz sądowy mówi, że śmierć mogła nastąpić przed północą, a objętość leku w obu wkładach byłaby zabójcza. W mieszkaniu nie ma śladów włamania. Możejko i Nocul przesłuchują Korczaka, który mówi, że dzień wcześniej źle się czuł, więc córka Zdzisława, Krysia musiała go zastąpić. Na komendzie Mietek mówi szefowi, że do kilku osób dzwoniono z telekomunikacji z namową na zmianę taryfy i mogło dojść do zbiorowego oszustwa. Nagle do Oresta przychodzi ciotka Justyny, która nie wie o zerwaniu i chce zorganizować wesele. Potem Możejko, Marczak i Nocul przyjeżdżają do prosektorium, gdzie dowiadują się, że przyczyną zgonu było przedawkowanie insuliny, która została podana między 23.00 a 23.30, a dawka nie mogła zostać pomylona. Poza tym na ciele jest wkłucie różniące się od pozostałych - ktoś jednorazowo wstrzyknął dużą dawkę płynu strzykawką. Justyna dzwoni do Oresta i chce się pilnie spotkać. Policjanci przyjeżdżają do baru, gdzie pracują dzieci denata. Jego córka mówi, że oprócz niej dostęp do mieszkania ofiary ma jej mąż Tomek i koledzy Zdzisława, Zbyszek, Roman i Marek, którzy często przesiadują w barze do północy. Feralnej nocy któryś z nich mógł wyjść, gdyż mieszkanie Wolskiego jest za rogiem. Gibalski przybiega do baru i mówi, że sąsiedzi denata słyszeli jak ten w nocy kłócił się ze swoim synem i nie był to pierwszy raz. Na komendzie Krzysztof przyznaje, że często kłócił się z ojcem, ponieważ ten przepisał bar Krysi. Na komisariat przychodzi Barbara Zawadowska i pokazuje Marczakowi umowę z oszustami telekomunikacyjnymi. Możejko spotyka się z Justyną, która prosi go, żeby przyszedł na kolację z jej ciotką. Inspektor zgadza się, pod warunkiem, że wszystko jej wyjaśnią. Pluskwa przyprowadza na plebanię Kasię, która mówi księdzu, że jej tata został aresztowany. Duchowny z Waldkiem odwożą dziewczynkę do szkoły. Potem Mateusz odwiedza Krzysztofa w areszcie. Wolski żałuje, że pokłócił się wtedy z ojcem o pieniądze. Na komendę przychodzi Nowicki, który padł ofiarą oszustw i robi Marianowi awanturę o brak postępów. Mietek potwierdza, że Krzysztof rozmawiał z ojcem przed jego śmiercią. Proboszcz podejrzewa, że Zdzisław kłamał mówiąc, że wydał wszystkie pieniądze. Mateusz przychodzi do baru, gdzie zauważa zdjęcie Zdzisława zrobione pierwszego dnia w pracy w hucie. Krystyna nie wierzy w winę brata. Przyjaciele denata ciągle żartują z Tomka, który pracuje jako barman. Na zdjęciu jest kolega, o którym ofiara nigdy nie wspominał. Ksiądz próbuje przy bilardzie pozmawiać z kolegami Zdzisława, którzy wątpią, żeby ktoś mógł go zabić z zemsty za żart. Wyjawiają również, że coś stało się w hucie, ale nie chcą powiedzieć co. Nocul i Możejko analizują sprawę oszustw. Wieczorem Basia przychodzi zająć się Dominikiem. Gdy podczas kolacji Orest i Justyna próbują wyjaśnić ciotce obecną sytuację, ta na skutek nieporozumienia oskarża inspektora o zdradę i zabiera Justynę. Dominik przyznaje, że powiedział, że źle się czuje, żeby ojciec wrócił do domu, bo nie chce, żeby ten poznał jakąś macochę. Następnego dnia Nocul pokazuje szefowi wyciągi z konta ofiary, które potwierdzają, że ten w dniu śmierci wszystkie swoje pieniądze przelał na konto radcy prawnego Norberta Kaweckiego. Policjanci przyjeżdżają do biura radcy, który mówi, że Zdzisław chciał przygotować dokumenty do przekazania darowizny, a pieniądze nie miały trafić do niego tylko do Jana Korczaka, jednak ten nie przyszedł podpisać stosownych dokumentów. Na komendzie pielęgniarz mówi, że jego ojciec pracował z Wolskim w hucie, ale na skutek błędu (zamiast 12 tafli wykonano 120) jego ojciec został wyrzucony z pracy, a jego miejsce zajął Zdzisław. Przez to wszystko Korczak nie mógł znaleźć innej pracy, odeszła od niego żona, a on sam niedługo później zmarł. Jan wyjawia również, że to koledzy Zdzisława dopisali to 0 na zamówieniu. Krystyna zatrudniła pielęgniarza, a gdy Wolski dowiedział się kim jest zaczęły go dręczyć wyrzuty sumienia. Jan zapewnia, że nigdzie nie wychodził feralnej nocy, jednak system zanotował zapis płatności jego kartą o godzinie 22.45. w sklepie niedaleko domu Wolskiego. Pielęgniarz przyznaje, że wstąpił tam po papierosy, ale nie zabił Zdzisława. Wieczorem Mitek przychodzi na plebanię i Mateusz zwraca uwagę, że dowody przeciwko Korczakowi się nie kleją. Rano proboszcz spotyka się z jednym z przyjaciół ofiary, który mówi, że ten namówił ich na zrzutę jako rekompensatę dla Jana. Chcieli dokończyć tę rozmowę u Wolskiego, ale jego zięć ciągle stawiał im kolejki. Marczak mówi Zawadowskiej, że może odstąpić od umowy. Justyna odwiedza Oresta, żeby powiedzieć mu, że wyjaśniła wszystko ciotce. Nowicki przychodzi na komendę i dowiaduje się, że Marian znalazł oszustów na miejskim monitoringu. Na nagraniu Możejko zauważa zabójcę. Mateusz przychodzi do Tomka, bo domyśla się, ze to on zabił teścia, ponieważ bar nie jest zbyt dochodowy i dowiedział się, ze Zdzisław chce przekazać wszystkie swoje pieniądze pielęgniarzowi. Tomek upił kolegów teścia i przestawił zegar, żeby zapewnić sobie alibi, po czym podał teściowi śmiertelną dawkę insuliny. Nagle przyjeżdżają Możejko i Nocul, żeby go aresztować, ponieważ wiedzą, że kupił w aptece strzykawkę. Podczas lekcji religii do klasy zaglądają koledzy Zdzisława, którzy zbliżyli się do jego wnuczki.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki