FANDOM

Ikona
Sezon 7, odc. 95
Informacje podstawowe
Premiera 31.05.2012
Reżyseria Filip Zylber
Chronologia
Poprzedni odcinek Przytułek
Następny odcinek Wybory serca

Ikona - to dziewięćdziesiąty piąty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Pluskwa przychodzi na plebanię i dowiaduje się, że Natalia i Mateusz jadą do Drohiczyna szukać miejsca na zieloną szkołę. Waldek chce jechać z nimi. Tymczasem w Drohiczynie prawosławny ksiądz Szarabin przekazuje zaprzyjaźnionemu proboszczowi Terpiłowskiemu ikonę Matki Boskiej z Dzieciątkiem na przechowanie w katedrze przed podróżą do Warszawy. Wszystkim zajmie się Emil Grabski. Miasto wzbudza zachwyt Natalii, księdza i Pluskwy. Po ikonę przyjeżdżają mężczyźni z Biura Ochrony Zabytków i zabierają obraz. Miejscowi policjanci Jaszczuk i jego stryj Karpiuk znajdują w lesie martwego dzika potrąconego przez furgonetkę. Po chwili przejeżdżają koło nich Pluskwa z Mateuszem i Natalią. Do Terpiłowskiego przyjeżdża Emil i mówi, że mężczyźni, którzy zabrali ikonę to nie jego ludzie. Proboszcz dzwoni na policję. Karpiuk i Jaszczuk zabierają zwierzę i jadą do katedry. Mateusz zauważa zamieszanie wokół świątyni i dowiaduje się o kradzieży. Karpiuk przesłuchuje proboszcza i zabiera Emila na komisariat. Mężczyzna twierdzi, że wspomniał znajomemu malarzowi Wołosikowi o transporcie obrazu. Terpiłowski prosi Mateusza o pomoc. Natalii nie podoba się ten pomysł, ale nie protestuje. Policjanci przyjeżdżają do malarza, gdzie Jaszczuk znajduje stare obrazy. Wołosik twierdzi, że znalazł je. Zostaje zatrzymany. Po znalezieniu odpowiedniego miejsca na zieloną szkołę Natalia chce wracać do domu, ale Mateusz musi zająć się śledztwem. Duchowny udaje się na komendę, ale niewiele się tam dowiaduje. Nagle przychodzi Jaskulska, która mówi, że jej mąż zniknął, a wcześniej pojechał z jakimś mężczyzną. Ksiądz wypytuje doktorową o mężczyznę i dowiaduje się, że był to ciemny blondyn, mający czerwony samochód. Na spacerze z Natalią Pluskwa zaczyna recytować wiersz. Nagle dzwoni do nich Mateusz. Wołosik awanturuje się w areszcie. Na komisariat przychodzi kobieta, która zeznaje, że malarz chciałby mieć ikonę na własność. Ksiądz i Pluskwa oglądają furgonetkę i duchowny dzwoni do Mietka, żeby prosić go o sprawdzenie rejestracji pojazdu. Okazuje się, że został skradziony miesiąc wcześniej. Mateusz spotyka się z Terpiłowskim w kawiarni i prosi go, żeby poszedł z nim do aptekarza. Mężczyzna mówi, że tego dnia jakiś obcy młody człowiek kupił środki dezynfekcyjne i opatrunki. Natalia zauważa czerwone auto przy domku na wsi. Ksiądz podejrzewa, że są tam złodzieje i każe Pluskwie wezwać policję. Wołosik domaga się uwolnienia. W domu duchowny zauważa zaginionego lekarza. Pluskwa i Natalia przychodzą na komendę i mówią Karpiukowi o wszystkim. Jeden ze złodziei zauważa Mateusza. Policja dociera do gospodarstwa. Ksiądz uspokaja właścicieli domu. Waldek pomaga policjantom obezwładnić bandytów. Ranny bandyta okazuje się być synem Emila Grabskiego. Natalii udaje się znaleźć ikonę w ambonie. Szarabin jest szczęśliwy, że obraz się odnalazł. Emilowi jest przykro, że jego syn dopuścił się kradzieży. Księża są wdzięczni Natalii i Mateuszowi.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki