FANDOM

Igranie z ogniem
Sezon 17, odc. 214
Informacje podstawowe
Premiera 09.03.2017
Reżyseria Filip Zylber
Chronologia
Poprzedni odcinek Odkupienie
Następny odcinek Gwiazdor

Igranie z ogniem - to dwieście czternasty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Natalia zauważa, że Emilka spotyka się z Fabianem Wieczorkiem, synem znanego adwokata, Zygmunta. Mateusz wybiera się z Noculem na targi gier planszowych do Kielc. Jadąc skuterem Fabian omal nie potrąca Józefa Zielaka, który zauważa przy drodze kanister. Jadąc przez las Mietek dostaje zgłoszenie o podpaleniu w Parku Krajobrazowym, więc jedzie tam z księdzem. Na miejscu Możejko dowiaduje się, że podpalacz użył benzyny, ale nie wiadomo dlaczego to zrobił. Inspektor zgadza się, aby proboszcz pomógł w przesłuchiwaniu mieszkańców. Duchowny zna Mariana Jurasa, który mieszka niedaleko. Niestety mężczyzna nie widział nikogo podejrzanego, ale mówi policjantom o Zofii Pietrzykowej, mieszkającej obok. Kobiecie nie podoba się, że do Parku ciągle przyjeżdżają turyści, ale ostatnio nikogo nie było. Nagle przychodzi Józef, który pomaga czasem Zofii. Zielak mówi Mateuszowi o Fabianie i kanistrze, jednak nie powiedział o tym policji, bo ojciec chłopaka kiedyś mu pomógł. Za namową księdza Józef mówi policjantom o swoich podejrzeniach. Fabian kilka razy miał problemy z prawem. Nocul, Dziubak, Możejko i proboszcz przyjeżdżają do domu niedawno zmarłego Klemensa Andrzejczaka, należącego teraz do jego córki Klary. Marczak odnajduje Fabiana w towarzystwie Emilki i kilku innych nastolatków i zabiera go na komendę. Córka Andrzejczaka zeznaje, że nie wie skąd wziął się pożar i nie zauważyła nikogo podejrzanego. Policji nie udaje się skontaktować z ojcem Fabiana, więc w przesłuchaniu bierze udział psycholog szkolny. Chłopak bezczelnie zarzeka się, że nie podpalił Parku, a benzyny potrzebował do skutera i wziął ją ze swojej skrytki w lesie. Po wyjściu z komisariatu Fabiana naskakują dziennikarze, a chwilę potem przyjeżdża jego ojciec. Wieczorem na plebanii Mietek i Antek mówią proboszczowi o ustaleniach. Emilka mówi policjantom, że Fabian czasem jest zabawny, a czasem naburmuszony. Rano Juras przychodzi na komendę i mówi Orestowi i Noculowi, że Pietrzykowa nienawidzi Parku i chciałaby, aby poszedł z dymem. Policjanci przesłuchują Zofię, która przyznaje, że nie cierpi parku, ale nie ma nic wspólnego z podpaleniem i domyśla się, że to Juras na nią nagadał. Wyjawia również, że mężczyzna chciał założyć hodowlę, ale nie dostał zgody. Mateusz udaje się do izby dziecka w Kielcach, gdzie dowiaduje się, że Fabian buntuje się prawdopodobnie dlatego, że chce zwrócić na siebie uwagę. Duchowny próbuje porozmawiać z chłopakiem, jednak niewiele to daje. Ksiądz jedzie do lasu i odnajduje kryjówkę Fabiana, a tam jego zdjęcia z dzieciństwa. Policjanci przesłuchują Klarę, która nie mówi im nic znaczącego. Proboszcz przyjeżdża do kancelarii Wieczorka, jednak mecenas zdaje się nie przejmować synem. Duchowny daje mu zdjęcia. Nad ranem ktoś podpala szopę Zofii. Rano kobieta mówi policjantom, że to Juras stoi za podpaleniem. Skoro Fabian siedzi w izbie dziecka nie mógł tego zrobić. Dziubak przyprowadza Jurasa, który podglądał policjantów i strażaków. Marczak znajduje kawałki skorup przy resztkach żywopłotu. Inspektor zaczyna podejrzewać Jurasa i postanawia go zatrzymać. Mateusz znów odwiedza Fabiana, który uważa, że ojcu na nim nie zależy. Proboszcz mówi mu o kolejnym podpaleniu. Zygmunt zagląda do laptopa syna i zauważa, że na tapecie jest zdjęcie chłopaka z matką. Następnego dnia Juras wyjawia policjantom, że całą noc był u Marii Strzelczyk, której mąż wyjechał służbowo do Niemiec. Natomiast koledzy Fabiana w czasie podpalenia byli na szkolnej wycieczce w Krakowie. Antek oznajmia szefowi, że chłopak próbował uciec z izby dziecka, ale szybko został złapany. Zygmunt przychodzi do księdza i wyznaje mu, że próbował ukryć zdjęcia przed synem. Gdy chłopak miał 6 lat jego matka zaszła w ciąże z innym, wyjechała i zerwała kontakt z rodziną. Proboszcz radzi mecenasowi, aby powiedział synowi prawdę. Na komendzie Fabian nie chce rozmawiać z policjantami. Inspektor postanawia wysłać chłopaka na plebanię na kilka dni. Natalii nie podoba się ten pomysł. Fabian pomaga babci z fotobookiem. Emilka cieszy się na widok kolegi. Następnego dnia Mateusz przychodzi do baru, gdzie spotyka Klarę. Gdy kobieta zostawia na chwilę telefon duchowny zauważa, że dzwoni do niej ktoś z "Retreat S.A.". Gosposia uczy Fabiana gotować. Mateusz szuka internecie informacji na temat "Retreat S.A.". Następnego dnia spotyka się z Mietkiem i mówi mu o telefonie do Klary. Dowiaduje się również, że policjanci wypuścili Jurasa. Nagle do księdza dzwoni Natalia i mówi, że Fabian zniknął przed spotkaniem z ojcem. Duchowny domyśla się, że chłopak jest w swojej kryjówce. Po wyjściu Zygmunta Natalia stwierdza, że Fabian wcale nie jest taki zły. W lesie proboszcz zauważa dym, więc dzwoni po straż pożarną. Nagle ktoś odjeżdża na skuterze. Chwilę potem pojawia się Zygmunt i odnajduje syna. Razem z księdzem próbują ugasić pożar. Mateusz przychodzi do Klary, bo wie już, że to ona stoi za podpaleniami. Policjanci ustalili, że kobieta chce sprzedać dom, ale musi być z niego widok na okolicę. Ponieważ nie mogła wyciąć drzew postanowiła je spalić. Antek odnajduje puszkę z benzyną. Na komendzie Klara przyznaje, że miała długi i chciała je spłacić sprzedając dom. Próbowała zrobić wszystko tak, żeby wyglądało na robotę piromana. Koło komendy przejeżdżają na skuterze Emilka i Fabian.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki