FANDOM

Haracz
Sezon 7, odc. 86
Informacje podstawowe
Premiera 29.03.2012
Reżyseria Andrzej Kostenko
Chronologia
Poprzedni odcinek Naciągacze
Następny odcinek Pożyczka

Haracz - to osiemdziesiąty szósty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Basia i Natalia zaczynają trenować fitness. Właścicielka klubu, Brygida, ma jakieś problemy. Wieczorem dwóch mężczyzn każe jej zapłacić 10 tys następnego dnia. Następnego dnia Natalia znów idzie do klubu. Do Brygidy przychodzą mężczyźni i mówią, że za każdy dzień zwłoki będzie musiał płacić tysiąc więcej. Recepcjonistka Anna radzi szefowej, żeby powiadomiła policję. Za radą Natalii kobieta przychodzi na plebanię i mówi o wszystkim Mietkowi i Mateuszowi. Aspirant postanawia urządzić prowokację. Rano znowu przychodzą gangsterzy, a Brygida mówi im, że następnego dnia popołudniu dostaną pieniądze. Na plebanii ksiądz i Nocul ją uspokajają. Następnego dnia do klubu przychodzą policjanci, ale gangsterzy rozpoznają Gibalskiego i uciekają. Później do Brygidy przychodzi jej były mąż Janusz, z pretensjami, że córka buntuje się przeciwko niemu. Proboszcz przychodzi na komendy i dowiaduje się, że jeden z gangsterów jest w kartotece. Basia i Natalia dowiadują się, że ktoś wypisał groźbę na samochodzie właścicielki. Basia dzwoni po męża. Natalia podwozi Brygidę i próbuje ją pocieszyć. Nagle ktoś wyrzuca z samochodu córkę Brygidy, Gosię. Możejko podejrzewa, że to ci sami ludzie, którzy wymuszają haracz. Właścicielka klubu, twierdzi, że nie ma żadnych wrogów oprócz byłego męża, który dał jej kiedyś pieniądze na klub. Następnego dnia Pluskwa chciałby zbadać sprawę, ale proboszcz mu odradza. Tymczasem Nocul, Marczak i Witold przyjeżdżają do Janusza żeby go zatrzymać. Później Mietek mówi księdzu, że były mąż Brygidy żąda udziału w klubie i ma związek ze światem przestępczym, ale duchowny ma wątpliwości. Brygida przychodzi na mszę, po czym mówi Mateuszowi, że jej były mąż przysięga, że jest niewinny. Kobieta wierzy mu. Duchowny przyjeżdża na komendę i mówi Możejce o wątpliwościach, ale ten pozostaje nieugięty. Potem proboszcz mówi Waldkowi, że jednak powinien powęszyć w sprawie haraczu. W klubie Pluskwie udaje się znaleźć gangsterów, ale obiecuje, że ich nie wyda i przekona Brygidę żeby jednak zapłaciła. Następnego dnia Waldek wraca na plebanię i opowiada o wszystkim księdzu. Duchowny idzie na komendę, bo już plan. Wieczorem Pluskwa przychodzi do Brygidy, po czym udaje się do klubu, ponownie spotyka się z gangsterami i mówi im, że zabił właścicielkę i potrzebuje ich pomocy w pozbyciu się ciała. Jednak ci orientują się, że to podstęp i uciekają z Waldkiem w samochodzie. Wywożą go do lasu i każą kopać dziurę. Tymczasem Mateusz modli się o pomoc. Policja w ostatniej chwili ratuje Pluskwę. Proboszcz cieszy się, że Waldek jest cały. Basia zabiera Mietka na fitness. Janusz przyjeżdża do byłej żony z kwiatami żeby ją przeprosić.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki