FANDOM

Gwiazdor
Sezon 17, odc. 215
Informacje podstawowe
Premiera 16.03.2017
Reżyseria Filip Zylber
Chronologia
Poprzedni odcinek Igranie z ogniem
Następny odcinek Sarkofag

Gwiazdor - to dwieście piętnasty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Do Sandomierza na zjazd absolwentów liceum przyjeżdża znany aktor Tomasz Zaremba z asystentką Alicją Miller. Natalia z babcią i Emilką oglądają film z udziałem aktora. Pluskwa przychodzi na plebanię i oznajmia, że widział Tomasza na rynku. Gosposia niezwłocznie tam idzie. Możejko ma za zadanie zorganizować finał dni otwartych liceum. Nagle zauważa, że Dziubak i Nocul grali w szachy na służbowych komputerach, co podsuwa mu pomysł na turniej szachowy z policjantami. Niestety ci nie są zachwyceni. Gibalski i Marczak radzą Wierzbickiemu jak radzić sobie z nową dziewczyną. Natalia odnajduje aktora na rynku w otoczeniu fanów i dostaje autograf. Zaremba z asystentką przychodzą do cukierni, gdzie pracuje Agata Walczak. Orest odwiedza Mateusza i prosi go o kilka lekcji gry w szachy przed turniejem. Ku zdziwieniu proboszcza Natalia chwali wypieki z cukierni. Wieczorem Alicja pociesza Tomasza, który jest załamany, ponieważ Agata nie chce go znać. Aktor daje asystentce jakiś dokument. Gdy inspektor wychodzi od księdza mija się z Mietkiem, który też chce grać w szachy. Alicja przekazuje Agacie dokument. Rano policjanci ćwiczą grę w szachy. Nagle Nocul dostaje zgłoszenie, że w willi w Kobiernikach znaleziono ciało kobiety. Na miejscu okazuje się, że to Alicja i prawdopodobnie została uderzona butelką w głowę. Obok znaleziono dokument pocięty niszczarką. Dom należał do Tomasza, a gospodyni znalazła ciało. Kobieta nie wie, gdzie jest aktor, ale wieczorem wszczął jakąś awanturę z asystentką. Zaremba przychodzi na plebanię. Chciał pójść do kościoła mimo, że nie jest zbyt wierzący. Nagle wchodzą Mietek i Gibal, żeby zatrzymać aktora. Na komendzie Zaremba dziwnie się zachowuje (nazywa Alicję Agatą) i twierdzi, że kłótnia nie była poważna, a rano zostawił asystentkę w domu. Ma jednak na twarzy zadrapanie i nie wie skąd. Wieczorem Mateusz, Nocul i Dziubak grają w szachy. Duchowny wierzy, że Tomasz jest niewinny, jako, że na butelce nie było żadnych odcisków. Nagle przychodzą Marczak i Gibalski, którzy też chcą grać. Następnego dnia Mietek mówi szefowi, że denatka przekazywała informacje na temat Zaremby do prasy brukowej oraz do portalu internetowego, z którym miała się spotkać w sprawie jakiegoś sensacyjnego dokumentu. W internecie pojawia się artykuł, że to Tomasz zabił asystentkę. Wierzbicki wybiera się na spacer ze swoją dziewczyną, Marzeną, dla której ma niespodziankę. Na plebani proboszcz trenuje policjantów. Duchowny podejrzewa, że kartka z niszczarki to nie był sensacyjny dokument. Później technikom udaje się skleić dokument i okazuje się, że to testament, na mocy którego Zaremba przekazuje wszystko co posiada swojej agentce. Na podstawie artykułu inspektor dowiaduje się, że dziennikarze mają informatora. Nocul dzwoni do księdza. Wierzbicki przekazuje teczkę tajemniczemu mężczyźnie. Natalia chce powiesić zdjęcie Tomasza z autografem, co niezbyt podoba się mieszkańcom. Gosposia stwierdza, że aktor przypomina Agatę. Antek ustala, że Zaremba pozbawił swoją córkę prawa do dziedziczenia majątku, a tą córką jest Agata, której telefon logował się w Kobiernikach w czasie zabójstwa. Proboszcz przychodzi do cukierni, gdzie Agata przyznaje, że jest córką aktora. Chwilę potem przyjeżdżają policjanci i aresztują ją. Na komendzie dziewczyna przyznaje, że była w domu ojca, ale nie zabiła Alicji. Pokazuje policjantom list od ojca i mówi, że ten jej nie rozpoznał, więc go spoliczkowała. Mietek dzwoni do księdza i mówi mu, że wypuścili aktora. Antek zauważa, że Bronek cały czas gdzieś znika. Marian i Przemek dają szefowi wędkę licząc, że pozwoli im grać w coś innego niż w szachy. Możejko nie przyjmuje prezentu, ale zgadza się, żeby podwładni grali w warcaby. Wierzbicki znów spotyka się z tajemniczym mężczyzną. Mateusz przyjeżdża do willi Tomasza, ale ten w pierwszej chwili nie poznaje proboszcza. Aktor wyznaje, że matka Agaty zmarła po porodzie, a on nie chciał zostać w Sandomierzu, więc zostawił córkę pod opieką rodziny jej matki i jedynie wysyłał jej listy i pieniądze. Alicja namówiła go do przyjazdu do Sandomierza. Wykreślił córkę z testamentu, ponieważ ta nigdy nie odpisała na list. Przy szachach ksiądz mówi Noculowi i Dziubakowi, że Zaremba ma wczesne stadium Alzheimera. Nagle przychodzi Paruzel, a za nim Gibalski i Marczak. Po chwili przychodzi też Możejko. Następnego dnia Orest pokazuje podwładnym gazetę ze zdjęciem testamentu, jednak papier jest tam cały. Nagle przychodzi gospodyni aktora i przyznaje, że to ona udzielała informacji dziennikarzom i przynosi dokumenty aktora i oryginał testamentu. Orest przeprasza podwładnych za podejrzenia. Paruzel pokazuje mu analizę listu, z której wynika, że napisała go Alicja, a Zaremba tylko się pod nim podpisał. Tomasz odwiedza księdza, bo chce zamówić msze w intencji córki. Aktor mówi, że wysyłał listy i pieniądze dla Agaty na adres jej ciotki Reginy. Duchowny podejrzewa, że to dlatego Agata nie odpisała na żaden z nich. Mateusz jedzie do Reginy, która wychowywała Agatę po śmierci siostry. Kobieta przyznaje, że wzięła pieniądze przeznaczone dla Agaty. Duchowny wie już, że to Regina zabiła Alicję i przechwytywała listy do Agaty. Ciotka przyszła do domu Tomasza, gdzie zastała Alicję, który powiedziała, że chciała ustawić spotkanie aktora z córką, pokazała jej testament, który zniszczyła i wtedy Regina uderzyła dziewczynę butelką. Nagle przyjeżdżają policjanci, którzy ustalili, że to do niej Tomasz przelewał pieniądze. Kobieta przyznaje się do zabójstwa. Jakiś czas później księdza odwiedzają Tomasz i Agata. Aktor oznajmia, że zamieszkają teraz razem. Natalia prosi aktora o kolejną dedykację. Wierzbicki przychodzi na turniej w fartownej czapce i jako jedyny z policjantów wygrywa w turnieju. Jednak gdy czapka spada okazuje się, że były tam słuchawki. Marzena obraża się na niego.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki