FANDOM

Gwiazdeczka
Sezon 5, odc. 57
Informacje podstawowe
Premiera 03.03.2011
Reżyseria Wojciech Nowak
Chronologia
Poprzedni odcinek Helena
Następny odcinek Powódź

Gwiazdeczka - to pięćdziesiąty siódmy odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Wieczorem ktoś próbuje okraść babcię, ale na szczęście nie udaje mu się. Z tego powodu starsza pani postanawia założyć konto w banku. Mateusz znajduje w kościele niemowlę. Babcia wraca na plebanię. Wychodząc z kościoła ksiądz zauważa, że obserwuje go kobieta. Natalia zauważa, że dziewczynka ma wysoką gorączkę. Małą trafia do szpitala, gdzie lekarze stwierdzają obustronne zapalenie płuc, może nawet umrzeć. Natalia jest poruszona jej losem. Mietek krzyczy na kolegów bez powodu. Policjanci przyjeżdżają do szpitala, gdzie dowiadują się o stanie dziewczynki. Rano proboszcz opowiada im o wszystkim. Nie ma żadnych świadków. Ordynatorka pokazuje policjantom akta Ukrainki Jeleny Romanienko, która zgłosiła się do kliniki w trzecim miesiącu. Możejko podejrzewa, że była w Polsce nielegalnie. Natalia uważa, że matka dziewczynki to potwór. Mietek ma zszargane nerwy z powodu ewentualnego awansu. Orestowi udaje się go uspokoić. Jednak po chwili Gibalski mówi mu, że prawdopodobnie będzie się musiał przenieść do Stalowej Woli. Udało się namierzyć Jelenę, która jest w Polsce legalnie. Możejko i Nocul jadą zabrać ją na komisariat. Kobieta zaprzecza, że była w klinice i nie ma dziecka. Inspektor postanawia przeprowadzić badania ginekologiczne. Natalia z Mateuszem odwiedzają małą w szpitalu. Dziewczynka czuje się już lepiej. Nagle jednej z pielęgniarek wypada robutka na drutach najwidoczniej dla malucha. Natalia chciałaby adoptować dziewczynkę, jeśli nie znajdzie się jej mama. Babcia odbiera emeryturę od listonosza. Mietek przychodzi na plebanię i opowiada księdzu o śledztwie. Obaj nie wierzą, że to Jelena. Aspirant zwierza się również duchownemu ze swojego dylematu - nie wie czy powinien przyjąć awans. Mietek specjalnie przyznaje Możejce, że był u księdza i konsultował z nim śledztwo. Liczy, że dzięki temu uniknie awansu. Mateusz odwiedza Jelenę i dowiaduje się, że ta ma osiemnastoletnią córkę Kati, która mieszka z dziadkami. Proboszcz domyśla się, że to Kati urodziła dziecko. Graboś zgłasza zaginięcie siedemnastoletniej córki Julity. Dziewczyna mieszka u ciotki i nie można się do niej dodzwonić. Mateusz przyprowadza na komendę Jelenę z Kati i jej dzieckiem. Kobiety opowiadają o wszystkim Możejce i Noculowi. Ksiądz postanawia pomóc Kati, bo jej wiza jest już nieważna. Mietek podejrzewa Julitę, ale nie ma nią dowodów. Policjanci przeszukują pokój zaginionej i znajdują tam pozytywny test ciążowy. Proboszcz rozmawia z szefem Jeney w sprawie pracy dla jej córki. Nocul opowiada Mateuszowi o ustaleniach. Zauważa ich Możejko ku uciesze Mietka. Mateusz zauważa na zdjęciu Julity koraliki takie same jakie ma Filip (syn szefa Jeleny). Nagle chłopak do niego podjeżdża. Twierdzi, że kupił koraliki przez internet i nie wiedział o zaginięciu dziewczyny. Policja zatrzymuje Filipa. Na komendzie chłopak przyznaje, że spotykał się z Julitą, ale twierdzi, że ta chodziła z kilkoma na raz. Jednak sprawdzając komórkę Orest widzi, że nastolatkowie rozmawiali cztery dni wcześniej. Filip zaprowadza policjantów i księdza do domku na działkach, gdzie ukrywała się Julita, jednak nie ma jej tam. Graboś jest wściekły. Chłopak nie wie co się stało z dziewczyną. Natalia i Mateusz przychodzą do szpitala. Gospodyni ciągle wiesza psy na rodzicach dziewczynki. Proboszcz zauważa, że pielęgniarka dziwnie się zachowuje. Do szpitala przychodzi Filip z policją i opowiada duchownemu o Julicie. W końcu Mietek znajduje dziewczynę w kawiarni. Później opowiada o wszystkim księdzu. Aspirant chce zrezygnować z awansu. W rzeczach dziewczynki proboszcz zauważa sweterek ręcznej roboty. Udaje się do szpitala i prosi ordynatorkę o pomoc- musi zajrzeć w grafik dyżurów. Mateusz wie już, że to pielęgniarka jest matką dziecka. Kobieta przyznaje, że spanikowała, gdy dowiedziała się o ciąży, bo nie miała na kogo liczyć. Gdy dziewczynka się rozchorowała porzuciła ją. Duchowny przekonują, aby zajęła się mała z powrotem. Orest oznajmia Mietkowi, że ten nie dostanie awansu, ale zostanie wysłany do szkoły podoficerskiej w Szczytnie na kilka miesięcy.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki