FANDOM

Geniusz
Sezon 14, odc. 179
Informacje podstawowe
Premiera 08.10.2015
Reżyseria Artur Żmijewski
Chronologia
Poprzedni odcinek Poza światem
Następny odcinek Życiowy rekord

Geniusz - to sto siedemdziesiąty ósmy odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Wieczorem Mateusz wychodząc od Bogdana słyszy krzyki. Okazuje się, że sklep monopolowy został okradziony. Policja przyjeżdża na miejsce. Właściciel zeznaje, że sprawca nosił kask motocyklowy, groził mu bronią i zabrał z kasy 8 tys. Ksiądz widział jedynie pomarańczowy kask i motor, na którym odjechały dwie osoby. Rano Nocul pokazuje szefowi zdjęcie z fotoradaru, na którym widać motocyklistę. Jednak na motorze jest tylko jedna osoba. Nagle na komendę przychodzi Krystyna Kasprzyk, która zgłasza zaginięcie czternastoletniego syna Mirona. Mietek dzwoni do proboszcza i mówi mu o motocyklu ze zdjęcia. Natalia i Emilka mówią Mateuszowi o zaginięciu Mirona. Dziewczynka wyjawia, że kolega odrabiał za wszystkich zadania z matematyki. Ksiądz przyjeżdża do szkoły i chce porozmawiać z nauczycielką Mileną Krajewską, która mówi, że zaginiony był geniuszem i powinien zdawać do najlepszego liceum, ale spotykał się jakimiś podejrzanymi typami. Duchowny udaje się do matki chłopca i poznaje jej partnera. Na polu biwakowym nad Wisłą zostaje znaleziony pobity Miron, a obok niego pistolet na kapiszony, biały kask i ślady opon samochodowych. Matka Mirona pokazuje proboszczowi kartkę z obliczeniami, która leżała na biurku chłopaka. Po odejściu ojca, Jurka, Miron zamknął się w sobie. Nagle Krystyna dostaje telefon, że znaleziono jej syna. Wychodząc duchowny zauważa, że blokada od roweru zniknęła. Krystyna dociera do szpitala, gdzie dowiaduje się, że stan Mirona jest stabilny. Mateusz zapewnia, że będzie się modlił za chłopca. Później ksiądz udaje się do szkoły, gdzie słyszy telefoniczną rozmowę nauczycielki w sprawie odsetek. Duchowny pyta ją o zapiski. Nauczycielka rozpoznaje, że to rachunek prawdopodobieństwa. Na plebanii Nocul mówi proboszczowi, że na pistolecie znaleziono odciski Mirona i to ten kask zarejestrowano na monitoringu. Duchowny sugeruje, że mogło chodzić o jakiś zakład. Ponieważ na kasku, oprócz odcisków Mirona są jeszcze inne, Orest podejrzewa, że doszło do jakiejś kłótni, a Mietek sugeruje zakład. Gibalski pokazuje Możejce i Noculowi tablicę rejestracyjną od japońskiego motoru znalezioną na wylotówce przez konwojenta ciężarówki. Właścicielem motoru jest Zbigniew Dybik z technikum znajdującego się tuż obok gimnazjum, do którego chodzi Miron. Mietek i Marczak przyjeżdżają do Zbigniewa. Chłopak próbuje uciec, ale Orest go zatrzymuje. W garażu Marian znajduje części od japońskiego motoru, a Nocul pomarańczowy kask. Emilka mówi, że ona i prawie cała klasa dostała jedynki z matematyki, bo nauczycielka zaczęła wyżywać się na uczniach z powodu pobicia Mirona. Natalia mówi, że matematyczka brała pieniądze od chłopca. Na komendzie Zbigniew twierdzi, że nie ma nic wspólnego z napadem, mimo, że na białym kasku są jego odciski. Dybik przyznaje, że Miron pomagał mu w nauce, więc obiecał chronić go przed dresiarzami, ale napad był pomysłem Mirona, a po napadzie podzielili pieniądze i rozstali się w przyjaźni. Jednak chłopak powiedział mu, że w kasie były 4 tys. Zbigniew zostaje zatrzymany. Wieczorem Mietek przychodzi na plebanię, ale tym razem chce grać swoimi szachami. Aspirant mówi księdzu o zatrzymaniu Zbigniewa, ale duchowny zwraca uwagę, że nie znaleziono reszty pieniędzy, a miejsce zauważenia Dybika jest zbyt daleko od pola biwakowego. Następnego dnia Mateusz rozmawia z koleżanką Mirona, która mówi, że chłopak pomagał zarabiać pieniądze typując wyniki sportowe. Mówił też, że szykuje jakąś dużą rzecz w internecie. Proboszcz dzwoni do Nocula i radzi mu sprawdzić komputer Mirona. Policjanci ustalają, że chłopak wchodził na strony hazardowe i mógł być uzależniony. Krystyna nie rozumie czemu Miron uprawiał hazard i napadł na sklep. Nagle kobieta dostaje telefon, że jej syn się wybudził. Mietek i Orest przesłuchują chłopaka, który twierdzi, że sam wpadł na pomysł z napadem. Nocul mówi księdzu, że Miron logując się na stronę hazardową stracił blisko 10 tys. Duchowny podejrzewa, że ktoś pożyczył mu kartę kredytową i musiała to być osoba ze stałym dochodem. Na plebanie Emilka mówi proboszczowi, że matematyczka nie przyszła do szkoły. Ksiądz przyjeżdża do domu Mileny, ale dowiaduje się, że ta musiała wyjechać na kilka dni. Duchownemu udaje się ją zauważyć na mieście i dogonić. Mateusz wie, że Milena jest uzależniona od hazardu i wykorzystywała umiejętności Mirona do wygrywania. To dla niej chłopak napadł na sklep, a gdy chciał się wycofać z wyliczania i wyjechać z nią do innego miasta. Gdy nauczycielka go wyśmiała, Miron groził, że się zastrzeli, potem zaczęli się szarpać i Milena go popchnęła. To również ona dała mu pistolet. Krajewska zostaje zatrzymana, ponieważ policjanci zidentyfikowali jej kartę i opony. Mietek chciałby chociaż raz wygrać, więc Mateusz proponuje warcaby.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki