FANDOM

Festyn
Sezon 9, odc. 111
Informacje podstawowe
Premiera 14.03.2013
Reżyseria Wojciech Nowak
Chronologia
Poprzedni odcinek Sprawa honoru
Następny odcinek Powrót po latach

Festyn - to sto jedenasty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Biskup prosi Mateusza o poprowadzenie aukcji charytatywnej na festynie w ogrodach przed pałacem biskupim. Duchowny zgadza się. Kilka dni później Natalia, Pluskwa i Emilka przygotowują się do wyjścia na festyn. Głównym darczyńcom przedmiotów na aukcję jest kolekcjoner Kozłowski. Waldek jest zachwycony starym samochodem. W czasie licytacji Jerzy Majewski słabnie, a po chwili okazuje się, że skradziono pieniądze. Możejko i Nocul przyjeżdżają do pałacu biskupiego. Eminencja prosi Mateusza o pomoc w odnalezieniu pieniędzy. Mietek przesłuchuje kasjera, ale ten nic widział. Aspirant sugeruje zapytać Pluskwę, jednak i on nic nie wie. Wieczorem Natalia opowiada babci o zajściu. Rano na komendę dzwoni facet, który mówi, że wie gdzie jest skradziona kasetka - w samochodzie biznesmena Piotra Nejmana. Nocul i Górska jadą do jego domu i faktycznie znajdują tam kasetkę. Nejman twierdzi, że nie było go na festynie i nie wie o żadnej kradzieży. Ksiądz przegląda zdjęcia z festynu. Na komendzie Orest i Karolina przesłuchują biznesmena, ale ten twierdzi, że nie wie skąd kasetka wzięła się w jego aucie, ale nikt poza nim nie ma kluczyków. Oprócz tego kamienica, którą oglądał Nejman jest tuż obok pałacu biskupa, więc zostaje zatrzymany. Mietek mówi proboszczowi o ustaleniach, ale ten zwraca uwagę, że ciężko byłoby dostrzec kasetkę w samochodzie. Duchowny udaje się do szpitala, żeby zapytać o Jerzego, gdzie lekarz mówi mu, że Majewski już dobrze się czuje i wyszedł. Możejko i Górska mają wątpliwości co do winy biznesmena. Nocul mówi im, że donos mógł złożyć ktoś z otoczenia Nejmana. Biskup dzwoni do inspektora w sprawie kradzieży. Wchodząc na plebanię Natalia zauważa kwiaty w wazonie i domyśla się, że to Pluskwa. Babcia to potwierdza. Podczas przeglądania zdjęć Mateusz zauważa, że Janina, żona Jerzego, patrzy w prawo zamiast na męża. Duchowny udaje się do pałacu biskupa i przeprowadza eksperyment. Gibalski ustalił, że Nejman był oskarżony o manipulacje klientami za pomocą drobnego druku. Proboszcz przychodzi do szpitala, żeby zdobyć adres Majewskiego. Pluskwa widzi jak Natalia układa kwiaty w wazonie. Ksiądz jedzie do Majewskich, gdzie zauważa, że ci chcą się przeprowadzić. Janina twierdzi, że patrzyła tylko na męża. Wychodząc duchowny spotyka Mietka i Karolinę, którzy właśnie przyjechali. Górska ujawnia, że Majewscy zostali wrobieni przez Nejmana. Nagle syn Majewskich, Maurycy zaczyna uciekać, ale Karolina łapie go. Na komendzie chłopak przyznaje, że rodzice odwrócili uwagę ludzi, a on w tym czasie ukradł kasetkę i chciał wrobić we wszystko Nejmana. Pieniądze zabrał, żeby pomóc rodzicom. Mateusz przychodzi do biskupa, który jest mu bardzo wdzięczny. Pluskwa dostaje zestaw do golenia od Natalii.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki