FANDOM

Fatum
Sezon 6, odc. 72
Informacje podstawowe
Premiera 22.09.2011
Reżyseria Wojciech Nowak
Chronologia
Poprzedni odcinek Powrót Piotra
Następny odcinek Zatruta woda

Fatum - to siedemdziesiąty drugi odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Mateusz jest świadkiem jak nastolatek kradnie rower, a tuż potem wpada pod samochód. Chłopak trafia do szpitala, gdzie okazuje się, że to syn ochroniarza - Kacper Nowak. Zajmie się nim doktor Iwona Piotrowska. Ksiądz przyjeżdża do szpitala. Po chwili przychodzi mecenas Skotnicki z wnuczką, która ma atak wyrostka. Mirosław Nowak zaczyna się awanturować, bo uważa, że lekarze nie robią nic żeby pomóc jego synowi. Duchowny opowiada ochroniarzowi o wypadku i dowiaduje się, że matka chłopca zostawiła rodzinę. Wieczorem proboszcz modli się o zdrowie dla Kacpra. Rano Natalia jedzie na szkolną wycieczkę jako opiekun. Gdy Mateusz przyjeżdża do szpitala dowiaduje się, że doktor Piotrowska nie żyje, a jej ciało znaleziono w piwnicy. Mirosław jest głównym podejrzanym, ponieważ wcześniej odgrażał się zabitej i lubił palić papierosy w piwnicy. Ochroniarz zarzeka się, że jest niewinny. Możejko przesłuchuje doktora Pawła Wiśniewskiego, który mówi, że ofiara była surowa i bardzo poważnie traktowała swoją pracę, przez co nie była zbyt lubiana, a jej mężem był 20 lat starszy były ordynator szpitala. Na komendzie Mirosław próbuje przekonać Mietka, jest niewinny, ale ten mu nie wierzy. Orest jedzie do męża ofiary, który wie już o wszystkim i twierdzi, że żona nie miała żadnych wrogów. Na komendzie Mietek rozmawia z księdzem o wypadku. Możejko ustala, że Nowak ma alibi, wiec zostaje zwolniony. Ochroniarz jest wdzięczny księdzu. Odbywa się operacja Kacpra. Duchowny spotyka kierowce, który potrącił Kacpra i zapewnia go, że wszystko będzie dobrze. Potem idzie z Mietkiem przywitać dzieci wracające z wycieczki. Możejko ustala, że Piotrowska miała romans z Wiśniewskim. Mirosław przychodzi na msze. Po nabożeństwie mówi Mateuszowi, że Kacper czuje się już lepiej. Nocul rozmawia z Wiśniewskim, o romansie, a Możejko z jego żoną. Kobieta wiedziała o wszystkim od dawna i chciała ratować małżeństwo. Później Orest spotyka się z Piotrowskim, który dowiedział się o romansie od Wiśniewskiej, ale nie byłby w stanie jej zabić. Z kolei Paweł mówi, że Piotrowski groził żonie. Mirosław z Mateuszem przychodzą do szpitala, gdzie duchowny spotyka Mietka. Nowak może w końcu spotkać się z synem. Możejko podejrzewa, że Piotrowska zeszła do piwnicy, żeby z porozmawiać z kimś na osobności. Wieczorem Nocul rozmawia z księdzem o sprawie. Duchowny mówi mu, że Wiśniewski miał na rękawie rdzawy ślad więc mógł przebywać w piwnicy. Jego alibi pochodzi od żony. Następnego dnia kobieta mówi na komendzie, że mąż faktycznie pojechał do szpitala, a gdy wrócił był roztrzęsiony i powiedział, że chyba zabił Piotrowską. To ona wymyśliła historię, że Piotrowski straszył żonę. Policjanci przyjeżdżają do Wiśniewskiego, żeby go aresztować. Na komendzie lekarz mówi, że Piotrowski zmienił testament, a żona chciała go zabić, żeby nie stracić pieniędzy. Doszło do kłótni i Paweł popchnął Iwonę, która natychmiast zmarła po czym spanikował i uciekł. Mateusz i Mirosław odwiedzają Kacpra w szpitalu. Przychodzi również mężczyzna, który go potrącił.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki