FANDOM

Fatalne spotkanie
Sezon 17, odc. 221
Informacje podstawowe
Premiera 27.04.2017
Reżyseria Maciej Dutkiewicz
Chronologia
Poprzedni odcinek Czarna peleryna
Następny odcinek Pingwin

Fatalne spotkanie - to dwieście dwudziesty pierwszy odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Mateusz i policjanci przyjeżdżają do Płocka na zawody strzeleckie. Znajoma księdza, siostra Leokadia, pokazuje im relikwiarze w muzeum. Dziubak zauważa martwy punkt czujników. Nagle włącza się alarm. Okazuje się, że to Marczak, który wszedł na zaplecze. Po wyjściu z muzeum mężczyźni jadą do hotelu. Wieczorem Mateusz wybiera się do Leokadii, a policjanci zostają i grają w bilard z Jackiem Nowakiem. Na dworze ksiądz trafia na mężczyznę z pakunkiem, który przewraca się jadąc rowerem, ale po chwili odjeżdża. Gdy Marczak schodzi na dół do kolegów nagle rozlega się krzyk kobiety. Policjanci biegną na górę, gdzie znajdują zwłoki dr. Błażeja Bastygi, szefa delegatury wojewódzkiego konserwatora zabytków, który został mocno uderzony w głowę. Na miejsce dociera miejscowa policja. Młodszy inspektor Ludwik Wrona rozmawia z Możejką i Gibalskim i mówi, że musi ich przesłuchać. Pokojówka, który znalazła ciało zeznaje, że chciał wyjść drogą przeciwpożarową, bo szybciej doszłaby na parking. Podczas rozmowy z sandomierskimi policjantami Wrona dowiaduje się, że Marczaka nie było z kolegami przez większość wieczoru. Policjanci chcą zajrzeć do pokoi Nowaka i Marczaka, między którymi został zaatakowany doktor. Marian twierdzi, że przypadkowo spotkał denata. Do hotelu dociera ksiądz i mówi, że wcześniej spotkał denata. Orest przypadkiem znajduje paczuszkę z krzyżem na łańcuszku wysadzanym drogimi kamieniami. Mietek rozpoznaje, że zawieszka pochodzi z muzeum. Marian twierdzi, że nie wie skąd u niego krzyż. Sierżant zostaje aresztowany. Orest jedzie na komendę, a reszta ma zająć się szukaniem dowodów. Rano Nocul i Mateusz biorą udział w identyfikacji zawieszki w muzeum. Ekspert stwierdza, że krzyż z muzeum jest kopią, więc ten znaleziony w hotelu jest autentyczny. Na komendzie Wrona spotyka Możejkę. Chwilę potem przyjeżdża ksiądz i inspektor mówi mu, że jest świadek, który twierdzi, że Bastyga pytał w hotelu o Marczaka, jednak nie ma żadnych dowodów. Na przesłuchaniu Marian zeznaje, że ofiara był jego dawnym kolegą, ale spotkali się przypadkowo i na chwilę weszli do jego pokoju. Jednak policjanci są pewni co do jego winy. Nagle na komendę wpada Ania, siostra zabitego, i rozpoznaje Marczaka. Ania wyznaje, że kilka lat temu byli parą, ale Marian zniknął, a jej brat był wściekły. Orest zaczyna wierzyć w poszlaki, ale ksiądz stara się go przekonać, że nie ma mocnych dowodów. Prokurator Maszyński zgadza się na udział Możejki w śledztwie. Inspektor próbuje bronić podwładnego, jednak prokurator jest pewny, że Marczak kłamie, ponieważ świadkowie zeznają, że Bastyga szukał go. Sierżant przyznaje, że denat miał do niego pretensje o zerwanie z jego siostrą, ale nic więcej. Ksiądz i policjanci rozmawiają w hotelu o sprawie. Duchowny stwierdza, że trzeba samemu zacząć działać. Dziubak podstępem zdobywa listę hotelowych gości. Wieczorem Mateusz odwiedza Anię, ale ta nie chce z nim rozmawiać. Po chwili jednak zmienia zdanie i mówi mu, że nie wierzy w to, aby Marian mógł zabić jej brata. Duchowny przekonuje ją, by powiedziała o tym na policji. Antek budzi kolegów i mówi im, że Nowak był karany za handel kradzionymi dziełami sztuki. Mietek przypomina sobie, że Nowak na chwilę wyszedł podczas gry. Na korytarzu ksiądz zauważa, że z miejsca zbrodni zniknął uchwyt. Antek znajduje ślad krwi. Właściciel hotelu, Marcin Dolny, zeznaje, że nie wie co się mogło stać. Rano Możejko i Nocul udają się na komendę i mówią Długoszowi i Wronie o swoich ustaleniach. Gdy Nowak chce wyjechać zostaje zatrzymany. Na komendzie Jacek zarzeka się, że nie ma nic wspólnego z zabójstwem. Jednak w telefonie denata było kilka połączeń z nim. Wrona dziękuje Możejce za pomoc. Marczak zostaje wypuszczony. Mateusz, Orest, Mietek, Przemek i Antek wchodzą na wieżę widokową. Jednak proboszcz ma wątpliwości co do winy Nowaka, ponieważ ten nie ma konkretnego motywu i nie zrobił nic, żeby odsunąć od siebie podejrzenie. Na komendzie ksiądz mówi policjantom i prokuratorowi, że zabójcą mógł być Dolny, a ci oznajmiają, że znaleziona krew nie należała do denata i prawdopodobnie został zabity trzonkiem, którego wciąż nie znaleźli. Poza tym Marcin skończył liceum plastyczne w Częstochowie, a szkoła ta ma specjalizację jubilersko-złotniczą. Policjanci postanawiają zbadać inne eksponaty z muzeum. Dolny zostaje zatrzymany, a Wrona oznajmia, że jego ludzie znaleźli narzędzie zbrodni. Podczas przesłuchania Orest zwraca uwagę, że na fałszywej zawieszce były odciski Marcina. Poza tym jeden z pracowników widział, jak Dolny wyrzuca narzędzie zbrodni. Właściciel wyjawia, że ofiara namówił go do podrabiania antyków, a potem szantażował. Feralnego wieczoru pokłócili się o pieniądze i w złości kilka razy go uderzył. Wrona dziękuje księdzu i policjantom. Zawody strzeleckie wygrywają policjanci z Sandomierza.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki