FANDOM

Eksperyment
Sezon 1, odc. 2
Odc.2
Informacje podstawowe
Premiera 14 grudnia 2008
Reżyseria Maciej Dejczer,
Andrzej Kostenko
Chronologia
Poprzedni odcinek Obcy
Następny odcinek Dług

Eksperyment - to drugi odcinek serialu Ojciec Mateusz.

Streszczenie Edytuj

Lekarze przeprowadzają operację wycięcia wyrostka robaczkowego Ani Stefańskiej. Z nieznanych przyczyn dziewczynka zapada w śpiączkę. W tym samym czasie ksiądz Mateusz i Natalia zauważają chłopca, który od jakiegoś czasu kradnie datki. Proboszcz znajduje Michała w salonie gier i próbuje z nim porozmawiać, jednak bez skutku. Po mszy w kaplicy szpitalnej Mateusz widzi jak ojciec Ani, Jerzy, grozi doktorowi Nowakowi który przeprowadzał operację. Postanawia porozmawiać z rodzicami dziewczynki. Następnego dnia anestezjolog zostaje znaleziony martwy. Wygląda na to, że ktoś poślizgnął się na schodach. Jednak ksiądz uważa inaczej. Później na plebanii odwiedza go Nocul, aby przeprosić za szefa, który był trochę niemiły. Aresztowany zostaje Stefański, który wypiera się tego czynu. Twierdzi, że feralnej nocy upił się z rozpaczy. Mateusz chce porozmawiać z inspektorem, jednak ten nie ma na to ochoty. Postanawia więc zaczepić go podczas wędkowania i przekonać co do niewinności Jerzego. Policja postanawia szczegółowo wypytać profesora Rutkiewicza o szczegóły operacji. Lekarz twierdzi, że Nowak zbyt wcześnie usunął rurkę intubacyjną. Ksiądz Mateusz podsłuchuje tę rozmowę. Później dowiaduje się, że Michał mieszka tylko z babcią, ponieważ jego matka nie żyje, a ojciec siedzi w więzieniu. Odwiedza babcię chłopca. Gdy przyjeżdża na komendę uświadamia Noculowi, że wśród znalezionych rzeczy ofiary czegoś brakuje. Po wyjściu zaczepia go Michał. Ksiądz deklaruje mu chęć pomocy, jednak chłopiec ją odrzuca. Później, w szpitalu, pomaga Noculowi znaleźć płaszcz ofiary, w którym są kluczyki do jego samochodu i prawo jazdy. Obala to dotychczasowe podejrzenia policji (sądzili, że Nowak przed śmiercią szedł do samochodu). W szpitalnym magazynie Mateusz znajduje małą buteleczkę. Okazuje się, że jest w niej nowy antybiotyk, a ofiara odebrał wyniki dotyczące zawartości kilka godzin przed śmiercią. Ani również podano ów preparat, który prawdopodobnie wywołał u dziewczynki reakcję alergiczną i dlatego zapadła w śpiączkę. Policja również wpada na trop lekarza eksperymentującego na pacjentach - profesora Rudkiewicza. To on podmienił lekarstwa i zrzucił całą winę na Nowaka. Anestezjolog chciał donieść o wszystkim, pokłócili się i doszło do nieszczęśliwego wypadku. Profesor nie może poradzić sobie z wyrzutami sumienia i postanawia skoczyć z dachu. Na szczęście ojciec Mateusz przekonuje go, że to zły pomysł. Mimo, że obaj spadają strażakom udaje się zapobiec tragedii. Po wszystkim ksiądz zostaje wezwany do kurii, ponieważ znowu wtrącił się w sprawy policji, jednak sprawa kończy się na upomnieniach. Ania wraca do zdrowia. Pod koniec dnia Michał przychodzi do kościoła by zwrócić pieniądze.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki