FANDOM

Egzamin
Sezon 2, odc. 29
Odc.29
Informacje podstawowe
Premiera 20.12.2009
Reżyseria Maciej Dejczer
Chronologia
Poprzedni odcinek Sekrety klasztoru
Następny odcinek Miłość Natalii

Egzamin - to dwudziesty dziewiąty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

W nocy na uczelni dochodzi do morderstwa. Ofiarą jest doktorant Stefan Bera, został uderzony w głowę łańcuchem. Policjanci zabierają łańcuchy z rowerów i motorów do analizy. Mateusz zostaje poproszony o prowadzenie wykładów z etyki na uczelni. Chce również urządzić stołówkę dla biednych przy kościele. Analiza wykazuje, że na jednym z łańcuchów znaleziono krew zamordowanego. Po przyjeździe na uczelnie ksiądz dowiaduje się o zabójstwie. Jeden ze studentów, Robert Sterczyk proponuje proboszczowi podwózkę na skuterze (dętka w rowerze się przedziurawiła). W trakcie jazdy zatrzymują ich Nocul i Gibalski i zabierają Roberta w związku z podejrzeniem zabójstwa. Chłopak zaprzecza wszystkiemu. Jednak to na łańcuchu jego skutera znaleziono krew ofiary. Agnieszka, dziewczyna Roberta i jego przyjaciel Adam bronią go. Trwają przygotowania stołówki. Natalia wszystkiego się czepia. Agnieszka przychodzi do księdza, żeby się wyspowiadać i przyznaje, że zdradziła Roberta ze Stefanem, jednak była to jednorazowa sprawa. Na uczelni proboszcz dowiaduje się, że zamordowany rok wcześniej ukradł pracę doktorską Sterczyka. Później Agnieszka wyznaje duchownemu, że Stefan szantażował profesora Mandaryńskiego i jego asystenta, którzy sprzedawali egzaminy. Dziewczyna jednak nie chce mówić o tym policji, bo Stefan zmienił i jej ocenę, ale bez jej wiedzy. Prosi proboszcza, by ten powiedział o wszystkim policji. Mateusz rozmawia z Mietkiem na temat sprawy i opowiada mu o szantażu. Sugeruje, żeby zorganizować prowokację. Możejko początkowo nie chce się zgodzić, ale Nocul go przekonuje. Agnieszka ma zostać żywą przynętą, ale stawką jest jej najważniejszy egzamin. Dziewczyna celowo oblewa. Chwilę później asystent profesora proponuje jej pomoc, ale nie bezinteresowną - 500 złotych. Mateusz zostaje wezwany do biskupa, który oznajmia mu o niepokojących telefonach na temat prywatnego śledztwa. Jednak eminencja ufa proboszczowi. Stołówka wygląda coraz lepiej. Nocul przynosi talerze, na który policjanci zrobili zrzutę. Oznajmia księdzu, że profesor i asystent przyznali się jedynie do brania łapówek. Duchowny chce się widzieć z Robertem. Niestety, chłopak nie chce się z nikim widzieć. Agnieszka jest załamana, ponieważ Robert dowiedział się o jej romansie z tajemniczego listu i teraz nie ma dla niego znaczenia czy zostanie skazany czy nie. Policji udaje się dostać do listy studentów, którą uzupełniał Bera. Na liście nie ma nazwiska Agnieszki. Na uczelni Adam próbuje zbliżyć się do Agnieszki. Okazuje się, że wiedział o romansie i zmienionej ocenie. To on zabił Stefana. Zaczyna atakować dziewczynę. Na szczęście w porę przychodzą policjanci z księdzem i opanowują sytuację. Chwilę potem na miejsce przybywa Możejko. Stołówka dla biednych jest już otwarta. Przychodzi nawet Orest i przynosi owoce.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki