FANDOM

Eden
Sezon 6, odc. 70
Informacje podstawowe
Premiera 08.09.2011
Reżyseria Andrzej Kostenko
Chronologia
Poprzedni odcinek Ogrodnik
Następny odcinek Powrót Piotra

Eden - to siedemdziesiąty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Możejko wyjeżdża na tydzień urlopu, a jego obowiązki przejmuje Nocul. Olga Wiercińska (szefowa firmy budowlanej "Eden") kłóci się z Wróblem, ponieważ zamówione mieszkania nie są jeszcze gotowe. Policjanci zostają wezwani na budowę osiedla, gdzie doszło do wypadku - Wiercińska wypadła z balkonu. Znalazł ją księgowy Andrzej Dybowski. Na balkonie policjanci znajdują komórkę. Na plebanię przyjeżdża Wróbel z córką Agatą. Mietek rozmawia z kierownikiem budowy Markiem Przybylskim. Paruzel ustala, że ostatni telefon i SMS na komórce pochodziły od Marka, a treść SMS brzmiała "Kocham cię". Agata chce wziąć ślub konkordatowy. W trakcie rozmowy ksiądz zauważa, że Pluskwa awanturuje się z chłopakiem, który kręcił się koło auta Wróbla, ale duchowny puszcza go wolno. Na komendzie Przybylski przyznaje, że miał romans z Wiercińską. Mietek ustala, że mieszkanie, z którego wypadła kobieta należało do Agaty Wróbel. Gibalski wyjawia koledze, że Agata to jego narzeczona i ściąga Wróbla na komendę. Przemek zostaje odsunięty od sprawy. Samochód Wróbla widziano przed bramą Eden, jednak ten zaprzecza, aby miał coś wspólnego z wypadkiem Wiercińskiej, a jedynie proponował jej przejęcie zarządzaniem firmą. To wszystko sprawia, że Wróbel ma motyw. Przemek z Agatą przychodzą na plebanię i proszą Mateusza o pomoc. Proboszcz udaje się na komisariat, żeby porozmawiać z Mietkiem, ale ten pozostaje nieugięty. Następnie jedzie na teren budowy osiedla i rozmawia z Dybowskim, który przyznaje, że firma ma problemy finansowe. Nocul przychodzi na plebanie, gdzie ksiądz uświadamia mu, że odmowa Wiercińskiej eliminuje motyw Wróbla (nie zyskałby nic na jej śmierci). Następnego dnia proboszcz ponownie udaje się na budowę, żeby spotkać się z Przybylskim, który mówi mu, że biuro ma jeden komplet kluczy, a właściciele drugi. Mieszkanie obok tego z którego wypadła Wiercińska nie jest sprzedane, ale biuro nie ma kluczy. Prawdopodobnie zostało sprzeda niedawno. Dybowski chce odwiedzić szefową w szpitalu, ale Wierzbicki nie może go wpuścić. Mateusz spotyka się z Agatą i Przemkiem, którzy twierdzą, że nie mają kluczy do mieszkania. Duchowny ogląda miejsce przestępstwa i znajduje tam klucze od mieszkania nr 13 (mieszkanie obok). Natychmiast ściąga policję. Ksiądz prosi Gibalskiego, aby ten przejrzał dokumentację z Edenu. Udaje mu się tam znaleźć dowód, że Wiercińska zapłaciła za mieszkanie numer 13. Dzięki temu Wróbel może wyjść z aresztu. Agata i Przemek dziękują księdzu. Nowym podejrzanym staje się Marek (mieszkanie miało być dla niego i Olgi). Mężczyzna zeznaje iż Wiercińska powiedziała mu, że Dybowski naciągnął ją na wielkie pieniądze, przez co zgodziła się na ofertę Wróbla. Przybylski zostaje zatrzymany. Wieczorem Nocul przychodzi do Mateusza, który nie wierzy w winę Marka i chce z nim porozmawiać. Przybylski wyznaje księdzu, że Dybowski był konkubentem Wiercińskiej i mógł być o nią zazdrosny. Duchowny opowiada o wszystkim Mietkowi. Pracownik banku nie może jednak udzielić informacji bez nakazu prokuratora. Wobec tego Mateusz wpada na inny pomysł. Nocul przyjeżdża do Eden, gdzie mówi Dybowskiemu, że to prawdopodobnie był wypadek i przy nim zdejmuje ochronę spod sali Wiercińskiej. Księgo udaje się do szpitala i usiłuje udusić Wiercińską. Okazuje się jednak, że to przebrany Gibalski. Dybowski zostaje zatrzymany i wyznaje, że część pieniędzy otrzymywanych od klientów szły na giełdę i to stąd wzięły się problemy finansowe. Wiercińska chciała sprzedać akcje. Dybowski czuł, że przyjmie ona propozycję Wróbla. Właśnie dlatego wypchnął ją z balkonu, po czym wziął klucz do mieszkania numer 12 i przeniósł tam komórkę Olgi. Mateusz zapowiada ślub Agaty i Przemka. Mietek gratuluje koledze.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki