FANDOM

Dzień papieski
Sezon 10, odc. 127
Informacje podstawowe
Premiera 10.10.2013
Reżyseria Artur Żmijewski
Chronologia
Poprzedni odcinek Słowo faceta
Następny odcinek Celebryta

Dzień papieski - to sto dwudziesty siódmy odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Norbert Maryś nie chce opuścić kamienicy, w której mieszka z czwórką synów. Podczas spotkania dotyczącego obchodów 13. Dnia Papieskiego Mateusz oświadcza, że rezygnuje z organizacji uroczystości. W nocy policja zostaje wezwana pod kamienicę, gdzie Maryś został uderzony w głowę kawałkiem drewna. Mężczyznę znalazł najstarszy syn, Jarek. Rano, na komendzie chłopcy sprawiają sporo kłopotów policjantom, zwłaszcza Gibalskiemu. Jarek chce się zająć rodzeństwem, ale jest nieletni, więc Nocul musi wezwać opiekę społeczną. Po wyjściu chłopców na komisariat przychodzi Jan Morawski, właściciel kamienicy. Mietek wie, że ten chciał wykurzyć Marysia z kamienicy stosując niekonwencjonalne metody (wyłączenie prądu i wody). Natalia mówi księdzu, że podejrzewa u niego kryzys wieku średniego. Morawski spotyka się z Jerzym Wicharym, którego wynajął, żeby wykurzyć rodzinę Marysiów z kamienicy. Proboszcz odwiedza chłopców w ich mieszkaniu, gdzie Jarek mówi mu, że ojciec przed śmiercią matki był zupełnie inny - przede wszystkim nie pił. Duchowny zauważa na ścianach malunki chłopaka, a przez okno widzi czerwony, sportowy samochód. Gdy na drewnie stojącym przed budynkiem wyczuwa zapach benzyny dzwoni do Mietka. Paruzel podejrzewa, że ktoś chciał podpalić kamienicę. Mateusz z chłopcami odwiedzają w szpitalu Marysia. Karolina mówi księdzu o stanie mężczyzny. Później Nocul i Górska przesłuchują Morawskiego, który przyznaje, że wynajął firmę Wichary Security, która miał mu pomóc wykurzyć rodzinę Marysiów z kamienicy. Potem Mietek przychodzi na plebanię, gdzie zastaje proboszcza ćwiczącego na rowerze i mówi mu o ustaleniach. Policjanci przyjeżdżają do Wicharego, żeby sprawdzić jego auta. Na komendzie mężczyzna twierdzi, że nie ma nic wspólnego z pobiciem Marysia. Mateusz pokazuje znajomemu grafikowi Romanowi malunki Jarka. Mężczyzna jest zachwycony. Jeden z chłopców nagrywa czerwony samochód odjeżdżający spod kamienicy. Wichary przyznaje, że chciał podpalić drewno, ale wpadł na leżącego Marysia, więc uciekł, ale Mietek mu nie wierzy. Maryś odzyskuje przytomność, ale nic nie pamięta. Ksiądz zauważa dziwne zachowanie Jarka. Jeden z braci próbuje ukraść kartę pamięci do telefonu, ale zostaje złapany przez ochroniarzy. Chłopak trafia na komendę, a w jego bucie policjanci znajdują kartę pamięci. Jarek przyjeżdża po brata. Mateusz sprawdza jak radzi sobie Jacek, który zajmuje się organizacją Dnia Papieskiego, gdy nagle dzwoni do niego Mietek. Na karcie policjanci znajduje nagranie, na którym widać, że to Jarek uderzył ojca. Nocul pokazuje je księdzu. Chłopak zostaje zatrzymany. Na spotkaniu w sprawie Dnia Papieskiego proboszcz sugeruje, żeby do wykonawców zaangażować dzieci z marginesu. Przed zabraniem przez pogotowie opiekuńcze Piotruś prosi księdza, żeby ten dał Jarkowi jego piórnik. Morawski jest zachwycony malunkami Jarka. Zaczyna się burzenie kamienicy. Mateusz oznajmia Jarkowi, że stanie przed sądem dla nieletnich i przekonuje go do malowania. Wichary wychodzi z aresztu. Na rozprawie Morawski ręczy za Jarka i zobowiązuje się do podjęcia opieki nad nim. Norbert z synami urządza nowe mieszkanie. dzieci występują na Dniu Papieskim, co wzbudza wielki podziw. Proboszcz opowiada biskupowi o Morawskim, oraz o przeróbce starych stajni na świetlicę dla dzieci z problemami. Biskup gra na gitarze przy remoncie, co nie podoba się jego sekretarzowi.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki