FANDOM

Druga szansa
Sezon 6, odc. 74
Informacje podstawowe
Premiera 06.10.2011
Reżyseria Wojciech Nowak
Chronologia
Poprzedni odcinek Zatruta woda
Następny odcinek Zanik pamięci

Druga szansa - to siedemdziesiąty czwarty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Natalia oznajmia księdzu, że kupiła wycieczkę do Turcji. Nagle duchowny widzi w telewizji komunikat o zamknięciu zakładu Uni Budex. Mateusz jedzie do zakładu i spotyka tam ojca Zosi Dołęckiego, która planuje wziąć ślub z Jakubem i dawno nie widziała się z ojcem. Mateusz próbuje załagodzić awantury między pracownikami, a szefem. Natalia pakuje się na wycieczkę. Babci nie podoba się ten pomysł. Zosia przymierza suknie ślubną w towarzystwie ciotki Urszuli. Ojciec Zosi przychodzi do kościoła na mszę weselną. Niespodziewanie przyszli państwo młodzi znajdują martwą Urszulę w pralni. Na miejsce przyjeżdża policja. Nocul wyklucza motyw rabunkowy, a Gibalski zauważa, ze w kalendarzu ofiary przy każdej dacie jest jakaś liczba. Znajduje tam również bilety lotnicze. Po chwili przychodzi ksiądz. Zosia jest wściekła, że narzeczony zaprosił jej ojca. Natalia zauważa, że babcia źle się czuje, więc chce wezwać lekarza, ale proboszcz uważa, że to nie konieczne. Mietek przesłuchuje ojca Zosi, który był widziany w okolicach pralni w dniu zabójstwa, jednak ten twierdzi, że nie ma nic wspólnego z zabójstwem. 12 lat temu mężczyzna stracił prawa do opieki nad córką z powodu uzależnienia od alkoholu. Zosia obwinia ojca o śmierć matki, ale Jakub nie wierzy, aby ten zabił Urszulę. Ksiądz spotyka Mietka, który opowiada mu o wynikach śledztwa. Mateusz udaje się do pralni, gdzie Zosia mówi mu, że Jakubowski pożyczał pieniądze od ciotki, a teraz nie ma z czego oddać. Później odwiedza Dołęckiego i zapewnia go, że w niego wierzy. Mateusz opowiada Noculowi o Jakubowskim. Ekspertyza wykazuje, że odciski Dołęckiego były tylko na wizytówce z kalendarza ofiary. Poza tym Mietek ustala, że numery przy datach w kalendarzu to kwoty w tysiącach, jakie Urszula pożyczała Jakubowskiemu właściciela firmy Uni Budex. Dołęcki zostaje wypuszczony. Gdy Mateusz odbiera sutannę z pralni okazuje się, że w kieszeni został różaniec. Zosia wciąż jest obojętna wobec ojca. Możejko przesłuchuje Jakubowskiego, który przyznaje, że pożyczał pieniądze od ofiary, ale jej nie zabił. Natalia dostaje telefon, że biuro podróży zbankrutowało. Orest denerwuje się, że wszyscy z tego powodu dzwonią na policję. Gospodyni jest zrozpaczona. Dołęcki przychodzi do córki, żeby przeprosić za wszystkie lata, a ta zaprasza go na kolację. Policjanci mają urwanie głowy, więc Orest z Mietkiem wychodzą na dwór. Następnego dnia ksiądz dowiaduje się od policjantów, że ktoś włamał się do pralni. Świadek zeznaje, że sprawca miał ciemną karnację. Zosia twierdzi, że nic nie zginęło. Mateusz sądzi, że to morderca wrócił po coś, co wcześniej zostawił. Gibalski ustala, że właścicielem biura podróży i kilku innych biur jest spółka Madex, a kilka z nich zostało zamknięte. Proboszcz przychodzi do hotelu, gdzie dowiaduje się, że właścicielem podejrzanego samochodu jest Roman Madej. W banku kasjerka zauważa u niego broń. Na zapleczu pralni znaleziono dwa paszporty na tą samą osobę Ahmed Celig i Roman Madej. Kasjerka dzwoni do banku i mówi o Madeju i jego broni. Duchowny dzwoni do Nocula. Mietek i Gibalski przyjeżdżają do baku, gdzie kasjerka opisuje im podejrzanego. Nagle Mietek dostaje telefon, że Madej jest poszukiwany, a ksiądz go namierzył. Proboszcz udaje się do hotelu, bo wie już, że to Roman zabił Urszulę, ale nie było to zaplanowane, chciał jedynie zabrać lewe paszporty. Madej wyciąga broń, ale w porę wchodzą policjanci i opanowują sytuację. Na komendzie Ahmed mówi, że Urszula znalazła jego paszporty i zagroziła policją, więc uderzył ją żelazkiem. Przyznaje się również do oszustw. Piotr i reszta chowają kotlety Natalii.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki