FANDOM

Drift
Sezon 14, odc. 175
Informacje podstawowe
Premiera 10.09.2015
Reżyseria Artur Żmijewski
Chronologia
Poprzedni odcinek Panaceum
Następny odcinek Świadek oskarżenia

Drift - to sto siedemdziesiąty piąty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Mateusz spotyka biznesmena Andrzeja Kromera, który wyznaje, że jego syn Igor ciągle szaleje nowym samochodem. Justyna przychodzi do sklepu, gdzie trafia na Pluskwę. Nagle sprzedawca zauważa, że banknoty, którymi zapłacił Waldek są fałszywe, więc szybko idzie do szefa. Ten dzwoni na policję. Pluskwa zostaje zatrzymany, ale Justyna nie wierzy w jego winę. Natalia jest wściekła, bo Waldek nie przyszedł ze sklepu. Babcia przegląda w internecie zdjęcia Malezji. Na komendzie Waldek twierdzi, że nie wie skąd ma lewe pieniądze. Policjanci puszczają go pod warunkiem, że spróbuje dowiedzieć się, kto rozprowadza fałszywe banknoty. Justyna postanawia napisać w gazecie jak poznać fałszywy banknot. Jeden z dziennikarzy sugeruje zapytać policję. Proboszcz przez telefon umawia się z Andrzejem na spotkanie. Na komisariacie Orest tłumaczy Justynie różnice między normalnymi a lipnymi pieniędzmi. Wieczorem ksiądz przyjeżdża do domu Kromera, jednak Igor nie ma ochoty z nim rozmawiać. Rano Waldek przychodzi na plebanię i mówi Natalii i Mateuszowi o aferze z fałszywkami. Gospodyni czyta o różnicach między banknotami. Duchowny prosi Pluskwę o przysługę. Natalia zauważa torbę z kosmetykami i babcia oznajmia, że wygrała wycieczkę do Malezji. Igor spotyka się ze znajomym za miastem w sprawie pieniędzy. Gibalski i Marczak pytają Filipiaka o lewe dwudziestki. Barman przyznaje, że były u niego, ale nie zgłosił tego ponieważ myślał, że policja już wie. Nagle Gibal dostaje wezwanie do Rzeczki Mokrej. Waldek podziwia drift urządzony za miastem. Okazuje się, że jednym z kierowców jest ksiądz. Brat Igora, Kacper, jest w szoku. O dziwo Igor nie zjawił się i nie odbiera telefonu. Jego kolega Rafał też nie wie co się stało. Pluskwa postanawia spróbować driftu. Policjanci docierają do Rzeczki Mokrej, gdzie karetka zabiera postrzelonego Igora. Rowerzyści zeznają, że zobaczyli samochód, a obok zakrwawionego chłopaka. Nocul mówi szefowi o postrzeleniu. Kacper martwi się o brata. Nagle dzwoni do niego ojciec i mówi, że Igora postrzelono. Policyjny ekspert ogląda fałszywkę i stwierdza, że to fachowa robota i trafiła na rynek niedawno. Natalia jest przekonana, że wycieczka to oszustwo, ale Lucyna nie chce w to wierzyć. Mateusz zauważa, że drobnym drukiem jest napisany niekorzystny warunek. Mietek i Orest przyjeżdżają do szpitala, gdzie wciąż trwa operacja Igora. Policjanci przesłuchują rodzinę chłopaka. Kacper mówi im, że brat miał driftować z proboszczem. Pluskwa mówi Mateuszowi, że przypomniał sobie, że ostatnio robi zakupy głównie na bazarku. Możejko postanawia wysłać tam Mariana przebranego za poetę. Ksiądz przyjeżdża pod szpital i słyszy jak Kacper kłóci się z kimś przez telefon. Marczak odkrywa, że to sprzedawca ze stosika ze sprzętem elektrycznym wprowadza lewe dwudziestki. Podczas zatrzymania mężczyzny i jego wspólnika Orest zostaje postrzelony w ramię. Andrzej nie wie co syn robił pod miastem. Wychodząc od Igora proboszcz zauważa postrzelonego inspektora. Mietek dzwoni po Darię. Duchowny znów słyszy podejrzaną rozmowę telefoniczną Kacpra. Justyna dowiaduje się o postrzeleniu Możejki. Orest odsyła aspiranta do pracy i każe mu dorwać fałszerzy. Śledząc Kacpra Mateusz dociera do starego garażu za miastem. Tam chłopak kłóci się z jakimś mężczyzną. Nocul i Marczak przesłuchują Mariana Jaźwika, który twierdzi, że to mężczyzna o imieniu Robert dawał mu do rozprowadzania lewe banknoty. Jednak nigdy nie był w jego fabryczce. Aspirant postanawia zrobić portret pamięciowy. Nagle dostaje telefon od księdza, żeby przyjechał do garażu za miastem. Justyna chce odwiedzić Możejkę, ale gdy zauważa u niego Darię, która postanowiła być z nim, odchodzi. Mietek i Gibal przyjeżdżają do garażu i zatrzymują Kacpra i Roberta. Na komendzie Kacper przyznaje, że rozkręcił biznes z fałszywkami, ale zabrakło mu pieniędzy, więc pożyczył od Igora, który nic nie wiedział o nielegalnym interesie. Jednak potem chłopak się rozmyślił, potem spotkał się z Robertem i pistolet sam wystrzelił. Mateusz odwiedza Andrzeja, któremu jest przykro z powodu tego, co zrobił Kacper. Podwładni przynoszą Możejce prezenty. Proboszcz załatwia babci wyjazd do ośrodka w Sudetach.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki