FANDOM

Doskonała
Sezon 10, odc. 131
Informacje podstawowe
Premiera 07.11.2013
Reżyseria Wojciech Nowak
Chronologia
Poprzedni odcinek Zakładniczka
Następny odcinek Radar

Doskonała - to sto trzydziesty pierwszy odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Natalia przyjeżdża do hotelu Eden, gdzie umówiła się z szefem kuchni Kęcikiem, żeby zaczerpnąć kilku rad. Spotyka tam Olę Nocul, której przyjaciółka Julka Magdziak chce zostać modelką. W hotelu odbywa się konkurs na miss. Gospodyni zauważa zapłakaną dziewczynę, ale te nie chce z niż rozmawiać. Kęcik radzi Natalii przygotowywać tradycyjne potrawy. Wieczorem Kamil Hanisz, menadżer kursu dla przyszłych miss, poszukuje Julii, gdy nagle Natalia wzywa pomocy. Okazuje się, że znalazła ciało Julii. Gospodyni dzwoni do Mateusz i mówi mu o tym. Nocul przesłuchuje Natalię. Lekarz stwierdza, że denatka ma skręcony kark, możliwe, że przez upadek z wysokości, a na szyi ma otarcia. Marczak rozgląda się po hotelu. Ksiądz dociera na miejsce tragedii, gdzie spotyka Kamila. Po powrocie na plebanię Natalia nie może spać bo ciągle myśli o Julii. Babcia proponuje nalewkę. Następnego dnia policjanci dostają wyniki sekcji, które potwierdzają przypuszczenia lekarki. Ponadto sprawcą prawdopodobnie był mężczyzna, jedynym śladem był opiłek metalu i prawdopodobnie nie było to samobójstwo. Górska ustala, że zabita miała chłopaka - Witolda Raczko, który uczy się w technikum mechanicznym i pracuje w warsztacie ojca. Możejko każe ściągnąć go na komendę. W warsztacie Karolina i Mietek zastają ojca Witka, który wie już o śmierci Julki. Gdy przyprowadza policjantów do syna, ten próbuje uciec, ale Górska go łapie. Podczas spowiedzi Kamil wyznaje, że miał romans z Julią, która zerwała ze swoim chłopakiem, który zaczął ją dusić parę godzin przed tragedią. Zapewnia również, że jego żonie Ince nie przeszkadzają zdrady. Duchowny radzi mu iść na policję. Na komisariacie Witek przyznaje, ze poszarpał Julkę, ale potem ją puścił. Jednak Możejko i Nocul mu nie wierzą. W kościele Mateusz zauważa zapłakaną Irenę ciotkę Julii, która traktowała ją jak własną córkę. Ksiądz namawia ją do modlitwy. Później proboszcz odwiedza Witka, który zapewnia go, że kochał ofiarę i nic jej nie zrobił. Byli szczęśliwi, dopóki dziewczyna nie postanowiła zostać modelką. Wtedy chłopak przestał jej odpowiadać i mogła spotykać się z Haniszem. Chłopak ostatni raz widział ukochaną podczas szarpaniny. Wieczorem przy szachach Mietek mówi księdzu o podejrzeniach wobec Witka, ale duchowny jest pewny co do niewinności chłopaka i radzi aspirantowi prześledzić kilka godzin między kłótnią a śmiercią Julii. Następnego dnia Mateusz ogląda pokój zabitej i pyta Irenę czy nie zauważyła nic dziwnego w zachowaniu Julii, ale ta twierdzi, że nie. Daje mu również kalendarz dziewczyny. Karolina i Mietek przyjeżdżają do Eden, ponieważ Kamil do nich zadzwonił. Tam spotykają Inkę, która mówi im o romansie, ale nie ma nic przeciwko. W kalendarzu proboszcz znajduje pusty bilecik. Hanisz opowiada policjantom o swoim romansie, oraz o awanturze między Julią i Witkiem. W barze Orest mówi Noculowi, że podejrzewa, że zwłoki zostały przemieszczone. Następnego dnia Mateusz spotyka się z przyjaciółką denatki, Olgą Jung i pyta ją czy wie czego dotyczą liczby z pamiętnika Julii. Niestety dziewczyna nie wie o co chodzi. Ponadto twierdzi, że Witek nie pasował do Julii. Mietek ustala, że po awanturze ofiara poszła do sauny, potem wróciła do hotelu i rozmawiała z Haniszem, a ostatni raz była widziana w parku. Po południu kłóciła się z Anitą Malinowską, która tego dnia została wyeliminowana z konkursu. Podczas zakupów Natalia spotyka Kęcika, który zaprasza ją do swojej kuchni i daje jej kupon z Edenu. Na komisariacie Anita twierdzi, że Julia ją wygryzła przez romans z Kamilem. Natalia przyjeżdża do Eden na zabiegi. Kamil na spowiedzi mówi księdzu, że zdał sobie sprawę, że Inka udawała, że nie obchodzą jej jego romanse więc postanowił z nimi skończyć. Na komendę przychodzi Anita i mówi Karolinie, że widział Julię jak wchodziła do SPA z Olga. Pop powrocie na plebanię gospodyni opowiada babci o zabiegach. Duchowny zauważa jej kupon co naprowadza go na trop. Mateusz odnajduje Olgę, bo wie już, że Julia była anorektyczką, a cyfry to liczba kalorii o które zmniejszała swoją dietę. Dziewczyna mówi, że po wyjściu ze SPA Julia wyszła na balkon się przewietrzyć i spadła. Od razu zginęła, a Olga wystraszyła się, że ją o to oskarżą, więc przeniosła zwłoki. Możejko i Górska przyjeżdżają po Olgę. Natalia omal nie przypala gęsi.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki