FANDOM

Demony
Sezon 12, odc. 158
Informacje podstawowe
Premiera 13.11.2014
Reżyseria Artur Żmijewski
Chronologia
Poprzedni odcinek Medalion
Następny odcinek Złoty interes

Demony - to sto pięćdziesiąty ósmy odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Mateusz przychodzi na spotkanie z pisarką Manuelą Korcz. Jeden z uczestników dostrzega podobieństwa książki „Duchy Przeszłości” z prawdziwą historią, jednak Manuela zapewnia, że to tylko fikcja literacka. Natalia zna pisarkę, bo ta 10 lat wcześniej wyjechała z Sandomierza i zapoznaje Manuelę z księdzem. Proboszcz zaprasza ją na plebanię. W nocy Korcz śni, że jest małą dziewczynką i zagląda przez szparę w drzwiach do pokoju. Gdy się budzi dzwoni do ojca Edwarda, ale odbiera jej macocha Krystyna. Manuela wychodzi z domu i zostaje potrącona przez samochód. Rano Natalia jest niewyspana, bo wciągnęła ją książka. Policja dociera na miejsce potrącenia. Nocul zdaje szefowi raport. Janina Makowska, która wynajmuje pokój Manueli zeznaje, że ta nie mówiła, ze gdzieś się wybiera. Możejko zastanawia się czemu Korcz miałaby wychodzić w nocy z domu. Mietek i Gibal przyjeżdżają do szpitala, gdzie zastają ojca i macochę Manueli. Jest tam też proboszcz, który dowiaduje się od policjantów o wypadku. Nocul i Gibalski chcą spróbować swoje szczęścia w grze losowej. Orest prosi Ewę, żeby nie używała świec zapachowych. Basia radzi mężowi zmienić metodę zakreślania numerów (zawsze zakreśla swoją datę urodzin). Według bilingów Manuela po zadzwonieniu do ojca dzwoniła dwa razy do Karola Wituckiego. Mateusz odwiedza Makowską, która mówi, że Korcz jest w konflikcie z macochą, a w książce napisała o problemach z chłopakiem, a Manuela ze swoim rozstała się dwa lata wcześniej. Makowska prosi księdza o pomoc w naprawieniu pozytywki Korcz. Po przesłuchaniu Edwarda Możejko wzywa do siebie Nocula. Wcześniej Przemek daje koledze kupon. Policjanci przesłuchują Karola, który twierdzi, że Manuela poprosiła go o spotkanie, ale gdy nie dotarła uznał, że się rozmyśliła. Natomiast o wypadku dowiedział się z prasy. Jednak Kobylicka mówi, że w gazetach nie ma o tym ani słowa i jest pewna, że to nie był wypadek tylko usiłowanie zabójstwa. Pani aspirant chce zająć się tą sprawą. Proboszcz do późna czyta książkę. Natalia mówi, że autorka miała trudne dzieciństwo, bo po śmierci matki, Heleny, ojciec bardziej interesował się macochą niż córką. Następnego dnia okazuje się, że Witucki wjeżdżał na parking, kiedy potrącona do niego dzwoniła, a na masce samochodu jest wgniecenie. Mateusz dzwoni do Mietka i dowiaduje się o podejrzeniach. Na komisariacie Karol twierdzi, że nie ma nic wspólnego z potrąceniem i żąda adwokata. Ksiądz przychodzi do aresztu i Witucki mówi mu, że był na imprezie i wracał będąc pod wpływem alkoholu, dlatego nie powiedział o tym policji. Natomiast zagniecenia powstały przy parkowaniu w centrum handlowym. Wieczorem Nocul przychodzi na plebanię, gdzie proboszcz sugeruje, że zakończenie nie jest fikcją i autorka mogła kogoś szantażować. Na zdjęciach ze spotkania Natalia zauważa Zbigniewa Ratajskiego, który sprzedał jej koleżance mieszkanie na terenie zalewowym. Nagle aspirant zostaje wezwany na komendę. Tam Ewa mówi mu, że na zdjęciach z miejsca wypadku zauważyła ślady opon 50 metrów od miejsca wypadku, więc sprawca czekał na Korcz i wiedział, że ta wyjdzie z domu. Kobylicka proponuje przejście na "ty". W nocy Mietek dostaje telefon z pracy. Policjanci przygotowują się do odprawy. Mateusz odwiedza Krystynę, która mówi, że Manuela była o nią zazdrosna i ubzdurała sobie, że macocha miała romans z jej ojcem jeszcze za życia matki. Duchowny pokazuje Edwardowi pozytywkę. Ekspertyza potwierdza, że ślady na aucie Karola pochodzą ze złego parkowania. Kobylicka mówi, że Ratajski i jego żona, była radna Sandomierza, byli podejrzewani o śmiertelne potrącenie inspektora nadzoru budowlanego, ale sprawę umorzono. Tę historię opisała Manuela, jednak z innym zakończeniem: radna podała potrąconemu środek zwiotczający mięśnie, przez co ten umarł w szpitalu. A Poza tym Ratajski naciągnął kilka osób na kupno mieszkań na terenie zalewowym. Nocul mówi, że podczas spotkania Zbigniew groził Korcz. Na komendzie Ratajski twierdzi, że wytoczyłby proces o zniesławienie, ale nie próbował zabić Manueli, a w noc potrącenia był przy żonie w hospicjum. Mietek dowiaduje się, że z Gibalem wygrali 5 tys. Ksiądz przyjeżdża do szpitala, gdzie Edward mówi mu, że uciekał od córki, bo nie potrafił jej pomóc po śmierci żony. W dzieciństwie Manuela miała koszmary nocne i konfabulowała. Policjanci odbierają nagrodę. Nocul mówi proboszczowi o wygranej, a alibi Ratajskiego się potwierdziło. Możejko jest wściekły, że media dotarły do sprawy. Ewa chce dać Korcz ochronę, ponieważ w jej książce sprawca wraca, by dokończyć dzieło. Orest daje 24 godziny na znalezienie sprawcy. Mietek i Ewa udają się do kawiarni, gdzie Kobylicka zauważa, ze pisarka nie lubi kobiet. Wyjawia koledze, że 5 lat wcześniej bliską jej osobę potrąci samochód, a sprawca nie został zamknięty. Ksiądz dowiaduje się od Makowskiej, że Manuela była pod opieką psychologa w Kielcach. To dobra znajoma Janiny i niedługo przyjedzie do Sandomierza. Proboszcz spotyka się z psycholog, która mówi, ze Korcza ciągle miała ten sam sen - śniło jej się, że jest małą dziewczynką, stoi przed drzwiami i wie, że za nimi dzieje się coś złego, ale gdy tam zagląda - budzi się. Nawet hipnoza nie pomogła, więc poradziła jej pisać książki. Wieczorem Ewa i Nocul przygotowują się do całonocnej pracy. Gdy Emilka mówi o serialu, w którym jedna kobieta zabiła drugą z zazdrości o mężczyznę Mateusz dzwoni do Edwarda i dowiaduje się, że Krystyna pojechała do szpitala. Kobylicka podejrzewa, że sprawca kryje się w przeszłości, a Mietek mówi jej, że macocha autorki była kiedyś pielęgniarką (w książce radna zabiła inspektora przebrana za pielęgniarkę). Nagle aspirant dostaje telefon od księdza, że muszą jechać do szpitala. Duchowny przyłapuje Krystynę na próbie zabójstwa Manueli i domyśla się, że to ona zabiła matkę pisarki: Edward zatrudnił ją do opieki nad chorą żoną, ale wdali się w romans, więc postanowiła zabić Helenę, a Manuela wszystko widziała, ale nie potrafiła tego zrozumieć, gdyż miała zaledwie 5 lat. Policjanci słyszą jak Krystyna przyznaje się do zabójstwa i potrącenia Manueli, więc zatrzymują ją. Ewa wyjeżdża z Sandomierza. Gdy Basia widzi jak żegna się z Mietkiem jest wściekła i podejrzewa romans.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki