FANDOM

Daleki krewny
Sezon 9, odc. 115
Informacje podstawowe
Premiera 11.04.2013
Reżyseria Filip Zylber
Chronologia
Poprzedni odcinek Zbrodnia na pierwszą stronę
Następny odcinek Pluskwa

Daleki krewny - to sto piętnasty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Mateusz przychodzi do kawiarni i oddaje właścicielowi Wiesławowi Górce "Przygody księdza Browna". Jego syn Darek studiuje prawo, a córka Eliza pomaga w kawiarni. Konrad Partyka, który właśnie przyjechał do Sandomierza szuka Nocula. Gdy trafia na aspiranta oznajmia mu, że jest jego synem. Jako dowód pokazuje miłosny list aspiranta do Janiny (matki chłopaka). Mietek znał ją będąc w wojsku w Żwirach. Kobieta niedawno umarła. Nagle do knajpy wchodzi Basia, więc mąż mówi jej, że to syn jego dalekiej kuzynki, Aliny. Noculowa zaprasza go na kolację. Były pracownik, Elek Wojszczuk odgraża się właścicielowi kawiarni, ale aspirant interweniuje. Basia zauważa, że chłopak upuścił zeszyt z rysunkiem Wiesława. Mietek mówi Mateuszowi o Konradzie. Aspirant w wojsku upił się na przyjęciu do nieprzytomności, a ostatnia rzecz jaką pamięta był taniec z Janiną. Potem już jej nie widział. Duchowny radzi mu powiedzieć żonie, ale ten nie chce o tym słyszeć. Ksiądz zauważa notes i proponuje, że odda go Elkowi. Wieczorem dochodzi do napadu na kawiarnie podczas którego Wiesław zostaje postrzelony. Nocul próbuje złapać napastnika, ale nie udaje mu się. Wiesław trafia do szpitala. Eliza twierdzi, że ojciec nie miał żadnych wrogów, mimo, że Elek wcześniej mu się odgrażał. Następnego dnia na plebanię przychodzi matka Elka, Dorota i prosi księdza, żeby ten porozmawiał z jej synem. Patryk daje Noculom prezenty. Mietek cały czas błądzi myślami. Patryk grzebie w rzeczach Noculów, a gdy Ola wchodzi do pokoju udaje mu się wykręcić. Konrad pośpiesznie opuszcza dom. Następnego dnia proboszcz odwiedza Elka w areszcie i oddaje mu notes. Chłopak przyznaje, że chciałby się zajmować rysowaniem komiksów i zapewnia, że nie napadł na bar, a podczas napaści był w Kielcach i próbował okraść z kolegą sklep zn komórkami. Duchowny radzi mu powiedzieć o tym policji. Mietek jest, gdy dowiaduje się, że Basia znów zaprosiła Patryka. Aspirant dzwoni do dawnego kolegi z wojska, Jurka, ale przerywa mu szef. Możejko i Karolina oznajmiają, że Wajszczuk powiedział w końcu co robił podczas napadu. Orest zauważa dziwne zachowanie Nocula. Znajoma Natalii informuje ją, że zmieniła pracę. Górskiej udaje się ustalić, że chłopak, który namówił Elka do włamania to Bogdan Małkiewicz. Gdy Nocul chce powiedzieć szefowi o swoim problemie rozmowa zostaje przerwana. Wieczorem aspirant spotyka się z Partyką i prosi, żeby opowiedział mu o sobie i o swojej matce. Chłopak mówi, że przypadkiem dowiedział się kim jest Mietek. Potem Nocul idzie do księdza, która namawia go żeby powiedział o wszystkim żonie. Natalia mówi, że Wiesław został wypisany ze szpitala. Dorota i Elek są wdzięczni Mateuszowi. Podczas spotkania rodzinnego Basia zauważa list Mietka do Janiny i dowiaduje się, że to matka Konrada. Noculowa domyśla się, że to syn jej męża. Możejko dostaje telefon, że znaleziono pistolet w kanale. Gdy wraca z Karoliną do domu zauważają Nocula samego w restauracji. Orest postanawia z nim porozmawiać. Inspektor radzi przeprowadzić badania DNA i zapewnia, że Basia mu wybaczy. Rano Mietek przychodzi do domu, gdzie zastaje Olę, która zapewnia, że go kocha. Gdy Możejko pokazuje Noculowi zdjęcie skradzionej podczas napadu bransoletki, ten rozpoznaje, że Konrad dał ją Basi. Chłopak twierdzi, że znalazł ją w okolicach baru, ale inspektor mu nie wierzy. Nocul mówi o wszystkim księdzu. Duchowny radzi mu powiedzieć o tym żonie. Basia początkowo nie chce wpuścić męża, ale temu udaje się ją przekonać. Rano ekspertyza wykazuje, że odciski na broni należą do Rafał Wosia, który miał sprawę o nielegalne posiadanie broni. Nagle Nocul dostaje portret oszusta naciągającego staruszków, który wygląda jak Konrad. Woś zgadza się powiedzieć prawdę. Eliza na spowiedzi wyznaje Mateuszowi, że na studiach Darek popadł w hazard i narobił długów. Chcąc je spłacić rodzeństwo wpadło na pomysł z napadem, w pistolet wzięli od Wosia. Myśleli, że ojca nie będzie wtedy w barze. Eliza i Darek mówią ojcu prawdę. Wiesław jest w szoku. Ukryli również fakt, że Darek nie chce być prawnikiem, a Eliza chciałaby studiować. Policja przyjeżdża po rodzeństwo. Konrad trafia na komendę, gdzie wyznaje, że nie jest synem ani Mietka ani Janiny, ale nieślubnym dzieckiem swojej ciotki Zofii i chciał wyłudzić pieniądze od Noculów. Wieczorem Mietek mówi o tym Mateuszowi.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki