FANDOM

Dębowa górka
Sezon 16, odc. 207
Informacje podstawowe
Premiera 20.10.2016
Reżyseria Wojciech Nowak
Chronologia
Poprzedni odcinek Konferencja
Następny odcinek Porzeczki

Dębowa Górka - to dwieście ósmy odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Patrycja Górska spotyka się ze swoim mężem Marcinem, który jest świadkiem koronnym w aferze paliwowej i boi się o swoje życie. Żona próbuje go uspokoić, ale nie udaje jej się to. Niedługo potem policjanci poprzebierani za robotników łapią mężczyznę. Dziubak wyjeżdża na tygodniowy urlop. Wieczorem Mietek odwiedza Mateusza i przy szachach opowiada mu o Marcinie. Natalii nie podoba się, że babcia usmażyła grzyby, więc proponuje, żeby wszyscy poszli następnego dnia do lasu. Rano Nocul zapewnia Patrycję, że jej mężowi nic nie grozi. W czasie transportu Marcina policjanci zatrzymują się na stacji, gdzie tajemniczy mężczyzna porywa Górskiego do furgonetki. Mężczyzna podejrzewa, że to ludzie Gruszczyńskiego. Chwilę potem udaje mu się uciec i ukryć w lesie. Tam zauważa Natalię i babcię. Gdy gosposia chce mu pomóc ten kradnie jej samochód i telefon, odjeżdża kawałek i zauważa w aucie ulotkę Parafialnego Stowarzyszenia Pomocy. Później dociera do starej stodoły, ukrywa się tam i postanawia zadzwonić do Waldka. Tymczasem policjanci usiłują namierzyć Marcina. Prokurator i asesor mają do nich pretensje o ucieczkę Górskiego i podejrzewają, że to jego żona wydała świadka. Pluskwa dociera do stodoły i opatruje ranną nogę Marcina, jednak nie chce mu pomagać. Orest wyjawia Mietkowi, że Pluskwa zna Górskiego z aresztu. Wieczorem Waldek przyjeżdża na plebanię, gdzie przychodzą do niego Nocul i Gibalski, żeby porozmawiać o Marcinie. W przyczepie furgonetki wypożyczonej przez Pluskwę ksiądz znajduje zakrwawione opatrunki. Na komendzie Waldek nie mówi policjantom o spotkaniu z Górskim. Mietek podejrzewa, że Pluskwa coś ukrywa. Proboszcz przyjeżdża po Waldka i mówi mu, że wie o spotkaniu z Marcinem. Duchowny namawia go do pomocy Górskiemu. Następnego dnia Pluskwa przywozi księdza do Marcina. Proboszcz próbuje z nim porozmawiać, ale bezskutecznie, więc zostawia sprawę Waldkowi, który postanawia zawieść Górskiego do żony. Nagle przyjeżdża radiowóz, z którego wysiadają Mietek i Natalia, która mówi Pluskwie o tym, że policja znalazła samochód i komórkę. Waldek spławia ich, a gdy wraca do furgonetki zauważa, że Marcinowi się pogorszyło. Ten jednak uparcie chce spotkać się z żoną. Później Pluskwa dociera do opuszczonego domu i zanosi tam Marcina. Na plebani Lucyna zauważa, że ksiądz zachowuje się inaczej. Warkulski przychodzi odebrać furgonetkę, jednak Mateusz nie może dodzwonić się do Waldka. Wieczorem proboszcz rozmawia z Noculem o Pluskwie i Górskim. Mietek i Orest proponują prokuratorowi przystać na warunki Marcina. Ten zgadza się, pod warunkiem, że będzie mógł wszystko nadzorować. Następnego dnia Waldek udając muzyka przekazuje Patrycji kartkę, po czym chce zawieść kobietę do męża. Po mszy do proboszcza przychodzi Natalia i mówi mu, że Waldek wieczorem próbował do niego zadzwonić, jednak w telefonie nie ma śladu po połączeniu. Nocul mówi księdzu, że Górska urwała się policjantom. Później gosposia skarży się księdzu na babcię, która gorzej się poczuła po zjedzeniu grzybów. Mówi również, iż Waldek powiedział jej, że na dębowej górce są gąski. Duchowny chce tam pojechać. Po dotarciu do lasu Mateusz dzwoni do Mietka, po czym odnajduje stary dom. Na komendzie Nocul mówi prokuratorowi i asesorowi o dębowej górce. Pluskwa mówi księdzu, że Górscy chcą wyjechać do Czech. Duchowny próbuje im to odradzić. Zbierając grzyby Natalia zauważa furgonetkę. Chwilę potem do domu docierają bandycie, ogłuszają Pluskwę i porywają księdza oraz Górskich. Nagle Natalia słyszy krzyk kobiety i biegnie w kierunku domu. Udaje jej się znokautować jednego z bandytów i znaleźć Waldka. Tuż po tym przyjeżdżają policjanci. Niestety drugi bandyta ucieka z pistoletem. Karetka zabiera Marcina. Waldek jest wdzięczny Natalii. Niestety wciąż nie wiadomo skąd był przeciek. W lesie Natalia słyszy dzwonek telefonu i znajduje go w trawie. Na komendzie Mietek i Orest odkrywają, że to asesor jest kretem. Na plebanii Nocul opowiada o odkryciu. Gosposia przynosi mnóstwo grzybów. Mietek pokazuje innym zdjęcie Dziubaka z grzybobrania. Pluskwa przypomina sobie o furgonetce. Po wyjściu babci gosposia zostaje sama z grzybami.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki