FANDOM

Czekolada
Sezon 7, odc. 88
Informacje podstawowe
Premiera 12.04.2012
Reżyseria Andrzej Kostenko
Chronologia
Poprzedni odcinek Pożyczka
Następny odcinek Śpiewak

Czekolada - to osiemdziesiąty ósmy odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Mietek i Mateusz przychodzą do nowej cukierni "Pychotki łakotki" prowadzonej przez Ewę Falkiewicz, gdzie poznają cukiernika Konstantina. Następnie udają się na kawę do "Halinki". Właścicielka jest zazdrosna o cukiernię. Nagle dołącza do nich Możejko, a po chwili dochodzi do awantury między Zbigniewem Barańskim a Konstantinem. Nocul interweniuje. Duchowny dowiaduje się, że mężczyzna jest narodowcem. Natalia z Emilką nie mogą się dogadać w sprawie deseru na imieninach dziewczynki. Mimo to gospodyni nie chce zamawiać nic gotowego. Niespodziewanie wędkarz znajduje nad rzeką ciało Konstantina i wzywa policję. Mietek rozpoznaje ofiarę. Policjanci podejrzewają, że został zaskoczony podczas pracy (ma czekoladę na rękach). Gdy ksiądz przychodzi do cukierni nagle wchodzą Możejko i Nocul żeby przekazać Ewie złą wiadomość. Policjanci dowiadują się, że denat pochodzi z dawnej Mołdawii. Na zewnątrz znajdują podpalony motocykl Konstantina. Aspirant podejrzewa Barańskiego. Na komendzie Zbigniew nie kryje swojej niechęci do obcokrajowców i przyznaje się do podpalenia motocykla, ale nie do zabójstwa. Nie ma jednak alibi. Do kościoła przychodzi siostra Barańskiego. Gosia i wyjawia Mateuszowi, że brat nienawidzi obcokrajowców, bo kiedyś ukochana zostawiła go dla obcokrajowca. Dziewczyna nie wierzy, że Zbyszek jest mordercą. Później proboszcz spotyka Nocula, który mówi mu o ustaleniach, jednak duchowny zauważa, że nie ma dowodów przeciwko Barańskiemu. Ksiądz odwiedza podejrzanego i dowiaduje się, że na parkingu widział go bezdomny. Duchowny podejrzewa, że chodzi o Michalaka, który dorabia myjąc auta. Mężczyzna pamięta Barańskiego. Mateusz namawia go żeby powiedział o tym policji. Natalii nie udaje się zrobić sufletu. Ksiądz przychodzi do cukierni żeby sprawdzić jak czuje się Ewa. Kobiecie pomaga Antoni z kawiarni obok co nie podoba się jego siostrze. Falkiewicz daje duchownemu notes z przepisami Konstantina. Jedna ofiara nie najlepiej znał polski przez co Natalia ma problemy z odczytaniem przepisów. Mateusz zauważa zapisy po mołdawsku. Mietek ustala, że zabity przebywał w Polsce nielegalnie, był zatrudniony na czarno, a wcześniej handlował podróbkami torebek damskich. Na plebanię przychodzi Zbyszek żeby podziękować księdzu. Chłopak oznajmia, że bezdomny dał mu alibi. Barańskiemu jest głupio, że był dla niego wcześniej chamski, więc załatwił mu pracę. Na komendzie Możejko pokazuje Ewie kalendarz, z którego wynika, że Konstantin dostawał od niej spore sumy pieniędzy. Policjanci podejrzewają, że był to szantaż, ale kobieta zaprzecza. Nie ma również alibi na czas zabójstwa więc zostaje zatrzymana. Z podsłuchanej rozmowy Haliny z bratem ksiądz dowiaduje się o zatrzymaniu. Odwiedza Ewę i pokazuje jej list Konstantina do matki. Ofiara pisze, że kocha ją i chciałby wziąć z nią ślub. Falkiewicz przyznaje, że to prawda. Wychodząc duchowny wpada na Oresta i zapewnia go , że nie było żadnego szantażu. Wieczorem Antoni widzi jak jacyś mężczyźni wybijają szyby w cukierni, dzwoni więc na policję. Na zdjęciach z policyjnej bazy ewa rozpoznaje wandali, są oni członkami grupy przestępczej. Kobieta wyznaje, że ofiara miał długi u ludzi, którzy pomogli mu uciec z kraju. dlatego dawała mu pieniądze. Na plebanii Mietek opowiada o wszystkim księdzu. Nagle dostaje telefon, że gangsterzy mają alibi - obaj byli zatrzymani. Rano na plebanię przychodzi Falkiewicz żeby podziękować proboszczowi i przekazać mu ostatnie dzieło Konstantina. Kobieta chce wyjechać. Po chwili babcia zauważa wypiek. Okazuje się, że w środku jest kupon na loterię i karteczka, że dług ofiary został spłacony. Wyniki z laboratorium mówią policji do kogo należy włos znaleziony na ubraniu ofiary. Natalia upiekła tort dla Emilki. Mateusz pokazuj karteczkę Ewie. Kobieta postanawia wysłać pieniądze matce Konstantina. Duchowny domyśla się, że to Antoni zabił cukiernika. Mężczyzna przyznaje, że zakochał się w Ewie, która nie miała o niczym pojęcia. Antoni pomyślał, że ofiara szantażuje kobietę. Po chwili przyjeżdża policja i zatrzymuje Antoniego.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki