FANDOM

Czarna wdowa
Sezon 8, odc. 107
Informacje podstawowe
Premiera 22.11.2012
Reżyseria Andrzej Kostenko
Wojciech Nowak
Chronologia
Poprzedni odcinek Sztuka dojrzewania
Następny odcinek Obrączka

Czarna wdowa - to sto siódmy odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Natalia denerwuje się przed lotem samolotem do Gdańska, aby odwiedzić chorą ciotkę. Piotr i Emilka próbują ją pocieszyć. Marzena wyznaje księdzu na spowiedzi, że bardzo kogoś skrzywdziła. Później Mateusz odwiedza ciężko chorą, która mówi, że śniło jej się, że syn Bogdan nie poradzi sobie bez niej, ale duchowny ją uspokaja. Nagle słyszy dźwięk syreny. Obok domku letniskowego proboszcz zauważa samochód policyjny, karetkę i ciało biznesmena Grzegorza Krygiera, do którego należał domek. Po chwili przyjeżdżają Możejko i Nocul. Nagle zauważają, że Gibalski zabrał ze sobą żonę. Ratowniczka mówi, że przyczyną zgonu był wstrząs anafilaktyczny na skutek pożądlenia przez pszczoły. Poza tym domek został okradziony, a na ziemi znaleziono ślady wózka dwukołowego. Fabisiak twierdzi, że nic nie wie, a jego ule są puste. Gibal wyznaje Mietkowi, że Agata chce zostać policjantką. W stodole Możejko znajduje wózek ze skradzionymi rzeczami, więc Bogdan zostaje aresztowany. Mężczyzna przyznaje się do kradzieży, ale nie do zabójstwa. Orest jest wściekły na Przemka. Mietek ustala, że Krygier przyjechał do domku letniskowego w sprawie dowodów na zabójstwo Marka Dolniaka (pierwszego męża Krygierowej, który rzekomo utonął), które miały być w pojemniku. Na komendę przychodzi Marzena Krygier. Natalia mówi księdzu, że żona zabitego już wcześniej owdowiała. Krygierowa zapewnia Oresta i Mietka, że Grzegorz i Marek byli przyjaciółmi, a śmierć jej pierwszego męża to był wypadek. Po przesłuchaniu aspirant wstawia się za Gibalskim. Mateusz zauważa jak Marzena wychodzi z komisariatu. Nocul mówi duchownemu o rzekomych dowodach. W skrzynce skradzionej z miejsca zbrodni Gibal znajduje pszczoły, przez co Mietek domyśla się, że ktoś specjalnie je podłożył. Proboszcz próbuje wstawić się za Bogdanem. Odbywa się pogrzeb Krygiera. Wszyscy podejrzewają, że to żona go zabiła. Nocul mówi księdzu, że kobieta ma alibi tak samo jak Fabisiak. Matka Marka chce odebrać Marzenie syna Antosia. Duchowny zauważa, jak mężczyzna w kapturze wkłada list za wycieraczkę w aucie Krygierowej. W liście jest żądanie pieniędzy pod groźbą ujawnienia jakiejś strasznej informacji. W nocy policjanci obserwują miejsce przekazania pieniędzy. Niespodziewanie pojawia się Gibalska, która płoszy szantażystę. Orest zawiesza Przemka. Następnego dnia Możejko i Nocul przesłuchują Marzenę, która mówi, że nie wie kto ją szantażuje, ale chodzi o jej romans z Grzegorzem w trakcie pierwszego małżeństwa. Gdy Krygierowa wraca do domu, oskarża rodziców Marka o szantaż. Nocul i Paruzel widzą jak z domu wybiega gosposia Anna Falińska z jakąś paczką w ręce. Po chwili przyjeżdża ksiądz i jest świadkiem kłótni Marzeny z byłymi teściami. Po chwili wchodzą policjanci z nakazem przeszukania. Krygierowa zauważa zniknięcie pieniędzy, a Antek mówi, że widział gosposię jak wybiegała z jakąś paczką. Paruzel znajduje w bagażniku telefon, z którego wysyłano SMS do Grzegorza. Kobieta zostaje zatrzymana. Mietek przychodzi do Mateusza na szachy. Podczas spaceru Gibal zauważa Annę i razem z żoną łapią ją i szantażystę. Na komendzie Falińska przyznaje się, że szantażowała Marzenę, a jej chłopak Sylwester miał przejąć pieniądze, jednak nie przyznaje się do zabójstwa. Nocul dziękuje księdzu za pomoc i mówi, że Krygierowa chce się wyspowiadać. Po spowiedzi zostaje wypuszczona i mówi byłym teściom, że złapano złodzieja, wtedy Tadeusz przyznaje się do zabójstwa Grzegorza. Mężczyzna zostaje zatrzymany. Marzena wyznaje, że Antek jest synem Krygiera, a nie Marka. Jego ojciec domyślił się tego i zabił Grzegorza. Mówi również, że były teść podsunął jej komórkę, gdy musiała zadzwonić do zakładu pogrzebowego i stąd jej odciski palców. Mietek i Orest odwiedzają Mateusza, gdy nagle wchodzi Natalia, która wcześniej wróciła z odwiedzin.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki