FANDOM

Czarna peleryna
Sezon 17, odc. 220
Informacje podstawowe
Premiera 20.04.2017
Reżyseria Maciej Dutkiewicz
Chronologia
Poprzedni odcinek Córka blacharza
Następny odcinek Fatalne spotkanie

Czarna peleryna - to dwieście dwudziesty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Natalia zwierza się Mateuszowi, że nie jest pewna, czy chciałaby kiedyś kogoś poznać. Wracając z zakupów spotykają Marczaka. Nagle zauważają na dachu ratusza człowieka w czarnym płaszczu. Policjant biegnie na górę, jednak tajemniczy człowiek zamknął klapę. Ksiądz dzwoni po straż. Gdy Marian w końcu dostaje się na dach człowiek w płaszczu spada. Gdy proboszcz ściąga mu maskę okazuje się, że to manekin. Marczak znajduje na dachu linę pociągniętą w dół do wejścia pożarowego. Na komendzie policjanci oglądają manekina i zastanawiają się kto i po co mógł zrobić tak niebezpieczny żart. Wieczorem Marianna i jej chłopak Kacper Lipski jadą motorem do nowej kawiarni. Po przejechaniu kilku metrów dziewczyna spada z motoru. Chłopak zauważa, że ktoś coś rozlał na drodze. Ojciec dziewczyny, Ryszard, nie chce żeby ta jechała z Kacprem, ale ona i tak jedzie. Gdy Ewa wygląda przez okno zauważa czarną postać zbliżającą się do Elżbiety Chojnowskiej, więc szybko wybiega na dwór. Czarna postać wyciąga nóż, ale gdy przybiega policjantka ucieka. Chwilę potem przychodzi Wojtek Schiller, który mieszka w pobliżu. Kobylicka wchodzi na cmentarz i dzwoni po wsparcie. Tuż potem czarna postać ucieka na motorze. Policjantka wpada w oko Wojtkowi. Elżbieta składa zeznania. Kacper i Marianna wracają z randki. Do dziewczyny ciągle ktoś wydzwania. Obserwuje ich człowiek w kasku motocyklowym. Gibalski i Marczak przeglądają monitoring, ale nic tam nie widać. Nagle dostają kopertę ze zdjęciem przebierańca i napisem z tyłu: "Niedługo Sandomierz będzie należał do mnie". Gibal pokazuje to Możejce i Noculowi. Czarna postać pojawia się przed dwiema biegaczkami. Wieczorem Emilka pokazuje Mateuszowi filmik z incydentu z sprzed ratusza. Ksiądz zauważa, że ten, kto to nagrał był do tego dobrze przygotowany. Gdy Natalia myje okno przed szybą pojawia się czarna postać. Proboszcz wychodzi na dwór i znajduje tam coś, co chowa do kieszeni. Rano przychodzi na komendę, gdzie policjanci ciągle odbierają zgłoszenia o czarnej zjawie. Ksiądz pokazuje Orestowi i Ewie zapalniczkę motocyklistów znalezioną przed plebanią. Mówi również o filmie. Babcia znajduje w internecie artykuł o czarnej postaci. Mietek i Orest oglądają filmik, po czym znajdują następny - z cmentarza. Inspektor postanawia odnaleźć tego, kto to udostępnia. Wieczorem trzej koledzy, Eryk, Robert i Krzysztof, podrasowują filmiki i uważają je za nudne, więc postanawiają dodać krew. Czarna postać podpala garaż benzyną i przypina do drzewa rosnącego obok swoje zdjęcie. W drodze do domu Ewa spotyka zastaje Wojtka, ale chwilę potem dzwoni do niej Mietek i mówi o podpaleniu. W wyniku pożaru ciężko ranny zostaje Kacper, którzy wyciągał motor z garażu. Świadek zeznaje, że słyszał jak ktoś odjeżdża na motorze. Jeden z policjantów odnajduje zdjęcie. Kobylicka dzwoni do księdza i mówi mu o podpaleniu. Orest każe podwładnym przejrzeć filmy jeszcze raz i oznajmia, że Kacper jest bardzo poważnie poparzony. Ewa zauważa, że film mógł być nakręcony z okna jej kamienicy, ale z piętra wyżej. Dziubak rozmawia z matką Kacpra, ale ta nie wie kto mógł to zrobić. Na liście lokatorów Kobylicka zauważa nazwisko Wojtka. Mateusz dociera do szpitala i zastaje tam Mariannę, która mówi mu, że jej były chłopak Eryk mógł mieć motyw, gdyż był bardzo narwany. Mietek i Ewa docierają do mieszkania potencjalnego filmowca, ale Kobylicka sama chce się z nim skonfrontować, gdyż to mieszkanie Schillera. Tam znajduje kamerę i zauważa, że widok z okna pasuje do filmów. Mężczyzna twierdzi, że filmuje tylko wyścigi uliczne. Nagle dostaje SMSa, że sprawcą może być Eryk Grabski. Policjanci aresztują Eryk i jego kolegów. Na komendzie Eryk przyznaje, że straszył ludzi, ale nie podpalił garażu. Po wyprowadzeniu kolegów Eryk przyznaje, że przyjechał do Kacpra, ale garaż wtedy już płonął. Następnego dnia ksiądz rozmawia z Marianną, która wyjawia, że rok temu miała wypadek z Erykiem i jej ojciec ma uraz do motorów. Przed szpitalem Mateusz spotyka Ryszarda, który martwi się o córkę i jej chłopaka, ale sprawie wrażenie, że nie chce wchodzić do środka. Później mężczyzna przychodzi do kościoła i przyznaje się do podpalenia, ale nie wiedział, że Kacper tam będzie. Chciał tylko zniszczyć mu motor. Duchowny idzie z nim na policję. Mężczyzna natychmiast mówi całą prawdę. Ewa udaje się z Wojtkiem do kawiarni. Mężczyzna wręcza policjantce kwiaty, jednak ta nie chce się na razie wiązać. Babcia przychodzi w pelerynie przeciwdeszczowej czym przeraża Natalię.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki