FANDOM

Cień podejrzeń
Sezon 13, odc. 171
Informacje podstawowe
Premiera 28.05.2015
Reżyseria Jakub Miszczak
Chronologia
Poprzedni odcinek Stan zagrożenia
Następny odcinek Złoty saganek

Cień podejrzeń - to sto siedemdziesiąty pierwszy odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Marczak i Gibalski ruszają w pościg za samochodem, który nie zatrzymał się do kontroli. W końcu auto wypada z drogi i uderza w drzewo. Kierowca i pasażer są nie przytomni. Marian znajduje przy pasku kierowcy broń, a Przemek w bagażniku torbę pełną paczek z białym proszkiem. W szpitalu kierowca twierdzi, że ktoś mu to podrzucił, ale Możejko i Gibal w to nie wierzą. Badania w laboratorium potwierdzają, że proszek z torby to kokaina. Natomiast pasażer prawdopodobnie nie wytrzyma doby. Młoda sklepikarka, Karolina Krutyń narzeka na brak klientów. Ojciec, Władysław, stara się ją pocieszyć. Gdy Karolina przywozi do piekarni ojca trochę produktów, jej siostra mówi Kamila, że nie jest to potrzebne. Tuż po wyjściu dziewczyny Mateusz przychodzi do piekarni. Możejko dostaje telefon od komendanta, że musi przesłuchać Marczaka i Gibalskiego. Inspektor wzywa ich do siebie i mówi, że w paczkach, które przywieźli do wojewódzkiej była glukoza z gipsem. Policjanci są w szoku. Orest jest zmuszony ich zawiesić i zatrzymać do przesłuchania. Nocul nie wierzy w winę kolegów, ale ci z depozytu podejrzewają ich o podmianę. Możejko oznajmia, że sprawą zajmie się ktoś z wojewódzkiej. Okazuje się, że to Ewa. Policjantka oznajmia, że ktoś od dwóch lat kradnie część narkotyków. Orest ręczy za podwładnych. Kobylicka przesłuchuje Mariana i Przemka, którzy mówią, że to Roman Gluziński przekazywał im paczkę z narkotykami, a materiał do badań przyjmowała Agnieszka Murawska. Ewa z Mietkiem przeglądają monitoring, który potwierdza, że policjanci nie wysiadali z radiowozu podczas trasy. Mimo to nie mogą wrócić do pracy, więc Kobylicka powierza im opiekę nad Maxem. W ten sposób Marian i Przemek mogą przebywać na komendzie. Ewa przyjeżdża do laboratorium i przesłuchuje Murawską, która tłumaczy jej procedury. Laborantka wyjawia również, że Bartosz Gajowiecki zamienił się dyżurem z Gluzińskim, więc tylko on został w laboratorium po wyjściu Murawskiej. Kobylicka przychodzi do mieszkania laboranta z nakazem przeszukania. Na półce Wierzbicki i Paruzel znajdują marihuanę. Kamila chce spędzić wieczór z mężem Robertem, jednak ten nie ma czasu bo musi spotkać się ze Stawskim, ale obiecuje zabrać ją gdzieś następnego dnia. Gluziński trafia na komendę, gdzie twierdzi, że nie opuszczał laboratorium, nikt tam nie wchodził i nie wiedział, że ma w domu narkotyki. Sąsiadka zauważa jak przerażona Karolina wybiega z biura Roberta Lubonia. Rano okazuje się, że mężczyzna został zamordowany. Jego żona jest w szoku. Lekarz sądowy stwierdza, że śmierć nastąpiła około 23.00 od pojedynczego ciosu w tył głowy narzędziem tępokrawędzistym. Na ubraniu denata technicy znajdują jasny włos ze śladami krwi, a na ścianie klatki schodowej plamę krwi. Sąsiadka mówi policjantom, że widziała Karoline po 23.00, która zostawiła ślad. Na komendzie dziewczyna twierdzi, że przyszła do biura szwagra ok. 21.00, żeby oddać mu pożyczone wcześniej pieniądze, ale się pokłócili i Karolina wyszła. Dopiero w domu zorientowała się, że nie dała mu koperty i postanowiła wrócić rano. Jednak dowody świadczą inaczej. Gibalski i Marczak zabierają kota na spacer i zaczynają rozmawiać o sprawie. Nie wiedzą jednak, że ich rozmowa jest nagrywana przez dziennikarza. Justyna ma wątpliwości czy pisać o tym, ale pracownik puszcza jej nagranie. Wieczorem Nocul przychodzi na plebanię i mówi księdzu o zabójstwie Lubonia. Następnego dnia Możejko zauważa w gazecie artykuł o kradzieży narkotyków. Inspektor ma pretensje do Justyny, która wyjawia, że dziennikarz nagrał rozmowę policjantów. Orest zakazuje podwładnym rozmawiać na temat prowadzonych śledztw w miejscach publicznych. Nagle na komendę wchodzi proboszcz. Ewa mówi Możejce, że Gluziński twierdzi, że kupił marihuanę na własny użytek, ale są już prowadzone badania, czy pochodzi ona z laboratorium. Mateusz odwiedza Karolinę, która mówi, że szwagier dokładał się do każdej z jej inwestycji, a gdy ostatni biznes nie wypalił Robert powiedział Karolinie, że nie musi oddawać mu pieniędzy, jeśli pójdzie z nim do łóżka. Kamila weszła, gdy ten zaczął dobierać się do jej siostry. Feralnego wieczoru Karolina chciała oddać szwagrowi pieniądze, ale ten znów zaczął się do niej dobierać, doszło do szarpaniny i dziewczyna wybiegła, a gdy wróciła Robert już nie żył, więc uciekła. Poza tym w całym mieszkaniu dziwnie pachniało kwiatami. Ksiądz udaje się do Kamili, która jest przekonana, że to siostra próbowała uwieść jej męża oskarża ją o morderstwo. Później na plebanię przychodzi Basia (Mietek po aferze z gazetą bał się przyjść osobiście) i przekazuje proboszczowi notes, w którym jest napasane wszystko, co wiadomo o sprawie Lubonia. Wieczorem Dominik rysuje ojca przez ekran komputera. Następnego dnia Władysław przychodzi na komendę i przyznaje się do zabójstwa. Twierdzi, że gdy zobaczył jak Robert dobiera się do Karoliny, a potem zaczął obrażać obie siostry, Krutyń nie wytrzymał, chwycił kamienną figurkę i uderzył zięcia. Kamila przychodzi na plebanię i mówi Mateuszowi, że jej ojciec przyznał się do morderstwa, żeby chronić Karolinę. Kobieta ma wątpliwości co do winy siostry, ponieważ znalazła w rzeczach męża kluczyk do skrytki bankowej, w której było mnóstwo pieniędzy i bilet lotniczy. Badania potwierdzają, że marihuana znaleziona w domu Gluzińskiego to ten sam towar, znaleziony u dilera narkotykowego zatrzymanego kilka miesięcy wcześniej. Mimo to laborant wciąż brnie w swoją wersje. Proboszcz odwiedza Władysława, który przyznaje, że chce wynagrodzić Karolinie, że ją zaniedbywał. Ksiądz zauważa Murawską i zaczyna ją śledzić. Gluziński w końcu składa zeznania. Ewa każe namierzyć telefon Murawskiej. Mateusz dociera za laborantką do biura Roberta i domyśla się, że ta szuka klucza do skrytki i mówi jej, że był tam tylko jeden bilet. To Robert stał za wykradaniem narkotyków, a Murawska mu pomagała licząc na coś więcej, ale gdy dowiedziała się, że nic z tego nie będzie zabiła go. Nagle przyjeżdżają Orest i Ewa, która oznajmia, że Gluziński przyznał, iż Agnieszka go uwodziła i nakłaniała do kradzieży narkotyków, które sprzedawała za pośrednictwem Lubonia. Ksiądz przychodzi do piekarni, gdzie pracują obie siostry i ciągle się kłócą. Wieczorem policjanci świętują rozwiązanie sprawy.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki