FANDOM

Cena prawdy
Sezon 4, odc. 45
Informacje podstawowe
Premiera 09.09.2010
Reżyseria Maciej Dejczer
Chronologia
Poprzedni odcinek Zatrute wino
Następny odcinek Skradziona miłość

Cena prawdy - to czterdziesty piąty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Możejko rozmawia z Winiarskim, który jest świadkiem koronnym. Za kilka dni ma się odbyć proces w Kielcach, w którym mężczyzna zeznaje. W szkole ksiądz Mateusz spotyka Mietka z córką Zosią, która zaprzyjaźniła się z Julką Winiarską. Ktoś obserwuje dziewczynkę i jej matkę. Następnego dnia Julka i Zosia znikają ze szkoły. Policja przyjeżdża z księdzem do szkoły. Mietek i Basia są przerażeni. Kamery nic nie zarejestrowały. Winiarscy mają pretensje do inspektora. Obie dziewczynki zostały porwane. Justyna przychodzi do Oresta, ponieważ usłyszała już o porwaniu. Inspektor zdradza jej kilka szczegółów. Rodzice dziewczynek kłócą się. Nagle do Winiarskich dzwoni porywacz, który żąda od mężczyzny milczenia. Niestety nie udaje się go namierzyć. Policjanci ponownie przesłuchują nauczycielki, jednak niewiele to daje. Do szkoły przychodzi ksiądz. Woźny również twierdzi, że nic nie widział. Możejko chce odsunąć Nocula od sprawy, ale ten się nie zgadza. Na komendę przychodzi Mateusz, który postanawia przepytać dzieci na lekcji religii. Te mówią, że Julka rozmawiała tylko z Zosią. Gibalski pokazuje Orestowi akta Mariańskiego, który pracował dla grupy "Szostka", przeciwko której będzie zeznawał Winiarski. Możejko i Nocul jadą z proboszczem do hurtowni napojów podejrzanego. Duchowny ma za zadanie założyć pluskwę w samochodzie Mariańskiego. Podsłuchują rozmowę, z której wynika, że podejrzany ma dużą szansę na pieniądze. Później Mietek przychodzi do kościoła, gdzie ksiądz podnosi go na duchu. Potem aspirant zauważa żonę, która nie mogła już wysiedzieć w domu. Policjanci ustalają, że Brudny z grupy "Szostka" mieszka u podejrzanego. Mateusz przychodzi do Gibalskiego i Nocula, którzy obserwują dom Mariańskiego. Jednak policjanci nie pozwalają ju jechać ze sobą. Docierają za podejrzanym do domu na uboczu w Maćkowicach. Tymczasem Zosia pociesza koleżankę. Policjanci wpadają do domu i znajdują tam fabrykę narkotyków, jednak nie ma śladu po dziewczynkach. Orest stara się wesprzeć kolegę. Rano na komendę przychodzi Basia i ma pretensje do męża. Później do Winiarskich znów dzwoni porywacz, który daje dziewczynki do telefonu po czym rozłącza się. Winiarski opowiada księdzu o sprawie, w której zeznaje - jego siostra zginęła gdy dowiedziała się o brudnych interesach. Później mężczyzna jedzie na rozprawę do Kielc. Żona prosi go, aby się wycofał, ale ten decyduje się pojechać. Marta wykorzystuje chwilę nieuwagi policjanta, który jej pilnuje, i jedzie za mężem. Emilka dostaje uwagę za kłótnie z nauczycielką. Gdy opowiada o tym księdzu, ten dowiaduje się, że komórki w szkole nie mają zasięgu. Duchowny jedzie do szkoły, gdzie przeszukuje kontor woźnego Tadeusiaka. Tam również nie ma zasięgu. Mietek oznajmia Orestowi, że Mateusz ma jakiś trop. Winiarski pod eskortą policji dociera do sądu. Proboszcz domyśla się, że woźny pomagał w porwaniu. Mężczyzna pożyczył pieniądze od jednego z porywaczy i w ten sposób miał spłacić dług. Gdy Tadeusiak próbuje uciec łapią go policjanci. Marta przyjeżdża do sądu. Policji w końcu udaje się dotrzeć do kryjówki porywacza i odbić dziewczynki. Winiarski dowiaduje się, że jego córka jest już bezpieczna i idzie zeznawać. Po jakimś czasie Winiarscy przyjeżdżają do księdza, aby się pożegnać bo wyjeżdżają, żeby móc zacząć normalne życie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki