FANDOM

Celebryta
Sezon 10, odc. 128
Informacje podstawowe
Premiera 10.10.2013
Reżyseria Filip Zylber
Chronologia
Poprzedni odcinek Dzień papieski
Następny odcinek Układ

Celebryta - to sto dwudziesty ósmy odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Babcia uczy się zakładać konto na portalu dla seniora w kawiarence internetowej. Mateusz przychodzi tam i rozmawia z pracownikiem Jankiem Bartoldem, który wciąż dochodzi do siebie po śmierci matki. Wracając ksiądz wpada na przerażonego Wiktora Rotmana, który znalazł w domu ciało Tomasza Bizonia (znanego jako Thomas Bison), uderzonego w tył głowy statuetką. Na miejsce przyjeżdża policja. Nagle Nocul zauważa na kanapie nieprzytomną Irenę Mańkowską, nauczycielkę polskiego w gimnazjum. Mietek przesłuchuje Rotmana, który zeznaje, że przyszedł do zabitego bo chciał go zapytać, czy zgodziłby się podpisywać książki w jego księgarni i wtedy znalazł zwłoki. Babcia wraca na plebanię i opowiada Natalii o portalach dla seniorów. Możejko i Nocul przyjeżdżają do szpitala, gdzie dowiadują się, że Irena zatruła się alkoholem, ale jutro powinno być już dobrze. Następnego dnia Mietek spotyka Gibalskiego, który oznajmia, że za dwa tygodnie wyjeżdża na urlop. Później inspektor z Noculem przesłuchują Irenę, która zeznaje, że była kiedyś narzeczoną Tomasza ale ten z nią zerwał, a feralnego dnia odwiedziła go, pokłócili się, wypiła dwa kieliszki koniaku i więcej nie pamięta. Emilka mówi proboszczowi, że chodzą plotki, że Mańkowska jest oskarżona o zabójstwo. Duchowny przyjeżdża do księgarni, żeby wypytać Rotmana o Irene, ale ten nie wie o niej wiele. Później Mateusz rozmawia z Mańkowską, która przyznaje, że była zakochana do szaleństwa w Tomaszu, ale ten zerwał z nią bez powodu. Martwi się również, że to ona mogła go zabić, ale ksiądz zapewnia ją, że tak nie było. Wieczorem proboszcz mówi Mietkowi, że to nie ona zabiła Bizonia, ale na statuetce znaleziono jej odciski. Następnego dnia Karolina ustala, że dom, w którym znaleziono ofiarę, przepisała mu Teresa Zielińska. Według bilingów do zabitego dzień przed śmiercią i w jej dzień dzwonił Jakub Zieliński. Orest każe go ściągnąć na komendę. Górska pilnuje, żeby Nocul ograniczał kofeinę. Natalia ma pretensje, że babcia ciągle siedzi w internecie, ale duchowny ją uspakaja. Zieliński mówi, że Teresa była jego starszą siostrą i nie wie czemu zapisała Tomaszowi swój dom. Podejrzewa, że utożsamiła aktora z graną przez niego postacią. Poza tym Bizoń chciał sprzedać dom, więc Jakub próbował go namówić, żeby mu coś odpalił, ale ten go wyśmiał. Aspirant ma wątpliwości, co do winy Zielińskiego. Wieczorem Mietek mówi księdzu, że Zieliński ma murowane alibi. Poza tym jakaś Sylwia, studentka wydziału aktorskiego, podziwiała zabitego i chciała się z nim spotkać w dniu morderstwa. Następnego dnia Irena mówi proboszczowi, że Tomasz pokazywał jej statuetkę i stąd jej odciski. Wieczorem duchowny znów przyjeżdża do Rotmana, ale ten nic sobie nie przypomniał. W barze Możejko i Nocul dyskutują nad sprawą. Podejrzewają, że Bizoń oszukał wielu ludzi. Następnego dnia właściciel księgarni przychodzi do kościoła i wyznaje Mateuszowi, że Tomasz zdradzał Irenę z jego ukochaną, a gdy ta zaszła w ciążę, aktor zostawił ją i wyjechał. To wszystko doprowadziło Wiktora do depresji. Kiedy Bizoń wrócił do Polski postanowił się z nim spotkać, ale zastał zwłoki. Ksiądz przychodzi na grób Urszuli Bartold, gdzie zastaje Janka. Wieczorem na plebanie proboszcz zastaje Lucynę, która ze znajomymi dyskutuje na temat powieści kryminalnych. Rano duchowny spotyka Górską przy kafejce internetowej. Policjantka mówi mu, że Sylwia ciągle wplatała w swoje maile słowa nie związane z tematem - "iść za marzeniem" Josepha Conrada. Na plebanii Mateusz doznaje olśnienia, więc dzwoni do Karoliny. Udaje się namierzyć, że Sylwia wysyłała maile z kafejki internetowej. Ksiądz wie już, że to Janek podawał się za Sylwię, bo Tomasz był jego ojcem. Chłopak ustalił to, gdy po śmierci matki znalazł listy do niego. Mężczyzna nie chciał uznać syna, więc ten poszedł do niego, bo chciał go poznać, ale aktor zachował się bezczelnie, więc wściekły Janek uderzył go statuetką. Gdy przyjeżdżają Nocul i Górska chłopak przyznaje się do zabójstwa. Czekając w szkolę na Emilkę Mateusz spotyka Irenę, która odzyskała radość życia. Dziewczynka zaprasza nauczycielkę na lody.

CiekawostkiEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki