FANDOM

Córka blacharza
Sezon 17, odc. 219
Informacje podstawowe
Premiera 13.04.2017
Reżyseria Filip Zylber
Chronologia
Poprzedni odcinek Zakład
Następny odcinek Czarna peleryna

Córka blacharza - to dwieście dziewiętnasty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Paweł Lipka, właściciel warsztatu, dostaje paczkę z Warszawy, a w środku jest sznur uformowany na pętlę szubienicy. Natalia z Emilką i babcią wybierają się do Baranowa sandomierskiego. Pluskwie nie podoba się, że chcą jechać samochodem gosposi, ponieważ ta dawno nie robiła przeglądu, więc postanawia sam to zrobić. Basia denerwuje się, bo nie ma co założyć do pracy. Mietek chce przygotować się do nowej gry planszowej "Przyjęcie towaru". Mateusz przyjeżdża do warsztatu, żeby prosić Marysię, córkę właściciela, o zagranie na ślubie na skrzypcach. Dziewczyna ma dość kłótni rodziców, w dodatku ojciec zaczął pić, ale zgadza się zagrać. Duchowny proponuje grupę wsparcia. Wieczorem podczas kolacji Lipkowie znów się kłócą. Nagle gaśnie światło. Gdy Marek chce zajrzeć do szafki z korkami zostaje kopnięty prądem. W pracy szef chwali Basię, ale Sylwia znów ją krytykuje. Pracownik pogotowia energetycznego stwierdza, że ktoś podpiął kabel fazowy do drzwiczek. Na domiar złego ktoś otruł psa Lipków. W szafce Marek znajduje głowę laki. Waldek stwierdza, że samochód Natalii jest bardzo zaniedbany, więc chce go oddać do warsztatu. Basia przychodzi do męża do pracy, bo chce kupić nowe auto. Mechanik Mirek Rudzik zaprasza Marysię do filharmonii, jednak ta odmawia. Waldek przyjeżdża do warsztatu. Wieczorem na plebanii Nocul proponuje planszówkę. Następnego dnia do warsztatu przyjeżdża wściekły klient, który chce wytoczyć proces. Marek zwalnia Mirka, który dokonywał naprawy. W związku z problemem Lipka nie może zająć się autem Natalii. Waldek oznajmia gosposi, że musiał zabrać samochód do innego warsztatu i będzie gotowy za kilka dni. Mirek prosi Marysię, żeby wstawiła się za nim u ojca, ale ta się nie zgadza. Chłopak grozi jej. Wieczorem Marek obchodzi imieniny. Nagle ktoś wybija szybę kamieniem owiniętym w kartkę z napisem "Wczoraj pies jótro ty". Paweł wychodzi z domu z kijem bejsbolowym, ale nie znajduje sprawcy. Rano Marysia nie może odpalić samochodu, więc ojciec pożycza jej swój. Na policję trafia zgłoszenie o wypadku za miastem. Na miejscu policjanci spotykają Wierzbickiego. Okazuje się, że to Marysia miała wypadek, a przewodu hamulcowe były przecięte, a śruby od koła odkręcone. Ksiądz z Pluskwą przyjeżdża do warsztatu, gdzie dowiaduje się o wypadku Marysi i innych atakach na Lipkę. Możejko i Nocul jadą do szpitala, gdzie spotykają Lipków. Pytają Marka o Rudzika, ponieważ mechanik nękał Marysię. Marek mówi, że pożyczył córce swoje auto. Lekarz mówi Lipkom, że ich córka ma poważnie złamany obojczyk i nie będzie mogła już grać. Policjanci przyjeżdżają do Mirka, żeby go zatrzymać. Natalia jest zła na Pluskwę. Proboszcz próbuje załagodzić spór. Na komendzie inspektor zauważa, że Mirek zrobił błąd ortograficzny w SMS-ie. Mechanik twierdzi, że chciał tylko postraszyć Lipków, ale nic nie zrobił. Nie ma jednak alibi, a ponadto był skazany za agresywne zachowanie w stosunku do byłej narzeczonej. Wieczorem Mateusz sugeruje sprawdzić przeszłość Marka, a by sprawdzić kto mógł go nienawidzić. Antek, jako najmłodszy, nie radzi sobie z grą o zakupach w PRL-u. Rano ksiądz przyjeżdża do warsztatu, żeby porozmawiać z Nataszą Lipkową. Kobieta pokazuje mu paczkę ze sznurem, ale nie domyśla się kto może za tym stać. Mietek ustala, że Marek przed laty był zamieszany w sprawę Emila Szymczaka ps. "Furiat", szefa grupy wyłudzającej kredyty, a Lipka był świadkiem, dwa miesiące po wyroku kupił sobie dom i otworzył warsztat. Dwa miesiące temu Szymczak wyszedł z więzienia i już jest poszukiwany za wymuszenia. Waldek przyjeżdża do warsztatu, gdzie dowiaduje się, że samochód będzie gotowy za dwa dni. Policjanci wypytują Marka o Szymczaka. Lipko przyznaje, że pożyczył pieniądze od bandyty, ale potem je oddał. Twierdzi, że Furiat chce od niego pieniędzy za "dodatkowe koszty" i chce się spotkać następnego dnia w kawiarni na rynku. Dziubak ustala, że adres nadawcy przesyłki jest zmyślony. Ksiądz odwiedza Marysię, która jest załamana, że rehabilitacja potrwa około dwóch lat. Na korytarzu duchowny spotyka Marka, który mówi, że ktoś nasłał na niego kontrolę z urzędu skarbowego, a dzień wcześniej zwolnił się drugi mechanik Arek. Następnego dnia policjanci zatrzymują Szymczaka, który przyjeżdża pod kawiarnię. Na komendzie ustalają, że to on wydzwaniał do Lipki, a także do innych właścicieli. Furiat nie przyznaje się jednak do majstrowania przy aucie Marka, ponieważ gdyby go zabił to nie odzyskał by długu. Poza tym ma alibi - był wtedy a Amsterdamie. Wieczorem na plebanii Mietek i Antek mówią, że to na pewno Szymczak wysłał paczkę. Proboszcz zwraca uwagę, że w samochodzie musiał grzebać ktoś, kto dobrze znał życie Lipków. Dziubak radzi sobie lepiej w grze. Natalia i Emilka dołączają się. Gosposia ogrywa trójkę mężczyzn. Rano Waldek jest zły bo w warsztacie ciągle wymyślają nowe usterki. Nocul oznajmia szefowi, że na uciętym przewodzie zachował się odciski palca sprawcy, ale nie należy do żadnego z podejrzanych. Dziubak ustala, że w nocy, przy domu Lipków, logował się telefon Arka. W warsztacie ksiądz zauważa kurtkę Arka i tam też go spotyka i zauważa na stole obok niego lakę z urwaną głową. Duchowny domyśla się, że to mechanik chciał zniszczyć Lipkę, aby pozbyć się konkurencji. Chłopak przyznaje, że to on stała za atakami, ale nie przewidział, że to Marysia weźmie auto ojca. Chwilę potem przyjeżdżają policjanci i aresztują Arka i jego szefa. Marysia wychodzi ze szpitala, gdzie czeka na nią Mirek z kwiatami. Marek przeprasza mechanika i zatrudnia go z powrotem. Mietek z Basią przyjeżdżają na plebanię nowym samochodem.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki