FANDOM

Bieg
Sezon 8, odc. 97
Informacje podstawowe
Premiera 13.09.2012
Reżyseria Filip Zylber
Chronologia
Poprzedni odcinek Wybory serca
Następny odcinek Święta Rodzina

Bieg - to dziewięćdziesiąty siódmy odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Policjanci z Drohiczyna przygotowują się do nadzorowania maratonu. Dochodzi do bójki między Pawlukiem a Stogą, który wcześniej brał narkotyki. Karpiuk i Jaszczuk spotykają Pluskwę i Natalię, którzy przyjechali razem z Możejką biorącym udział w maratonie. Mateusz błogosławi kilku uczestników. Wśród nich jest Staszek Nowak. Później ksiądz pożycza Jaszczukowi rower, żeby ten mógł lepiej oglądać bieg. Maraton rozpoczyna się. W trakcie biegu Możejko rozmawia z gwiazdą telewizji Kolarczykiem. Jaszczuk orientuje się, że zapomniał dokumentów i chce zawrócić, ale Pluskwa mu odradza. Dobiega końca pierwszy etap. Jaszczuk oddaje księdzu rower, więc duchowny jedzie sam. Oresta łapie skurcz. Nagle Staszek słabnie, więc Mateusz dzwoni po pomoc. W szpitalu ordynator udziela dziennikarzom odpowiedzi na kilka pytań. Później lekarz stwierdza rozległy zawał i znalazł na ramieniu ślady po wkłuciu, więc podejrzewa doping. Ordynator prosi żeby zachować to w tajemnicy, a duchowny wyjawia mu, że Staszek miał kiedyś problemy z dopingiem. Możejko znów rozmawia z Kolarczykiem. Proboszcz w worku na śmieci, upuszczonym przez hotelową pokojówkę, zauważa strzykawkę. Uczestnicy maratonu postanawiają biec dla Staszka. Natalia chce żeby inspektor odpuścił, ale ten się nie zgadza. Ekspert stwierdza, że w strzykawkach jest EPO, popularny doping. Jako, że są dwie ampułki i strzykawki, więc musi myć jeszcze jedna osoba. Karpiuk każe oznaczyć grupy krwi ze strzykawek, jako, że zawodnicy przed startem podawali swoje grupy. Organizator nie pozwala przerwać biegu. Nagle dostaje telefon, że kolejny uczestnik zasłabł na trasie. Lekarze mówią, że to tylko omdlenie i zabierają go do szpitala. Ksiądz i Karpiuk postanawiają ostrzec innych zawodników. Orest znów ma skurcz, więc Pluskwa stara się mu pomóc. Dziennikarze mówią Kolarczykowi o Staszku i dopingu. Jaszczuk przynosi wyniki badań krwi - osoba ma grupę A Rh-. Na liście ksiądz wyczytuje, że taką grupę mają Kowalczyk i Stoga. Karpiuk i Mateusz jadą szukać Stogi, ponieważ ten mógł znać się ze Staszkiem. Gdy to się udaje biegacz twierdzi, że nie ma nic wspólnego z dopingiem i oskarża Pawluka co doprowadza do bójki. Mimo, że zostają zdyskwalifikowani biegną dalej. Motor Karpiuka nie może odpalić. Kolarczyk odpuszcza. Na metę docierają już pierwsi biegacze. Wygrywa Mariańczyk. Natalia i Mateusz czekają na Możejkę. Tymczasem inspektor ledwo daje radę, ale Waldek wciąż go wspiera. Orestowi udaje się ukończyć bieg. Pluskwa mówi o rezygnacji Kolarczyka, ale lekarze nie wiedzą o jego kontuzji. Mariańczyk dedykuje swoje zwycięstwo Staszkowi. Możejko robi sobie zdjęcie pamiątkowe z księdzem, Natalią i miejscowymi policjantami, po czym prosi duchownego o zdobycie autografu Kolarczyka. Pierwsze trzy miejsca zostają nagrodzone. Mateusz domyśla się, że to Kowalczyk wziął EPO. Mężczyzna przyznaje, że to prawda, a wycofał się z powodu Staszka. Wziął EPO ponieważ z wiekiem utracił sprawność, a to Staszek namówił go do eksperymentów z lekami. Duchowny radzi przyznać się do wszystkiego. Kowalczyk robi to w szpitalu przed kamerami. Policjanci z Sandomierza, Mateusz i Pluskwa przygotowują przyjęcie dla Możejki.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki